  • 1. Data: 2007-11-20 13:32:48
    Temat: kilka pytan o prawo prasowe i o zakaz wjazdu :)
    Od: pavka <p...@j...pl>

    Dzień dobry,

    Mam kilka "początkujących" pytań z prawa prasowego

    1 czy wolno nagrać kamera/telefonem np spotkanie , organizowane przez
    miasto ze znanym politykiem, osobą publiczną , która przyjeżdża do
    miasta ale w taki sposób, żeby ująć pytania do niego jak i pytających
    w celu opublikowania na stronie / dzienniku ?

    Wstęp na spotkanie jest wolny dla każdego. Czy mogę nagrywać
    wszystkich ludzi, ich wypowiedzi, pytania do polityka i publikować to
    dowolnie czy muszę mieć zgodę od każdego , którego wypowiedź nagram?

    2 czy dozwolona jest ingerencja w komentarze użytkowników /nie ich
    usuwanie/ ale np. skracanie wypowiedzi, usunięcie zdania, danych
    osobowych czy to nie może zostać uznane za fałszowanie wypowiedzi czy
    podszywanie się pod kogoś?

    3 I w końcu - plac ratuszowy jest parking ale jest tez zakaz wjazdu z
    wyjątkiem pojazdów uprawnionych /w tym wszyscy pracownicy UM cały
    czas, samochody dostawcze - w określonych godzinach/ jak sie ma do
    tego wjazd prywatnym autem osobowym reportera z plakietką prasowa, z
    ciężkim sprzętem - statyw kamera obiektywy aparat w celu wykonania
    swojej pracy na ratuszu /konferencja prasowa w ratuszu, koncert na
    ratuszu etc etc/ - parking od ratusza ok 500 metrow. Czy jest tu brana
    pod uwage tylko dobra wola straży miejskiej / policji czy może są
    jakieś ulgi w tym przypadku, które zezwalają bez stresu na to? /stresu
    związanego z tym, że po powrocie np. z konferencji widzę blokadę na
    kołach/

    Pzdr,
    P.

  • 2. Data: 2007-11-20 14:00:31
    Temat: Re: kilka pytan o prawo prasowe i o zakaz wjazdu :)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pavka pisze:
> [...]
    > miasta ale w taki sposób, żeby ująć pytania do niego jak i pytających
    > w celu opublikowania na stronie / dzienniku ?

    wolno

    > Wstęp na spotkanie jest wolny dla każdego. Czy mogę nagrywać
    > wszystkich ludzi, ich wypowiedzi, pytania do polityka i publikować to
    > dowolnie czy muszę mieć zgodę od każdego , którego wypowiedź nagram?

    osoba publiczna - tak, pozostali - zależy, ogólnie mogą się nie zgodzić.
    Oczywiście powyższe nie odzwierciedla w pełni stanu prawnego, ale możesz
    miec kłopoty.

    *TEORETYCZNIE* powinieneś mieć od każdej osoby zgodę na publikację, w
    praktyce nikt tego nie przestrzega.

> [...]
    > usuwanie/ ale np. skracanie wypowiedzi, usunięcie zdania, danych
    > osobowych czy to nie może zostać uznane za fałszowanie wypowiedzi czy

    uzytkowników *CZEGO* ?

> [...]
    > jakieś ulgi w tym przypadku, które zezwalają bez stresu na to? /stresu
    > związanego z tym, że po powrocie np. z konferencji widzę blokadę na

    nie ma tak dobrze. Legitymacja prasowa nie upoważnia Cię do łamania
    przepisów PoRD.

    M.