  • 1. Data: 2003-05-26 19:42:51
    Temat: jaka cena paszportu?
    Od: "Tomasz" <q...@i...pl>

    mam pytanie- jesli mam wazny paszport, prawie wogole nie uzywany, ale jest
    stary (ma 8 lat) czy moge bez podania przyczyny go wymienic? ile bedzie
    kosztowala mnie wymana paszportu? jak najlepiej to zrobic (wymienic na
    nowy)?

    dzieki tomek

  • 2. Data: 2003-05-26 20:24:11
    Temat: Re: jaka cena paszportu?
    Od: "Solos" <s...@o...pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > jest stary (ma 8 lat) czy moge bez podania przyczyny go wymienic? ile
    > bedzie kosztowala mnie wymana paszportu? jak najlepiej to zrobic

    zaczekaj jeszcze rok - jak wejdziemy do UE to i tak beda wydawane
    europejskie. teraz normalna oplata 100zl, ulgowa 50zl.

  • 3. Data: 2003-05-26 20:29:02
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

> [...]
    | stary (ma 8 lat) czy moge bez podania przyczyny go wymienic? ile bedzie
    | kosztowala mnie wymana paszportu? jak najlepiej to zrobic (wymienic na

    Wymiana taka jest możliwa:
    100 zł dla normalnych ludzi
    50 zł dla studentów i młodzieży>16
    30 zł dla <16
    Jeśli paszport posiada jakąkolwiek wadę niezawinioną przez uzytkownika ( np
    odklejająca się folia ochronna - co zdarza się niezwykle często) to wymiana
    jest ZA DARMO nawet gdy paszport masz od 9 lat i 11 miesięcy !!!
    Trzeba tylko wtedy napisać podanie.

    pozdr
    Jacek Baraniecki

  • 4. Data: 2003-05-27 13:17:12
    Temat: Odp: jaka cena paszportu?
    Od: "Tomasz" <q...@i...pl>

> [...]
    wymiana
    > jest ZA DARMO nawet gdy paszport masz od 9 lat i 11 miesięcy !!!

    wlasnie o to dokladnie mi chodzilo- odkleja mi sie ta folia. i jeszcze jedno
    pytanie- czyli wysylajac podanie o paszport, musze napisac ze mi sie ta
    oslonka odkleja i wtedy nie musze wysylac im potwierdzenia zaplaty?
    wystarczy samo podani? czy przy odbiorze nowego paszportu bede musial oddac
    stary?

    dzieki
    tomek

  • 5. Data: 2003-05-27 14:59:13
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

> [...]
    | oslonka odkleja i wtedy nie musze wysylac im potwierdzenia zaplaty?
    | wystarczy samo podani? czy przy odbiorze nowego paszportu bede musial

    Wysyłając ? Nie wiem , czy takie sprawy można załatwić korespondencyjnie.
    Tak czy inaczej , w Wydziale Paszportowym trzeba złozyć "normalny"
    kwestionaruisz paszportowy a wraz z nim odręczne podanie o bezpłatną wymianę
    ( wyszczególnić przyczyny). Aby uniknąć procedury zwrotu opłaty paszportowej
    najlepiej jest pokazać stary paszport i omówić sprawę z urzędnikiem jeszcze
    przed złożeniem kwestionariusza. Jeśli urzędnik "zakwalifikuje" paszport
    jako uszkodzony , to wtedy piszemy i dołączamy odręczne podanie.
    Powiem szczerze: W moim przypadku to sami urzędnicy podpowiedzieli mi takie
    rozwiązanie !

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki