  • 11. Data: 2010-02-05 14:00:02
    Temat: Re: intercyza - dziedziczenie długów
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 5 Lut, 13:06, j...@p...onet.pl wrote:
    > [...]
    >
    > Dziękuję Ci. Jaki to był Kodeks?

    Rodzinny i opiekuńczy

  • 12. Data: 2010-02-06 14:19:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Johnson wrote:

    > Nie rozumiem.

    > Nieprawda.

    No jak nie, właśnie Ci wyjaśnił skąd się wyżej wzięła intercyza ;)

    ("grupowicz pisze to co pisze, niekoniecznie to co chce napisać",
    a ja się odnoszę do tego co NAPISANO, a nie tego co kto MYŚLI!
    JUr napisał o intercyzie? - napisał, napisał że własność
    mogła wejść do "wspólnego"? - napisał, o co chodzi? ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-02-08 09:12:22
    Od: "JUr" <j...@p...onet.pl>

    > Moment - jesli panstwo A i B sa malzenstwem z intercyza i Pani B odziedziczy
    > niebotyczny dlug po swej matce a nastepnie sama umrze z wrazenia, to
    > przeciez pan A po swej zonie ten dluz tez odziedziczy (zakladamy, ze nikt
    > nie odrzuca spadku).

    W tej sytuacji - czy dziedziczenie ewentualnego długu po małżonce podlega
    takim samym zasadom jak po wstępnych (o ile poprawnie używam tego terminu)?
    Konkretnie mam na myśli to czy można taki spadek (dług) przyjąć lub odmówić
    przyjęcia?

    Pozdrawiam,
    Jurek

  • 14. Data: 2010-02-12 00:14:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010, JUr wrote:

> [...]
    > Konkretnie mam na myśli to czy można taki spadek (dług) przyjąć lub odmówić

    Ale *cały*.
    Czyli jeśli A i B posiadali jakiś majątek, to A zostanie "pół majątku",
    a z reszty może zrezygnować (razem z długiem).
    Nie wiem czy to widzisz: rezygnuje z połowy udziału w mieszkaniu, połowy
    udziału w samochodzie, połowy łyżki do zu... dobra, zapędziłem się, pewnie
    łyżki mieli dwie ;)
    Ale jest to mało śmieszne - albo spłaci te "pół mieszkania", albo
    przyjmie wierzyciela (lub jego lokatora).

    pzdr, Gotfryd