  • 1. Data: 2005-11-07 16:47:12
    Temat: idą zmiany ?
    Od: Robi <r...@i...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30028
    75.html

    Co myślicie o tych pomysłach reformy sądownictwa ?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2005-11-07 16:54:56
    Temat: Re: idą zmiany ?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30028
    75.html

    > Co myślicie o tych pomysłach reformy sądownictwa ?

    Jak widzę w tytule PiS to już nie chce mi się dalej czytać. Zerknął na jeden
    akapit i już zauważyłem bzdurę:

    "Sędziowie sądów gospodarczych i prokuratorzy zajmujący się tą dziedziną
    musieliby skończyć dodatkowe studia podyplomowe z ekonomii, zarządzania lub
    MBA. Innym rozwiązaniem mogą być obligatoryjne praktyki dla sędziów w
    realnej ekonomii, np. w kancelariach prawnych zajmujących się sprawami
    gospodarczymi."

    Idą tym tokiem myślenia to sędziowie, którzy orzekają w sprawach o bład w
    sztuce lekarkiej powinni ukończyć medycynę, prokuratorzy zajmujący się
    sprawami narkotykowymi powinni być po chemii, itp. ;P
    No ludzie, przecież o czego mamy instytucję biegłego?

  • 3. Data: 2005-11-07 18:10:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30028
    75.html
    > Co myślicie o tych pomysłach reformy sądownictwa ?

    Praca na dwie zmiany moim zdaniem ma średni sens, bo z tego co się
    orientuję nie ilość sal sądowych jest wąskim gardłem polskiego
    sądownictwa, a ilość sędziów. Od dwuzmianowości sędziów nie
    przybędzie, toteż akurat w tym wypadku nie bardzo widzę w jaki sposób
    miało by to uzdrowić sytuację.

    Natomiast pomył polegający na tym, że przedsiębiorca będzie miał
    szansę nasłać komornika na niesolidnego dłużnika na podstawie umowy i
    wystawionej faktury, a w sądzie to ów dłużnik będzie musiał dowieść,
    że brakuje podstaw do zapłaty jest moim zdaniem nieco nonsensowny. Z
    tym, ze podejrzewam, ze autor artykułu to uprościł. Bo gdyby to miało
    wprost w ten sposób funkcjonować, to podpisawszy z kimś umowę na
    dostawę od razu bym wystawiał fakturę i słał komornika. Niech
    udowodni, że mu nie dostarczyłem :-)

  • 4. Data: 2005-11-07 18:30:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,30028
    75.html

    > Co myślicie o tych pomysłach reformy sądownictwa ?

    Co tam sądownictwo, lepsze jest to: "rozważenie możliwości legalnego
    wytwarzania przez rolników biopaliw na użytek własny"
    Co na to polmosy?
    :)

  • 5. Data: 2005-11-07 19:15:29
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 07.11.2005 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > wystawionej faktury, a w sądzie to ów dłużnik będzie musiał dowieść,
    > że brakuje podstaw do zapłaty jest moim zdaniem nieco nonsensowny.

    Ależ jak najbardziej sensowny. Ile pieniędzy mógłbym odzyskać, gdyby to było
    dawniej...

> [...]
    > miało wprost w ten sposób funkcjonować, to podpisawszy z kimś umowę
    > na dostawę od razu bym wystawiał fakturę i słał komornika. Niech

    Przecież to proste: najzwyczajniej w świecie oświadcza, że nie dostarczyłeś
    żadnych dóbr materialnych - i piłka jest po Twojej stronie. A czy masz
    jakikolwiek jego podpis na jakimkolwiek dokumencie odbioru?

    A jeśli chodzi o usługi: podstawą do odmowy mogłyby być np. reklamacje
    (kopie listów czy faksów) dotyczące jakości usług.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 6. Data: 2005-11-07 19:49:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w wiadomości

    > Przecież to proste: najzwyczajniej w świecie oświadcza, że nie
    dostarczyłeś

    Oświadczenie zainteresowanego to kiepski dowód.

    > żadnych dóbr materialnych - i piłka jest po Twojej stronie. A czy masz
    > jakikolwiek jego podpis na jakimkolwiek dokumencie odbioru?

    Czyli chciałbyś aby proces faktycznie toczył się porzed komornikiem a nie
    przed sądem?

  • 7. Data: 2005-11-07 19:56:05
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 07.11.2005 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > dostarczyłeś
    >
    > Oświadczenie zainteresowanego to kiepski dowód.

    No więc pytam: czy masz cokolwiek na obalenie tego "kiepskiego dowodu"? Np.
    podpis owego zainteresowanego na jakimś dokumencie odbioru?

    > Czyli chciałbyś aby proces faktycznie toczył się porzed komornikiem a nie
    > przed sądem?

    Nie chciałbym - ale nie znam szczegółów tej propozycji, więc "gdybanie"
    darujmy sobie. Według mnie, zmierza to we właściwym kierunku.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 8. Data: 2005-11-07 20:09:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > No więc pytam: czy masz cokolwiek na obalenie tego "kiepskiego dowodu"?

    Komornik nie jest od badania dowodów (to jest rola sądu) tylko od
    egzekucji prawomocnego wyroku.

  • 9. Data: 2005-11-07 20:11:25
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 07.11.2005 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Komornik nie jest od badania dowodów (to jest rola sądu) tylko od
    > egzekucji prawomocnego wyroku.

    ...a zatem oświadczenie wcale nie jest takie "kiepskie".
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 10. Data: 2005-11-07 20:27:12
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Heming napisał(a):

> [...]
    > sprawami narkotykowymi powinni być po chemii, itp. ;P
    > No ludzie, przecież o czego mamy instytucję biegłego?

    No i sędziowie będą musieli praktykować w kancelariach prawnych.
    Chyba ucząc mecenasów prawa gospodarczego :-)

    Niedługo karniści będą praktykować u prokuratorów, a ci z ksiąg
    wieczystych u notariuszy.
    A gdzie wyślemy tych z sądów pracy ?

    Pzdr.