  • 1. Data: 2020-10-18 13:53:24
    Temat: godziny dla seniorów w sklepach
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    https://bezprawnik.pl/godziny-dla-seniorow-w-szkole/

    *Rozporządzenie Rady Ministrów ustanawiające godziny dla seniorów nie
    czyni wyjątku dla szkolnych sklepików*

    Godziny dla seniorów mieliśmy już na początku epidemii koronawirusa.
    Rząd wprowadził wówczas zasadę, że od godziny 10:00 do godziny 12:00 w
    sklepach, aptekach i drogeriach zakupy mogą zrobić jedynie osoby powyżej
    60 roku życia. W założeniu ma to umożliwić im robienie zakupów bez
    ryzyka zakażeniem.

    Rozwiązanie to funkcjonowało, choć nie bez wad. Teraz wraca wraz z
    nowymi obostrzeniami w Polsce wprowadzonymi w ostatnich dniach. W tym
    momencie jednak warto się zastanowić po co komu będą godziny dla
    seniorów w szkole. Nie jest to bynajmniej rozważanie czysto teoretyczne,
    bo rozporządzenie Rady Ministrów w tej sprawie nie zawiera specjalnego
    wyłączenia dla sklepików szkolnych.

    Godziny dla seniorów w szkole tworzą dość kuriozalną sytuację.
    Oczywiście, wśród kadry nauczycielskiej z pewnością mogą się trafić
    osoby mające więcej niż 60 lat. Troska o zdrowie pedagogów jest
    uzasadniona zwłaszcza wówczas gdy kolejni nauczyciele umierają na
    koronawirusa. Problem w tym, że ci sami seniorzy i tak musieliby w
    trakcie lekcji stykać się z najliczniejszą grupą osób przebywających w
    szkole - czyli z uczniami.
    Wszystko wskazuje na to że godziny dla seniorów w szkole to zwykle
    przeoczenie

    Akurat w tym przypadku nie istnieje żadne uzasadnienie dla utrzymania
    takiego rozwiązania. Warto przy tym zauważyć, że godziny dla seniorów w
    szkole z pewnością nie wynikają z intencji ustawodawcy czy urzędników
    Ministerstwa Zdrowia.

    To niemal na pewno najzwyklejsze w świecie przeoczenie, które stosunkowo
    łatwo będzie wyeliminować z obrotu prawnego. Wystarczy że Rada Ministrów
    wyda rozporządzenie zmieniające poprzedni akt prawny. Wszystko wskazuje
    na to, że tak właśnie się stanie.

  • 2. Data: 2020-10-18 15:36:01
    Temat: Re: godziny dla seniorów w sklepach
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zajmujesz się jakąś niszą, a mnie wqrwia co innego: tabuny emerytów POZA GODZINAMI
    10-12.
    Czwartek (15.X), piątek (16.X) czy to poczta, czy sklep: u mnie emeryt na emerycie,
    oczywiście bez rękawiczek musza przemacać
    wszystkie bułki, wszystkie pomidory i wszystkie kurczaki, maska spadła na brodę,
    chrapanie sapanie, aż zrezygnowałem z zakupów...
    I to od początku epidemii takie obrazki z emerytami.
    Awruk ciam, czy my też będziemy takimi durnymi staruszkami???

  • 3. Data: 2020-10-19 12:32:29
    Od: p...@g...com

[...]

    ten typ tak ma :-)

    --I to od początku epidemii takie obrazki z emerytami. Awruk ciam, czy my też
    będziemy takimi durnymi staruszkami???

    to zalezy od portfela, szlachta zamawia zakupy do domu a motloch walczy w Biedrze czy
    Lidlu o przeterminowane kurczaki :-)