  • 61. Data: 2013-03-21 11:57:05
    Temat: Re: e-sądy
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-21 09:14, Danusia pisze:
    > Moim zdaniem reforma e-sądu powinna zmieniać klucz, czyli na wezwanie e-sądu
    > pisemnie odpowiadam że przyznaje sie do długu i jego spłaty. Natomiast
    > jeżeli do e-sądu nie wpłynie takie przyznanie sie to z urzedu sprawa
    > kierowana jest do zwyklego sądu.
    Musiałaby za tym iść jakaś "marchewka", czyli np. przyznaję się od razu,
    to e-sąd darowuje mi w imieniu dłużnika 10% długu, inaczej jakoś słabo
    widzę uczciwość dłużników ;-)

    > To rozwiązuje wszystkie problemy związane z e-sądem.
    Po wprowadzeniu Twojej propozycji w życie, rzeczywiście WSZYSTKIE
    problemy z e-sądem by się rozwiązały :->

    Maciek

  • 62. Data: 2013-03-21 12:16:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 11:46, Liwiusz pisze:

    > A dlaczego akurat ten?

    Bo tak.

    > Przecież dowód na istnienie zobowiązania jest
    > bardziej istotny, a też go sąd nie widzi.

    Póki co chodzi mi o wyeliminowanie naciągania na przedawnione.

  • 63. Data: 2013-03-21 12:23:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 12:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Póki co chodzi mi o wyeliminowanie naciągania na przedawnione.

    To nie jest problem. Kto chce, zapłaci, kto nie chce, nie zapłaci.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2013-03-21 12:27:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 12:23, Liwiusz pisze:

    > To nie jest problem. Kto chce, zapłaci, kto nie chce, nie zapłaci.

    Ale dla chcących sądy są niepotrzebne. Przy okazji sąd zostałby
    odciążony od tych przedawnionych należności.

  • 65. Data: 2013-03-21 12:31:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 12:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale dla chcących sądy są niepotrzebne. Przy okazji sąd zostałby
    > odciążony od tych przedawnionych należności.

    Zatem zainteresowani powinno forsować odpowiednią nowelizację kpc. Z
    e-sądem ma to niewiele wspólnego.

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2013-03-21 12:36:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 12:31, Liwiusz pisze:

    > Zatem zainteresowani powinno forsować odpowiednią nowelizację kpc.

    Tak.

  • 67. Data: 2013-03-21 17:24:18
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 11:28:17 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Zatem w e-sądzie przestanie się wydawać jakiekolwiek nakazy, ponieważ
    > zawsze jakiś fakt wymaga przeprowadzenia dowodu (np. z dokumentu),
    > którego e-sąd nie widzi.

    Przecież wystarczy aby taki wymóg dotyczył tylko uznania przedawnionych
    roszczeń. Jak ktoś z jednej strony uznaje dług a z drugiej strony nie
    chce płacić to sytuacja taka jest na tyle dziwna, że należy jej się
    porządnie przyjrzeć.

  • 68. Data: 2013-03-21 22:51:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "lebero" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jest ca. 5% sytuacji, gdy wskutek braku adresu, zapada wyrok niekorzystny, ale psim
    > obowiązkiem dłużnika, jest powiadomić wierzyciela o zmianie adresu.

    Czy Ty przynajmniej przeczytałeś artykuł z linku, który to link zacytowałeś?

    Skąd te dwie osoby, o których mowa w artykule, miały wiedzieć,
    że są czyimiś dłużnikami (i czyimi)??? Wyjaśnisz?

    Piotr

  • 69. Data: 2013-03-22 11:31:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-03-19 20:03, Mr. Misio wrote:
    > Podobno miało być tak pięknie, a wygląda na to, że wyszło jak zwykle...

    Ta bajdełejem to właśnie została przyjęta nowela (KPC), która prostuje
    parę omawianych tu spraw.

    Sorry, za źródło.

    Click -->
    <http://finanse.wp.pl/kat,1036071,title,Sejm-przyjal
    -ustawe-usprawniajaca-prace-e-sadow,wid,15436666,wia
    domosc.html>

    Piotrek

  • 70. Data: 2013-03-22 19:43:36
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Jak już trollujesz, to rób to z głową ;) Problemem nie jest to, że się
    > ludzi pozywa o nieistniejące lub przedawnione długi, tylko to, że nie mają
    > nawet możliwości złożenia sprzeciwu (a ten w e-sądzie jest wyjątkowo
    > prosty, bo wystarczy w formularzu napisać "mam to w dupie" i już sprawa
    > wędruje do sądu stacjonarnego).

    Problem jest jeden, dośc istotny.
    Trzeba mieszkać pod jednym adresem od urodzenia do śmierci.
    Powód może podać adres, pod którym pozwany nie mieszka od kilku-kilkunastu
    lat.
    Wystarczy weryfikacja adresu w bazie PESEL - kwestia co z osobami bez
    stałego miejsca zamieszkania?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski