  • 1. Data: 2011-02-04 16:54:06
    Temat: działalność a spółdzielnia mieszkaniowa
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Prowadzę działalność gospodarczą i przy tym korzystam z powierzchni
    dachu i komina na bloku, w bloku jest spółdzielnia złożona z 24
    rodzin(tyle jest mieszkań) ja jestem członkiem spółdzielni i
    właścicielem mieszkania ostatnio zmienił się zarząd spółdzielni oraz
    prezes i nagle(wcześniej przez 6 lat nigdy nikt do mnie z tym nie
    wystąpił) prezes zażyczył sobie ode mnie 500zł za korzystanie z dachu i
    komina mimo ze jestem tego współwłaścicielem. Co o tym sądzicie?
    Rozumiem kilka złotych ale nie 500 tym bardziej że jestem tego
    współwłaścicielem, nie wprost groził mi także problemami typu usunięcie
    sprzętu, dla mnie niestety takie pieniądze to spora kwota. W spółdzielni
    mieszkaniowej obok płacę kilkukrotnie mniej za korzystanie z dachów
    około 10 bloków. Czy spółdzielnia może mnie usunąć mimo że jestem
    współwłaścicielem?

    Z góry dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam
    S.M.

    Przede wszystkim należy zadać pytanie czy była zgoda Spółdzielni na
    wykorzystanie części wspólnej do działalności gospodarczej. Następnie
    należy zapoznać się ze Statutem co mówi na temat wynajmu lub dzierżawy
    części wspólnej pod działalność gospodarczą. Jeśli nie było zgody na
    wykorzystanie części wspólnej to raczej mogą Cię bez problemu usunąć z
    zajmowanej części dachu ponieważ jak sam napisałeś jest to również dach
    pozostałych 23 spółdzielców. Odnośnie opłaty to mamy wolny rynek i
    pozostaje Ci tylko negocjować. Nie ma tu również znaczenia wysokość
    opłaty na terenach innych Spółdzielni, to są odrębne podmioty gospodarcze.

    Z poważaniem mauser50