  • 1. Data: 2011-07-22 08:25:40
    Temat: dowód dla dziecka
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    Chciałbym wyjechać z moim 4 letnim dzieckiem w góry przy granicy z Czechami.
    Zapewne będziemy również przekraczać granicę (do 30 km max). Czy w zwiazku z
    tym wymagane są jakieś dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dowód
    osobisty? Czy może rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

    mK

  • 2. Data: 2011-07-22 08:32:27
    Temat: Re: dow?d dla dziecka
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "abo" napisał w wiadomości grup
    > Chcia?bym wyjecha? z moim 4 letnim dzieckiem w g?ry przy granicy z Czechami.
    > Zapewne b?dziemy r?wnie? przekracza? granic? (do 30 km max). Czy w zwiazku z
    > tym wymagane s? jakie? dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dow?d
    > osobisty? Czy mo?e rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

    Co najmniej DO. Ustaw także kodowanie, bo ledwo odszyfrowałem.

  • 3. Data: 2011-07-22 08:58:54
    Od: "abo" <m...@p...onet.pl>

    czy możesz mi podpowiedzieć jak mam ustawić to kodowanie?

  • 4. Data: 2011-07-22 09:18:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.07.2011 10:58, abo pisze:
    > czy mo?esz mi podpowiedzie? jak mam ustawi? to kodowanie?

    najlepiej użyć normalnego czytnika, typu Thundrbird. Jest bardzo podobny
    do OE, a działa dobrze. Jeśli jednak już musisz OE, to przynajmniej
    częściowo naprawisz problem tak:

    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    Częściowo, bo polskie znaki w tematach i tak będzie kaszanił. Ale
    przynajmniej treść będzie poprawnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2011-07-22 15:14:32
    Temat: Re: dowód dla dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "abo" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paszport lub dowód osobisty? Czy może rejon przygraniczny traktowany jest

    Zgodnie z Konwencją Schengen za granicą każdy obcokrajowiec ma obowiazek
    mieć przy sobie paszport albo dowód osobisty. Dziecko też. Brak tego
    dokumentu w Polsce i chyba większości krajów jest wykroczeniem, więc
    ryzykujesz mandat. Z tego co wiem w Czechach jest to mandat.

  • 6. Data: 2011-07-22 15:52:43
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > dokumentu w Polsce i chyba większości krajów jest wykroczeniem, więc
    > ryzykujesz mandat. Z tego co wiem w Czechach jest to mandat.

    Plus do tego udowodnienie, że to jest własne dziecko a nie kradzione
    albo kontrabanda. To może trochę potrwać. Na zielonej granicy z
    Czechami, to pewnie machną ręką, ale jak się trafi służbista albo
    walnięty, to dzień ino mig przeleci podczas zatrzymania do wyjaśnienia.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2011-07-22 16:09:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j0c6cl$gba$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pewnie machną ręką, ale jak się trafi służbista albo walnięty, to dzień
    > ino mig przeleci podczas zatrzymania do wyjaśnienia.

    I tak i nie.Zdjęcie dziecka w dokumencie z reguły mało przypomina samo
    dziecko, bo ono sie szybko zmienia, toteż o wiele prościej je
    zdaktyloskopować ewentualnie albo sparwdzić w systemie Schengen po
    rysopisie. Rozpytać dziecko, czy to są rodzice. Ale oczywiście masz rację i
    w razie wątpliwości może być dym. Zalecam posiadanie dokumentu. Na wszelki
    wypadek napisałem, co grozi za jego brak. Nie zalecam w żadnym wypadku
    takich wyskoków.

  • 8. Data: 2011-07-22 17:22:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-22 08:58:54 +0000, "abo" <m...@p...onet.pl> said:

    > czy możesz mi podpowiedzieć jak mam ustawić to kodowanie?

    Po pierwsze, odpisuje się POD cytowaym tekstem.
    Po drugie, nie cytuje się wszystkiego, bo to bez sensnu.
    Po trzecie, wpisanie frazy: "jak prawidłowo ustawić Outlooka" wyrzuca
    na pierwszej stronie z wynikami np. coś takiego:
    <http://www.grzegorz.net/oe/config.php>
    czy
    <http://www.outlook.pl/outlook-express-poprawna-konf
    iguracja/253/>.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-07-22 20:34:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/22/2011 3:25 AM, abo wrote:
> [...]
    > tym wymagane są jakieś dokumenty dla mojego dziecka typu paszport lub dowód
    > osobisty? Czy może rejon przygraniczny traktowany jest ulgowo.?

    nie jest traktowany ulgowo. musisz miec co najmniej dowód.

    przy czym jesli dziecko jedzie tylko z jednym rodzicem to warto sobie
    wziac od drugiego rodzica papierek (dobrze by był notarialny,
    szczegolnie dla naszych pogranicznikow), ze wyraza zgode na wyjazd
    dziecka za granice z drugim rodzicem.
    To takie dmuchanie na bardzo bardzo zimne, ale jak sie komus nie
    spodobasz to nigdzie nie pojedziesz, albo szybko wrocisz.

    tak po krotce to tu:
    http://naszewojaze.cba.pl/?p=699