  • 1. Data: 2014-06-05 15:23:50
    Temat: dłużnik do sądu
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    Jeśli znalazła by się jakaś dobra dusza i mi podpowiedziała:
    - czy dobrze wyczytałem że e-sąd to do wartości sporu nie większej niż
    10000pln?,
    - czy jeśli dłużnik zawiesił działalność gospodarczą to sąd gospodarczy czy
    pozostaje mi sąd cywilny?
    - czy na koszty procesowe jest jakaś taksa?, radca od wartości sporu łącznie z
    odsetkami ~12tys pln powiedział mi 2400netto, to dużo czy mało?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Piotr

  • 2. Data: 2014-06-05 15:28:58
    Temat: Re: dłużnik do sądu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-05 15:23, Piotr pisze:
    > Witam,
    >
    > Jeśli znalazła by się jakaś dobra dusza i mi podpowiedziała:
    > - czy dobrze wyczytałem że e-sąd to do wartości sporu nie większej niż
    > 10000pln?,

    Źle.

    > - czy jeśli dłużnik zawiesił działalność gospodarczą to sąd gospodarczy
    > czy pozostaje mi sąd cywilny?

    Gospodarczy.

    > - czy na koszty procesowe jest jakaś taksa?, radca od wartości sporu
    > łącznie z odsetkami ~12tys pln powiedział mi 2400netto, to dużo czy mało?

    Dokładnie tyle (2400zł) zostanie ci zasądzone w ramach zwrotu kosztów
    procesu. Czy to dużo (odnośnie stawki radcy), to zależy jak
    skomplikowana jest sprawa. Może być dużo, może być mało.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-06-05 20:31:17
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

> [...]
    > procesu. Czy to dużo (odnośnie stawki radcy), to zależy jak skomplikowana
    > jest sprawa. Może być dużo, może być mało.

    A dlaczego nie zasądzą VATu od tych 2400?

  • 4. Data: 2014-06-05 20:38:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-05 20:31, Przemek pisze:

    > A dlaczego nie zasądzą VATu od tych 2400?

    Bo kwota zasądzana w ramach kosztów procesu przy tej wartości przedmiotu
    sporu wynosi 2400zł.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-06-05 23:40:45
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości :

    > Bo kwota zasądzana w ramach kosztów procesu przy tej wartości przedmiotu sporu
    > wynosi 2400zł.

    na pocieszenie radca powiedział mi że wystawia fakturę więc myślę że ten vat
    mogę odliczyć...

  • 6. Data: 2014-06-05 23:42:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-05 23:40, Piotr pisze:

    > na pocieszenie radca powiedział mi że wystawia fakturę więc myślę że ten
    > vat mogę odliczyć...

    Zapewne tak.

    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wynegocjował z tym lub
    innym radcą niższą stawkę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-06-06 01:22:26
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości:

    > Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wynegocjował z tym lub innym
    > radcą niższą stawkę.

    Ano właśnie o to mi chodziło czy to jakiś urzędowy cennik czy indywidualny?
    Radca mi napisał że przy wartości sporu powyzej 10 tys. to zgodnie z
    rozporządzeniem stawka 2400netto + 5% wartości sporu opłaty sądowej + 17zł
    opłata skarbowa.
    Tylko czyim rozporządzeniem? Tej kancelarii czy jakimś odgórnym?

    piotr

  • 8. Data: 2014-06-06 03:31:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-06 01:22, Piotr pisze:

> [...]

    > 17zł opłata skarbowa.
    > Tylko czyim rozporządzeniem? Tej kancelarii czy jakimś odgórnym?

    To taka ściema, że nie może dać innej stawki. Może. Ale skoro Ty
    dostaniesz od dłużnika 2400zł, to widać radca uznał, że nie musisz
    zarobić na kosztach :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-06-06 03:32:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-06 03:31, Liwiusz pisze:

    > Indywidualny.

    > To taka ściema, że nie może dać innej stawki. Może. Ale skoro Ty
    > dostaniesz od dłużnika 2400zł, to widać radca uznał, że nie musisz
    > zarobić na kosztach :)

    To znaczy - rozporządzenie jest, ale określa ono ile sąd ci zasądzi, a
    nie na ile masz się umówić z radcą.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-06-06 11:34:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-05 23:40, Piotr pisze:
    > na pocieszenie radca powiedział mi że wystawia fakturę więc myślę że ten vat
    > mogę odliczyć...
    Na pocieszenie powiem Ci, że wyjątkowo dobrze trafiłeś. W moim przypadku
    pytanie o fakturę zbywano milczeniem :->

    Maciek