  • 1. Data: 2003-11-11 20:10:35
    Temat: Jak podac firme ubezpieczeniowa do sadu
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Witam

    Poradzcie jak podac Hestie do sadu za niewyplacanie naleznego odszkodowania.
    Tlumacza sie ze nie moga znalezc polisy. Nie wazne.
    Poradzcie do jakiego sadu sie zglosic co trzeba wypelnic/napisac ile to
    kosztuje i czy ja jako szary czlowieczek moge to zrobic czy tez trzeba
    wynajac prawnika.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 2. Data: 2003-11-11 20:40:48
    Temat: Re: Jak podac firme ubezpieczeniowa do sadu
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Michał" <m...@z...pl> wrote in message
    (ciach)
    Jako szary człowiek zgłoś się przede wszystkim do Federacji Konsumentów i
    spytaj, czy nie mieli już spraw przeciwko ubezpieczycielom. Z pewnością
    mieli, więc mają doświadczenie w pomaganiu takim osobom jak Ty. A za ich
    pomoc nie płacisz.
    Pozdrawiam,
    MArta
    Ps. Nie wiem, co oni zgubili (mogli nawet własne głowy), ale Ty swoją polisę
    masz, prawda?

  • 3. Data: 2003-11-11 20:58:15
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Marta Wieszczycka wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > MArta
    > Ps. Nie wiem, co oni zgubili (mogli nawet własne głowy), ale Ty swoją

    Chodzi o to, ze sprawca wypadku byl kto inny i to z jego polisy jest
    wyplacane odszkodowanie. I oni nie moga znalezc jego polisy. Odcinek OC
    posiadal.

    Tak to wyglada

    Michał

  • 4. Data: 2003-11-11 22:55:51
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Chodzi o to, ze sprawca wypadku byl kto inny i to z jego polisy jest
    > wyplacane odszkodowanie. I oni nie moga znalezc jego polisy. Odcinek OC
    > posiadal.
    Więc skoro on ma dowód, że opłacił oc, to ich wypieranie się jest
    idiotyczne. Co to za niepoważna firma! Tak czy inaczej zgłoś się do FK,
    powinni Ci pomóc.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2003-11-11 23:46:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli umowę zawierano nie w Towarzystwie tylko u przedstawiciela, to mógł
    być nieuczciwy i z tego powodu oni mogą nie mieć tej polisy, choć Ty masz
    swoją umowę. W takim razie najszybciej i najskuteczniej sprawę wyjaśni
    Prokurator i Policja. Jeśli w towarzystwie dalej będą się upierali, ze
    polisy nie ma, to złóż zawiadomienie o przestępstwie.

    Oczywiście możesz złożyć pozew do sądu. To, czy oni mają, czy nie polisę
    nie ma większego znaczenia, ale pod warunkiem, ze na przykład nie zostałeś
    Ty oszukany przez jakiegoś pseudoagenta ubezpieczeniowego. Bo jeśli
    zostałeś oszukany, to sprawa może być skomplikowana i wtopisz wpis sądowy.

    W skrócie: w takim wypadku kluczowe znaczenie będzie miało, czy agent miał
    umowę z tym towarzystwem, czy nie. Jak miał, to nie jest ważne, czy
    rozliczył się z Towarzystwem, czy nie - to już ich problem. Ty masz sprawę
    wygraną. Ale jak nie miał takiej umowy i nawet agentem nie był, to przykro
    mi bardzo, bo masz poważny problem. Co prawda znalezienie agenta przez
    organa ścigania wiele ułatwi, ale nadal nie zmieni faktu, ze masz
    roszczenie o odszkodowanie do tego agenta, a nie do Towarzystwa. W
    praktyce może oznaczać to spory kłopot w odzyskaniu pieniędzy.

  • 6. Data: 2003-11-12 18:49:08
    Od: kam <X...@X...plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > roszczenie o odszkodowanie do tego agenta, a nie do Towarzystwa. W
    > praktyce może oznaczać to spory kłopot w odzyskaniu pieniędzy.

    Ma też roszczenie wobec sprawcy...
    To nie on zawierał umowę, tylko sprawca wypadku.

    KG

  • 7. Data: 2003-11-12 20:23:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ma też roszczenie wobec sprawcy...
    > To nie on zawierał umowę, tylko sprawca wypadku.

    Przy milczącym założeniu, że to odszkodowane z OC, a nie AC czy zgoła na
    przykład od skutków pożaru.

  • 8. Data: 2003-11-12 21:25:16
    Od: kam <X...@X...plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Przy milczącym założeniu, że to odszkodowane z OC, a nie AC czy zgoła na
    > przykład od skutków pożaru.

    Nie takim milczącym:

    > Chodzi o to, ze sprawca wypadku byl kto inny i to z jego polisy jest
    > wyplacane odszkodowanie. I oni nie moga znalezc jego polisy. Odcinek OC
    > posiadal.

    KG

  • 9. Data: 2003-11-12 22:54:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to odszczekuję - Hau! hau! - nie zauważyłem.

  • 10. Data: 2003-11-13 22:04:57
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > No to odszczekuję - Hau! hau! - nie zauważyłem.

    dzieki za rady zaczekam jeszcze kilka dni i zobacxze co sie stanie

    Pozdr

    Michal