  • 751. Data: 2022-02-01 11:28:40
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.02.2022 o 11:24, Olin napisał:

    > Używasz dziwacznej terminologii. Szeroko rozumiana medycyna rozróżnia
    > infekcję od choroby. Nie mam złudzeń, że na foliarskich forach używają tych
    > pojęć zamiennie i śmiem twierdzić, że nieprzypadkowo.
    >
    > "Zakażenie to wniknięcie patogenu - wirusa czy bakterii - do organizmu. To
    > może być początek kłopotów ze zdrowiem, ale na szczęście nie zawsze. Innymi
    > słowy - nie z każdego zakażenia rozwija się choroba. W czasie pandemii,
    > kiedy media, podając statystyki zakażeń SARS-CoV-2 czasami mylą zakażenie z
    > chorobą, warto uporządkować wiedzę z lekcji biologii o wirusach i tym, co
> [...]
    ia-wirusem-rozwinie-sie-choroba

    To nie foliarze przyjęli, że posiadanie nawet fragmentu dna patogenu w
    ślinie oznacza, że jest się chorym, tak wymyślili ci, co testują na
    potęgę, by twierdzić, że jest pandemia. Mówili to od początku, ale jak
    to powiedział Horban prawie rok temu Pospieszalskiemu, nie chce
    rozmawiać z "płaskoziemcami", choć mają rację?

    Zresztą tak samo jak w sprawie masek:
    https://thefederalist.com/2022/01/17/cdc-finally-adm
    its-cloth-masks-were-always-political-theater/

    --
    http://zrzeda.pl

  • 752. Data: 2022-02-01 22:55:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 11:24, Olin pisze:

    > Używasz dziwacznej terminologii. Szeroko rozumiana medycyna rozróżnia
    > infekcję od choroby.

    Zgadza się. Infekcja to wragnięcie patogenu i jego dalsze _namnażanie_.
    I właśnie to namnażanie może powodować chorobę jeśli nie zostanie
    ograniczone przez system odpornościowy. W przypadku działających
    szczepionek jest blokowane na bezpiecznym poziomie. I od zawsze tak się
    badało skuteczność szczepionki.

    > "Zakażenie to wniknięcie patogenu - wirusa czy bakterii - do organizmu.

    Pominąłeś ważny etap namnażania patogenu;)

    > może być początek kłopotów ze zdrowiem, ale na szczęście nie zawsze. Innymi
    > słowy - nie z każdego zakażenia rozwija się choroba.

    Zgadza się.

> [...]
    > chorobą, warto uporządkować wiedzę z lekcji biologii o wirusach i tym, co

    Jestem za.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 753. Data: 2022-02-01 23:04:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 08:33, J.F pisze:

    > Ale o co chodzi - byly badania naukowe szczepionki, rzekomo miala
    > skutecznosc 95%, a teraz sa statystyki z ktorych wychodzi okolo 0%.
    >
    > Ktorej nauce nie wierzysz - starej czy nowej?
    >
    > A moze po prostu szczepionka przestala byc tak skuteczna w obliczu
    > nowych mutacji, czy jak wolisz - ciagle jest skuteczna w sensie -
    > chroni przed ciezkim przebiegiem.
    > Do kolejnej mutacji ?

    O to, to. Przecież dokładnie o tym piszę i co jakiś czas dodaję, że
    jednak przed ciężkim przebiegiem jakoś tam chroni. Natomiast jak się
    zesrało z zapobieganiem zachorowaniu/rozwinięciu zakażenia, to nagle się
    zmieniła wiedza z dwustu lat i nagle szczepionki nigdy nie chroniły. Co
    zresztą nie przeszkadza twierdzić, e jdnak dalej chronią;)

    > Naukowcy? Czy politycy, ewentualnie lekarze - tacy mniej naukowi a
    > bardziej polityczni.

    Politycy powołują się na "naukowców", a "naukowcy" jakoś niechętnie
    prostują;) Zresztą nasz naczelny "naukowiec" twierdził że zaszczepieni
    nie będą zakażali, bo sami nie będą zakażeni. Jakoś dementi i oburzenia
    ze strony "naukowców" nie słyszałem.

    > Bo jak ktos mowi, ze wprowadzmy obowiazkowe szczepienia aby zatrzymac
    > pandemie, a te szczepienia nie chronia ani przed zakazeniem, ani przed
    > roznoszeniem ... to mowi naukowiec, czy naiwniak?

    Co więcej jak zwrócisz na to uwagę, to zostajesz szurem;)

    > No ale dzialaja?

    Zmieniła się prawda etapu. Teraz "szczepionki nigdy nie zapobiegały
    chorobą". Ale jak napiszesz, że nie zapobiega, to kwiatek rzuci, że
    jednak zapobiega;)

    > Ale ale ... to czemu ilosc zachorowan wsrod zaszczepionych z grubsza
    > biorąc taka sama jak wsrod niezaszczepionych?

    Mondrzejsze o tym nie wspominać bo to wcale nie jest podobna szurze:)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 754. Data: 2022-02-01 23:18:14
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ministery choroby to szury?

    Niech sobie liczy, jakiś miernik to jest. Ale na pewno nie nadający się do
    wyciągania żadnych wniosków tylko na jego podstawie.

    > Twoja sprawa. Ja tylko mówię, że szczepienia na covid już nie
    > zapobiegają zachorowaniu. Gardłuj jak chcesz - za trzy miechy to będzie
    > już oficjalne i będzie że "naukowcy nigdy nie mówili, że zapobiegają
    > zachorowaniu".

    A ja wciąż czekam na te twoje badania.

    Dodatkowo twierdzę, że samochody nie mające badań technicznych są
    bezpieczniejsze od innych. A to dlatego, że ich kierowca jadą ostrożniej!
    Piękny ten świat szurski...

  • 755. Data: 2022-02-02 00:21:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-01, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > No i chroni.
    > Jakby na ospę zaszczepiła się tylko połowa populacji, albo i mniej, to
    > też byłaby narracja, że szczepionka na ospę nie chroni przed rozwojem
    > epidemii?

    U mnie jest 92% zaszczepionych przynajmniej dwoma dawkami i blisko 60%
    trzema. Kupa obostrzeń socjalnych, które w Europie wywołałyby masowe
    uliczne protesty. I do tego 5k przypadków dziennie. Można się zgodzić,
    że pewnie bez takiego stopnia zaszczepienia byłoby jeszcze gorzej, ale
    nie, że nie ma epidemii i nie ma lokalnych transmisji.

    > Skoro skuteczność szczepionki na wcześniejsze warianty wynosiła ponad
    > 90%, to trzeba było się zaszczepić. Ile procent się zaszczepiło przed
    > pojawieniem się dużo bardziej zaraźliwego wariantu?
    >
    > A teraz pierdolenie, że szczepienia są nieskuteczne, więc po chuj się
    > szczepić, a szury miały rację.

    Wysokie ryzyko ciężkiego przebiegu choroby jest wystarczający argumentem
    dla szczepień. Nie ma co wciskać kit, że skutecznie chroni przed
    przenoszeniem, skoro nawet jeśli chroni, to klarownie w stopniu
    niewystarczającym.

    > Więc tym bardziej trzeba się zaszczepić.

    Oczywiście, że trzeba.

    > Ruchy antyszczepionkowe istnieją od dawna. Przeciwko szczepieniom na
    > ospę też bredzili głupoty. Jakby się ludzie masowo nie zaszczepili na
    > ospę, to ówczesne szury też by miały rację, że od początku mówili, że
    > szczepionka na ospę nie działa?

    Problem jest taki, że teraz szury docierają do większej liczby jeszcze
    nie szurów i ważne jest, żeby nie dawać im dodatkowych argumentów do
    ręki.

    --
    Marcin

  • 756. Data: 2022-02-02 00:22:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-01, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Bo władza nie ma jaj, zeby wprost powiedzieć, że są obowiązkowe. Dlatego

    Władza ma po prostu interes.

    --
    Marcin

  • 757. Data: 2022-02-02 00:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2022 o 23:18, n...@o...pl pisze:

    > Niech sobie liczy, jakiś miernik to jest.

    Mniej więcej taki sam, że jakbyś zrobił testy na przeziębienie to
    miałbyś po 500k "przypadków" dziennie. Z czego przeziębionych byłoby
    może 100k.

    > Ale na pewno nie nadający się do
    > wyciągania żadnych wniosków tylko na jego podstawie.

    Dokładnie. A na podstawie tych "danych" o "nowych przypadkach"
    zarządzamy pandemią.

    > A ja wciąż czekam na te twoje badania.

    A ja na twoje. Dostałeś grafikę "gmocha". Dane wskazują, że albo nie
    działa, albo dane są z dupy. Ty nie podwiedziałeś nic poza bardzo silnym
    przekonaniem, że masz rację.

    > Dodatkowo twierdzę, że samochody nie mające badań technicznych są
    > bezpieczniejsze od innych. A to dlatego, że ich kierowca jadą ostrożniej!

    Ale wiesz, że stan techniczny to rzeczywiście margines przyczyn
    wypadków. Nie to żebym popierał jeżdzenie bez przeglądu, ale bym nie
    demonizował.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 758. Data: 2022-02-02 00:35:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Władza ma po prostu interes.

    Inaczej. Nie ma interesu:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 759. Data: 2022-02-02 07:44:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 01.02.2022 o 23:04, Shrek napisał:

> [...]
    > prostują;) Zresztą nasz naczelny "naukowiec" twierdził że zaszczepieni
    > nie będą zakażali, bo sami nie będą zakażeni. Jakoś dementi i oburzenia

    no cóż, co ma prostować, skoro rok temu pisał o Bodnarze, że "z
    płaskodziemcami nie chce rozmawiać, choć mają rację"

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 760. Data: 2022-02-03 00:01:16
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > A ja na twoje. Dostałeś grafikę "gmocha". Dane wskazują, że albo nie
    > działa, albo dane są z dupy. Ty nie podwiedziałeś nic poza bardzo silnym
    > przekonaniem, że masz rację.

    Grafika gmocha to nie są badania.
    Czyli nadal nie potrafisz ich podać - smutne.

    > Ale wiesz, że stan techniczny to rzeczywiście margines przyczyn
    > wypadków. Nie to żebym popierał jeżdzenie bez przeglądu, ale bym nie
    > demonizował.

    Czyli jednak samochody bez badań są bezpieczniejsi?
    Dodatkowo twierdzę, że pijani jeżdżą bezpieczniej, bo powodują mniej wypadków
    :P