  • 1. Data: 2005-10-20 20:46:42
    Temat: bezpłatna opieka zdrowotna
    Od: jutek <j...@o...pl>

    Witam

    Czy osoba, która skończyła studia i ma mniej niż 26 lat, pracująca na
    umowę o dzieło i nie opłacająca składek ZUS ma prawo do bezpłatnej
    opieki zdrowotnej choćby w najpilniejszych przypadkach?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-20 21:11:57
    Temat: Re: bezpłatna opieka zdrowotna
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > umowę o dzieło i nie opłacająca składek ZUS ma prawo do bezpłatnej
    > opieki zdrowotnej choćby w najpilniejszych przypadkach?

    Teoretycznie tak.
    Art. 38.

    Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia.

    1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.
    2. Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne
    zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków
    publicznych. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.
    3. Władze publiczne są obowiązane do zapewnienia szczególnej opieki
    zdrowotnej dzieciom, kobietom ciężarnym, osobom niepełnosprawnym i osobom w
    podeszłym wieku.
    4. Władze publiczne są obowiązane do zwalczania chorób epidemicznych i
    zapobiegania negatywnym dla zdrowia skutkom degradacji środowiska
    Tyle konstytucja. W praktyce wyglada to jak w pewnej audycji radiowej. W
    Bełchatowie do szpitala trafił bezdomny. Jak się okazało ze nie ma opłaconych
    składek to wezwano policję , która wywiozła go na dworzec. Tomek

  • 3. Data: 2005-10-21 10:45:54
    Od: "Bastek" <b...@i...pl>

    > Witam

    hej

    > Czy osoba, która skończyła studia i ma mniej niż 26 lat, pracująca na
    > umowę o dzieło i nie opłacająca składek ZUS ma prawo do bezpłatnej
    > opieki zdrowotnej choćby w najpilniejszych przypadkach?

    Jezeli pracujesz na umowe o dzielo to placisz pewnie ubezp. zdrowotne a to
    chyba upowaznia do bezpł. sluzby zdrowia. Skladki zus dotycza ubezpieczen
    spolecznych - czyli emerytury i renty. Tak mi sie zdaje. Podobnie wyglada
    sytuacja jak sie jest bezrobotnym - Urzad Pracy placi skladki na ubezp.
    zdrowotne.

    > pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Bastek

  • 4. Data: 2005-10-21 11:31:57
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    jutek napisał(a):
    > Czy osoba, która skończyła studia i ma mniej niż 26 lat, pracująca na
    > umowę o dzieło i nie opłacająca składek ZUS ma prawo do bezpłatnej
    > opieki zdrowotnej choćby w najpilniejszych przypadkach?
    IHMO osoba nie bedaca studentem, ale pelnoletnia (a moze inaczej - po
    ukonczeniu szkoly sredniej), nie majaca nigdzie etatu, musi oplacac
    skladke zdrowotna. A jesli nie odprowadza to jej sie nie nalezy opieka
    zdrowotna.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-10-21 11:57:49
    Od: "Bastek" <b...@i...pl>

> [...]
    > ukonczeniu szkoly sredniej), nie majaca nigdzie etatu, musi oplacac
    > skladke zdrowotna. A jesli nie odprowadza to jej sie nie nalezy opieka

    Albo zarejestrowac sie w Urzedzie Pracy - wtedy UP placi skladke
    zdrowotna.

  • 6. Data: 2005-10-21 12:39:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Bastek napisał(a):
    > Albo zarejestrowac sie w Urzedzie Pracy - wtedy UP placi skladke
    > zdrowotna.
    Tak ale zrobilem zalozenie ze chodzi o osobe ktora dorabia na podstawie
    umowy-o-dzielo lub umowy-zlecenie. A wtedy nie mozna chyba sie
    zarejestrowac w urzedzie pracy.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl