  • 1. Data: 2003-06-18 21:00:04
    Temat: baza danych o nieruchomościach - ochrona danych osobowych?
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Rzeczoznawcy majątkowi prowadzą swoje prywatne bazy danych o
    nieruchomościach. (Prywatne mam na mysli fakt, że nie sprzedają tych
    danych tylko wykorzystują do sporządzania wycen). Dane czerpią z aktów
    notarialnych dostepnych dla nich w starostwach powiatowych. Oczywiście
    nie interesują ich dane personalne osób dokonujących transakcji a
    jedynie cechy związane z transakcją i samą nieruchomością, takie jak:
    data transakcji, cena, przeznaczenie w planie, rodzaj użytków itp. Wśród
    danych tych jest również numer Księgi Wieczystej.
    Zakładam dwa warianty takiej bazy - pierwszy to osobista baza
    pojedynczego rzeczoznawcy, drugi to wspólna baza kilku rzeczoznawców -
    każdy ma informacje o innym rejonie i się wzajemnie wymieniają danymi.

    I moje pytanie jest następujące - bo spotkałam się z różnymi
    interpretacjami - ponieważ Księgi Wieczytse z założenia są jawne, a w
    księdze ujawniony jest właściciel, to baza taka ma charakter naruszający
    ustawę o ochronie danych osobowych. Pogląd przeciwny to taki, że adresu
    właściciela nie ma w KW i nie narusza.
    Proszę o opinię kogoś kto w tym siedzi i może sie podeprzeć jakimś
    konkretem. Oczywiście pytam o oba warianty.
    Jeśli w którymkolwiek z nich baza taka narusza wspomnianą ustawę to w
    jaki sposób nalezy ją zarejestrować/zgłosić czy nie wiem jak to inaczej
    nazwać.

    Tatiana
    PS. odpisując na priv usuń "_przecz ze spamem" z adresu

  • 2. Data: 2003-06-18 22:25:20
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl> napisał
    | każdy ma informacje o innym rejonie i się wzajemnie wymieniają danymi.

    nie będę cytował bo bez sensu
    ochronie danych osobowych podlegają dane osobowe, więc przekazywanie sobie danych
    tylko o "mniej więcej (ogólnym)" położeniu nieruchomości, przez biegłych z
    "uprawnieniami" jest zgodne z ustawą, myślę nawet że urzędy (min. skarbowe)powinny
    prowadzić "rejestry (spisy)" tego typu i na żądanie beglych je udostępniać, powiem
    krótko - chciałbym się mylić....

  • 3. Data: 2003-06-18 23:31:47
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Slayer zamieszkała pod adresem
    <a...@o...pl>
    w artykule <news:kF5Ia.9592$RM6.128131@news.chello.at> napisała w ten
    deseń:

> [...]
    > ustawą, myślę nawet że urzędy (min. skarbowe)powinny prowadzić
    > "rejestry (spisy)" tego typu i na żądanie beglych je udostępniać,

    Urzędy skarbowe ich nie udostępniają zasłaniając się własnie tajemnicą
    danych osobowych. Paranoja.
    BTW. Nie ma już biegłych z uprawnieniami - są rzeczoznawcy majątkowi.
    Tatiana

  • 4. Data: 2003-06-19 20:42:17
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bcqjqv$3rg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > data transakcji, cena, przeznaczenie w planie, rodzaj użytków itp. Wśród
    > danych tych jest również numer Księgi Wieczystej.

    a ja myślę, że nie ma o czym gadać,
    przecież już jakiś Wysoki Sąd ostatnio stwierdził, że numer KW nie podlega
    ochronie w tym
    kontekście a więc idąc dalej konsekwentnie, cały problem o którym piszesz
    nie istnieje,
    wynika to wprost z zasady jawności KW, która w pewien sposób kłóci sie z
    UOODO,
    ale pokąd zasada obowiązuje, to UOODO w tym zakresie nie istnieje,

    a na marginesie - czy to taki bolesny problem ?
    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-06-21 19:31:42
    Od: "Xena" <tatiana_przecz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Jarosław Matejczuk zamieszkała pod
    adresem <j...@j...net>
    w artykule
    003.jasien.net>
    napisała w ten deseń:

> [...]
    >
    > a ja myślę, że nie ma o czym gadać,
    > przecież już jakiś Wysoki Sąd ostatnio stwierdził, że numer KW nie

    Masz to orzeczenie?

    > w tym
    > kontekście a więc idąc dalej konsekwentnie, cały problem o którym
    > piszesz nie istnieje,

    To że jeden sąd wydał jakies orzeczenie a inny wydaje wręcz przeciwne to
    w Polsce się zdarza i to chyba nie tak rzadko.

    > wynika to wprost z zasady jawności KW, która w pewien sposób kłóci
    > sie z UOODO,
    > ale pokąd zasada obowiązuje, to UOODO w tym zakresie nie istnieje,

    poprosze to orzeczenie.

    > a na marginesie - czy to taki bolesny problem ?

    Tak, w kontekście WALORa. I to nie ja wymysliłam, że jest to problem,
    sama się zdziwiłam.

    > pzdr,
    > JarekM

    pozdr