  • 1. Data: 2007-05-13 19:49:26
    Temat: allegro i kupno nowergo sprzętu ale okazuje się bez gwarancji
    Od: "milutki" <a...@a...pl>

    Kupiłen nowa rzecz opisaną w aukcji jako nowa oryginalnie zapakowana.
    Sprzedający po wylicytowaniu nie dał mi gwarancji na nią ani dowodu kupna.
    Tłumaczy się że w aukcji nie pisało że na sprzęt jest gwarancja więc skoro
    nic nie napisał więc nie ma.
    Ja kupiłem towar w przeświadczeniu że jest to towar nowy wraz z dokumentem
    zakupu i gwarancją.

    Jak to jest kto ma rację?
    Rządałem zwrotu gotówki za wprowadzenie w błąd ale sprzedający się tłumaczy
    że nigdzie nie napisał iż daje gwarancję więc skoro nie jest napisane w
    aukcji więc nie daje.

  • 2. Data: 2007-05-13 20:07:40
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    milutki wrote:

> [...]
    > że nigdzie nie napisał iż daje gwarancję więc skoro nie jest napisane w

    On ma racje. Gwarancja jest wylcznie dobra wola producenta/sprzedajacego....

    Jacek

  • 3. Data: 2007-05-13 20:24:33
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "milutki" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłen nowa rzecz opisaną w aukcji jako nowa oryginalnie zapakowana.

    Od firmy czy osoby prywatnej?

    > Ja kupiłem towar w przeświadczeniu

    Ale sprzedajacy nie sprzedawal towaru "ktory tobie sie wydawlo ze sprzedaje"
    tylko sprzedawal to co opisal. Skoro nie bylo napisane ze sprzet ma
    gwarancje to nalezalo zalozyc ze nie ma, a nie ze ma. I ewentualnie
    skorzystac z opcji "zadaj pytanie sprzedajacemu" - najlepiej przed
    zalicytowaniem

    Angie

  • 4. Data: 2007-05-13 23:19:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 13 May 2007 21:49:26 +0200, "milutki" <a...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >Tłumaczy się że w aukcji nie pisało że na sprzęt jest gwarancja więc skoro

    no i ma racje - nie napisal ze jest gwarancja, wiec nie ma.
    nie napisal, ze wystawia faktury, wiec nie ma faktury (albo innego
    dowodu zakupu).
    nie napisal ze zalaczy swoj dowod zakupu, wiec nie ma.

    >Ja kupiłem towar w przeświadczeniu że jest to towar nowy wraz z dokumentem
    >zakupu i gwarancją.

    jesli miales przeswiadczenia to trezba bylo dopytac, czasem sprzedawcy
    cos pomijaja w opisie, ale dopoki sprzedawca nie napisze (na aukcji
    lub w emailu) to tego nie ma...

    reasumujac, jesli cos bylo napisane w opisie a tego nie masz, mozesz
    goscia scigac o oszustwo.
    jesli jednak opis zgadza sie z tym co napisal, nie masz zadnych
    podstaw.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2007-05-14 06:11:55
    Od: "milutki" <a...@a...pl>

    A skad mam wiedzieć ? W aukcji bardzo rzadko ktoś wypisuje że jest firmą.
    Ba nawet firmy kąbinują i czasami faktuiry nie chcą wystawić.

  • 6. Data: 2007-05-14 06:22:48
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    >A skad mam wiedzieć ? W aukcji bardzo rzadko ktoś wypisuje że jest firmą.

    Co znaczy rzadko? Regularnie kupuje na allegro i przewaznie wlasnie od firm.
    Firmy wlasnie przewaznie sie chwala ze sa firmami bo to zwieksza ich
    wiarygodnosc - predzej kupie dysk twardy od firmy, ktora sprzedaje masowo na
    allegro i wiem ze towar jest nowy, na gwarancji i dostane na niego
    fakturke, niz od Jasia Kowalskiego, z ktorym w razie jakiegos problemu bede
    sie musiala przepychac. Jak masz kłopot z rozumieniem opisu to po prostu
    pytaj sprzedajacego o szczegoly aukcji ZANIM zalicytujesz.

    > Ba nawet firmy kąbinują i czasami faktuiry nie chcą wystawić.

    KOMbinują jak juz. A jak firma nie chce wystawic faktury to sie ladnie
    upominasz - jak sa dalej oporni - to upomina sie w twoim imieniu US

    Angie