  • 11. Data: 2005-10-12 21:07:22
    Temat: Re: alimenty - prosba o opinie
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 12 Oct 2005 21:56:20 +0200, *Przemek R...*
    <news:dijpor$bd7$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > piszac na grupe licz sie ze trafisz na ludzi z ludzkimi odruchami, chcesz
    > automat to wykup porade u prawnika.

    Tym bardziej, że ja też się kiedyś tam rozwiodłam i sama wychowałam córkę,
    bo nie miałam zamiaru już się obrączkować. Dostawałam takie alimenty, że koń
    by się uśmiał i jakoś sobie zawsze dobrze radziłam, bo pracowałam. Jak
    zabrakło pieniędzy, to brałam chwilówki. Samo życie mnie bardzo dużo
    kosztowało, bo córka była na diecie bezglutenowej, a żywność bezglutenowa
    była niestety raczej na kieszenie bogatych ludzi.

    --
    Kaja

  • 12. Data: 2005-10-12 21:51:02
    Od: skillya <s...@p...fm>

    Magda napisał(a):
    Kiedy poprosilam swojego eks-malzonka o wspolfinansowanie,
    > odpowiedzial, ze on nie moze, bo przeciez juz placi jej na konie. Tylko
    > jak ona pozniej z tego sie utrzyma na studiach?

    To niech córeczka zrezygnuje z jazdy konnej..

  • 13. Data: 2005-10-13 04:33:09
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    szansa jest ale trzeba madrze uzasadnic, ze potrzeby dziecka wymagaja aby
    alimenty byly wuyzsze

    aha.. jazdy konne, dodatkowe lekcje, kolka nie sa czyms nadzwyczajnym.. Sady
    podchodza do tego bardzo racjonalnie. jesli uzasadnisz ,ze te wszytskie
    dodatkowe zajecia, przybory itd itp wplywaja pozytywnie na rozoj dziecka to
    szansa jest spora

    oczywiscie zakladam ,ze dochody ojca sa udokumentowane

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 14. Data: 2005-10-13 06:13:21
    Od: "KAZIMIERZ KOTOWICZ" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Magda" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Ojciec placi na 2 corki 1000 zl alimentow. Oprocz tego jednej oplaca
    > lekcje rosyjskiego (200 zl miesiecznie), a drugiej jazde konna (250 zl
    > miesiecznie) oraz daje kazdej po 100 zl kieszonkowego. Jego pensja
    > wynosi 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy
    > istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    WITAM
    Można wystąpić do Sądu z wnioskiem o podwyższenie alimentów
    Taki wniosek nie wymaga szczególnej formy.Należy jedynie w sposób wyrażny
    podać powody uzasadniające podwyższenie alimentów np. m.in. wskazać na swoje
    potrzeby a w szczególności opisać swoją sytuację materialną.
    Do wystąpienia z powyższym wnioskiem uprawnieni są =osoby którym przyznano
    już alimenty ,jeżeli są pełnoletnie , bądż ustawowy opiekun nieletnich
    dzieci , na których zasądzone były już alimenty.
    O tym, czy alimenty zostaną zwiększone zadecyduje Sąd
    Dalsza dyskusja w przedmiotowej sprawie jest nie na miejscu, tym bardziej że
    nie znamy szczegółów a które mają istotne znaczenie i wpływ na
    podwyższenie -bądż obniżenie zasądzonej już wcześniej kwoty alimentów.
    Pozew o podwyższenie alimentów nie podlega opłacie /ustawowo/

    Pozdrowienia KK

  • 15. Data: 2005-10-13 07:05:57
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Magda napisał(a):

    > Od razu widac, jakie panowie maja pojecie o zyciu i podejscie do
    > kobiet.

    Nie przesadzaj, sama napisałaś , ze ojciec daje w sumie na dzieci
    1650 zł.

    . Nie chce pieniedzy dla siebie, tylko
    > zeby ojciec placil w rownym stopniu na nie, co ja.

    No, to jak to się ma do Twojej pensji - najniższej krajowej?
    Alimenty sąd ci moze podwyższy, ale nie zdziwiłabym się, jakby ojciec
    się wkurzył i płacił tylko to, co ma zasądzone.

    Justyna

  • 16. Data: 2005-10-13 11:50:05
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > Nie takie zadalam pytanie.
    > Czy kobiety tez nie potrafia pisac na temat?
    >
    > jak najbardziej na temat
    po prostu myśli dalej niz 5 minut naprzód.
    zacznij mącić to tylko zaszkodzisz dzieciom
    bo facet sie w końcu wk....... i po pierwsze dostaniesz gołe alimenty
    po drugie nie powinno byc dla niego problemem wykazać że właśnie jest
    bezrobotny
    i alimenty trzeba zmniejszyć./ np 2x250zł/
    masz i tak dużo na pewno jeszcze dochodzą rzeczy o których nie wspomniałaś
    i zapewne do 2000 dobije.
    jeśli uważasz że to za mało to weź się do pracy matka też ma obowiazek
    utrzymywać dzieci.
    a nie tylko szlajać sie po grupach z wyciagnietą ręką z pytaniem jak wydoić
    faceta.
    a argument z książkami za 800zł to już ręce opadają, co miesiąc wydajesz na
    książki 800?
    czy średnio miesięcznie 66zł?
    zauważ że ojciec teraz płaci na dzieci 24000zł rocznie czyli równowartość
    nowego małego samochodu.
    jeśli to za mało to nie mam pytań.
    trzeba się nauczyć gospodarować tym co sie ma a nie marnować pieniądze bez
    sensu.
    do widzenia państwu
    mam odruch wymiotny.........

  • 17. Data: 2005-10-13 12:24:08
    Od: "Kris" <s...@p...onet.pl>

    Możesz mnie z nim skontaktować? Chętnie mu wytłumaczę jak nie być "dojną krową"!

  • 18. Data: 2005-10-13 15:21:02
    Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl>

    Użytkownik "albert" <a...@w...pl> napisał w wiadomości > masz i tak
    dużo na pewno jeszcze dochodzą rzeczy o których nie wspomniałaś
    > i zapewne do 2000 dobije.
    jasnowidz?

    > jeśli uważasz że to za mało to weź się do pracy matka też ma obowiazek
    > utrzymywać dzieci.
    ma obowiązek i wyraźnie napisała, ze również utrzymuje na miarę swoich
    możliwości, poza tym matka w odróżnieniu od ojca je WYCHOWUJE, a to jest
    nader istotny wkład w życie dzieci do którego jeśli dodamy tą nawet
    minimalna kwotę którą z własnych zarobków matka przeznacza na dzieci, to
    okaże się, że działają co najmniej na równi :))

    > czy średnio miesięcznie 66zł?
    średnio miesięcznie na co 66zł?
    > mam odruch wymiotny.........

    Dzieci mają prawo żyć na poziomie zbliżon do standardu życia rodziców,
    dlatego i od matki i od ojca należy wymagać by takowy zapewnili.

    --
    Dorunia

  • 19. Data: 2005-10-13 16:38:39
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Magda wrote:
> [...]
    > wynosi 15000 zl brutto miesiecznie, matka dostaje najnizsza krajowa. Czy
    > istnieje realna szansa na sadowne podniesienie alimentow?

    Owszem, istnieje realna szansa. Bo to znaczy, że ojciec zarabiający 15
    000 płaci na jedno dziecko tylko ok. 750 zł, a ma ich tylko dwójkę.
    Z tego wynika, że na swoje 2 córki wydaje razem tylko 10 % swoich
    dochodów. A na 1 dziecko - 5 %. A to już nie wygląda najlepiej.

    Alimenty nie są (jednakową) pomocą od państwa. Dlatego tutaj ma
    znaczenie, ile zarabia rodzic je płacący. Zasada jest prosta - dzieci
    nie powinny tracić na rozwodzie rodziców. Gdyby tata nadal z nimi
    mieszkał, to miałyby zdecydowanie wyższy poziom życia.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 20. Data: 2005-10-13 16:50:34
    Od: " m@rkop" <m...@W...gazeta.pl>

    Magda <p...@o...pl> napisał(a):

    > Tylko jak ona pozniej z tego sie utrzyma na studiach?

    Przecież jak będzie na studiach, to ojciec nadal będzie płacił. Jeśli wtedy
    będzie to za mała kwota, to wniesiesz o podwyżkę alimentów.
    Pzdr,