  • 1. Data: 2003-11-28 10:11:46
    Temat: agencja nieruchomosci
    Od: "KBR J.Węgrzynowska" <k...@k...net.pl>

    czy agencja nieruchomosci powinna posiadac koncesje ? chce kupic
    mieszkanie za posrednictwem agencji i juz na dziendobry zostalem zmrozony
    podsunietym do podpisu oswiadczeniem ze w razie zakupu uiszcze prowizje w
    wysokosci 2.5 % .Wydawalo mi sie ze to sprzedajacy placi prowizje.
    pozdrawiam i prosze o pomoc

  • 2. Data: 2003-11-28 10:19:00
    Temat: Re: agencja nieruchomosci
    Od: AdamG --- f...@v...interia.pl

> [...]
    > podsunietym do podpisu oswiadczeniem ze w razie zakupu uiszcze prowizje w
    > wysokosci 2.5 % .Wydawalo mi sie ze to sprzedajacy placi prowizje.

    sprzedajacy tez pewnie zaplaci prowizje :)
    w wielu krajach to jest nie do pomyslenia, aby obie strony placily -
    powinna placic strona, ktora zleca agencji wykonanie czynnosci...
    no ale u nas to przypomina kojarzenie ofert

    niby dlaczego kupujacy ma placic za to, ze odezwal sie na ogloszenie
    agencji ?

    no ale coz - proponuja taka umowe i mozemy podpisac lub nie...

    zwroc uwage na zapisy w umowie !!! czesto zdarzaja sie rozne
    paradoksy...
    przyklady:
    - jezeli mieszkanie, ktore ogladasz kupi w przyszlosci Twoj pracodawca,
    Ty masz zaplacic prowizje, a on swoja droga rowniez :)
    - jezeli wytargujesz nizsza cene, prowizje i tak zaplacisz od pierwotnej
    ceny (dlatego tez tuz przed spotkaniem na ogladniecie zdarzaja sie
    telefony, ze "wlasciciel podniosl cene")

    --
    Adam G

  • 3. Data: 2003-11-28 13:00:00
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    <AdamG --- foto@vipUSUNXTO.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Nie - agencja nie może posiadać licencji. Może i musi ją posiadać pośrednik.
    Może on natomiast posługiwać się przy czynnościach pomocniczych agentami bez
    licencji. Czynności pomocnicze, to np. prezentacja nieruchomości. Natomiast
    odpowiedzialność ciąży na pośredniku nadzorującym, z licencją.

    chce kupic

    Zauważ, że w razie zakupu. Podejrzewam, że prezentacje będą się odbywać
    bezpłatnie.

    Wydawalo mi sie ze to sprzedajacy placi prowizje.

    Tak jest na Zachodzie i w Stanach, gdzie sprzedający płaci 6-7% wartości
    nieruchomości. U nas prowizję płaci strona zlecająca. W tym przypadku to Ty
    zleciłeś agencji wyszukanie dla Ciebie mieszkania.

    > sprzedajacy tez pewnie zaplaci prowizje :)

    Tak, ale może nie agencji, która pokazuje Ci mieszkanie. Biura pracują ze
    sobą we wspólnych bazach danych i oferta może być z biura współpracującego.
    Wtedy to oni pobierają prowizję od sprzedającego.

    > w wielu krajach to jest nie do pomyslenia, aby obie strony placily -
    > powinna placic strona, ktora zleca agencji wykonanie czynnosci...
    > no ale u nas to przypomina kojarzenie ofert

    Jak wyżej

    > niby dlaczego kupujacy ma placic za to, ze odezwal sie na ogloszenie
    > agencji ?

    To po co sie odzywałeś :o)
    Trzeba było wyszukać sobie mieszkanie samemu.

    > zwroc uwage na zapisy w umowie !!! czesto zdarzaja sie rozne
    > paradoksy...

    Tzw. zapisy niedozwolone.

    > przyklady:
    > - jezeli mieszkanie, ktore ogladasz kupi w przyszlosci Twoj pracodawca,
    > Ty masz zaplacic prowizje, a on swoja droga rowniez :)

    Chodzi tu o osoby spokrewnione ze zleceniodawcą lub będące pod jego
    kontrolą. Agencje muszą się zabezpieczać przed cwaniaczkami, którzy
    wyłudzaja oferty, a później kupują mieszkanie za pośrednictwem np. babci.

    > - jezeli wytargujesz nizsza cene, prowizje i tak zaplacisz od pierwotnej
    > ceny (dlatego tez tuz przed spotkaniem na ogladniecie zdarzaja sie
    > telefony, ze "wlasciciel podniosl cene")

    Fałsz. Prowizja jest płacona od kwoty transakcyjnej, tzn. takiej, za jaką
    została sprzedana nieruchomość.

    Piciuf

    pośrednik

  • 4. Data: 2003-11-30 09:57:13
    Od: AdamG --- f...@v...interia.pl

    > To po co sie odzywa?e? :o)
    > Trzeba by?o wyszukaae sobie mieszkanie samemu.

    tak tez robie :)

    > Chodzi tu o osoby spokrewnione ze zleceniodawc? lub b?d?ce pod jego
    > kontrol?. Agencje musz? si? zabezpieczaae przed cwaniaczkami, którzy
    > wy?udzaja oferty, a pó 1/4 niej kupuj? mieszkanie za po?rednictwem np. babci.

    ale wciaganie w to pracodawcy jest bez sensu !!! jaki wplyw ma pracownik
    na decyzje podejmowane przez przez pracodawce ?

    widocznie nie mozna sie ustrzec przed wszelkimi ewentualnosciami...

    > Fa?sz. Prowizja jest p?acona od kwoty transakcyjnej, tzn. takiej, za jak?
    > zosta?a sprzedana nieruchomo?ae.

    nie falsz, a zapis w umowie zaproponowanej przez pewnego posrednika !
    mam ja przed oczyma !
    prowizja ma byc zaplacona od ceny w umowie, nawet jezeli zostanie
    wynegocjowana nizsza

    AG