  • 1. Data: 2004-10-02 18:18:09
    Temat: administracja słupami ogłoszeniowymi
    Od: irek <n...@d...pl>

    Witam

    Proszę o radę bo przyznam szczerze zgłupiałem.

    Do niedawna w mieście gdzie mieszkam każdy mógł rozwiesić plakat na
    wyznaczonych do tego tablicach i słupach ogłoszeniowych. Jednak od
    jakiegoś czasu widnieje na nich napis o takiej treści:
    "Wyłacznym administratorem tablic i słupów ogłoszeniowych jest
    instytucja xxx". Zadzwoniłem do xxx i dowiedziałem się że mają
    podpisaną umowę z Urzędem Miasta na administrację w/w i nie jeśli ktoś
    powiesi plakaty bez ich zezwolenia to musi się liczyć iż jest to
    nielegalne i musi pokryć koszty zdjęcia plakatów powieszonych bez
    zezwolenia. Oczywiście można za pozwoleniem ale za drobną opłatą.
    Niestety nie znam treści umowy xxx z UM, ale planuję się dowiedzieć.

    W innych miastach np. w Warszawie widzę że są słupy ogólnodostepne ale
    są też takie gdzie wyraźnie napisane jest "Zakaz plakatowania bez
    zezwolenia - własność firma XXX" rozumiem to i szanuję.

    Czy zdaniem Was prawników coś mi grozi w przypadku powieszenia swoich
    plakatów bez zezwolenia instytucji xxx?
    I jeśli UM nie wydał lokalnych rozporządzeń w tej sprawie prócz umowy
    z instytucją xxx czy to coś zmienia? (bo jeśli są jakieś uchawały w
    tej sprawie to sprawa jasna ale jeśli nie?)

    Z góry dziękuję za przeczytanie tej litanii :)

    Pozdrawiam
    Irek

    --
    -= http://www.dyn.pl
    -= ^^^^ darmowe poddomeny .dyn.pl dla użytowników neostrady