  • 1. Data: 2010-05-12 14:54:01
    Temat: Zmiana numeru adresowego przez gminę - kto pokrywa koszty?
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    Witam

    Czy może mi ktoś powiedzieć, czy można zażądać od Urzędu Gminy zwrotu
    kosztów poniesionych przy zmianie numerów adresowych w całej
    miejscowości?
    Z tekstów ustawy wynika, że jedynie wymiana dowodów jest bezpłatna.
    Natomiast o tym czy wymiana prawa jazdy i dowodów rejestracyjnych jest w
    tym przypadku bezpłatna decyduje rada powiatu. Niestety mój powiat jest
    pazerny na pieniądze i pobiera za to normalną opłatę.
    Zastanawiam się czy jest jakaś podstawa prawna do tego aby zażądać od UG
    pokrycia opłat wymaganych przez powiatowy wydział komunikacji.
    Druga rzecz, która mnie zastanawia to opłata za nowe tabliczki z
    numerami. Gmina rozprowadza je za opłatą. To nie powinno być darmowe?

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 2. Data: 2010-05-12 15:55:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek C wrote:
    > Witam
    >
    > Czy może mi ktoś powiedzieć, czy można zażądać od Urzędu Gminy zwrotu
    > kosztów poniesionych przy zmianie numerów adresowych w całej
    > miejscowości?

    Nie.

  • 3. Data: 2010-05-12 17:17:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > numerami. Gmina rozprowadza je za opłatą. To nie powinno być darmowe?

    w tym kraju za darmo to mozesz czasami w morde dostac

    Nie nauczyles sie, ze to banda zlodziejaszkow trzymajacy sie koryta ?

    Icek

  • 4. Data: 2010-05-12 18:17:09
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    "witek", dnia 12-05-2010 o godzinie 17:55:58 w wiadomości
    <news:hsej13$ee2$1@inews.gazeta.pl> napisał/a:

    > Nie.

    Możesz rozwinąć? Jest jakaś podstawa prawna czy jest to na zasadzie nie
    bo nie?

  • 5. Data: 2010-05-12 18:27:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek C wrote:

    > Możesz rozwinąć? Jest jakaś podstawa prawna czy jest to na zasadzie nie
    > bo nie?

    Nie ma podstawy prawnej do tego zeby bylo za darmo.
    Przy dowodach jest jawnie zapisane, ze wymiana jest bezplatna w
    przypadku zmianu nazwy ulicy lub umeracji.
    Przy innych nie ma, wiec nie moga zrobic za darmo, bo pojda siedziec za
    niegospodarnosc.
    Moze cos tam jeszcze typu karta rybacka da sie wymienic za darmo, ale
    nie sadze.

  • 6. Data: 2010-05-12 18:28:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 20:17, Tomek C pisze:

    > Możesz rozwinąć? Jest jakaś podstawa prawna czy jest to na zasadzie nie
    > bo nie?

    Po prostu pewnie nie ma jakiegokolwiek przepisu który nakazywałby gminie
    pokrywanie kosztów.

    Zwracam jednak uwagę, że o zmianach nazw decydują organy samorządowe
    (no, choć i rządowe agendy potrafią się wmieszać) więc nic nie stoi na
    przeszkodzie aby w budżecie przewidziały także środki na pokrycie tych
    kosztów. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2010-05-12 19:09:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > w tym kraju za darmo to mozesz czasami w morde dostac

    Kłamiesz. Żeby dostać w mordę też trzeba zasłużyć.
    Widzę, że łamanie netykiety to u Ciebie norma.

  • 8. Data: 2010-05-12 19:12:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-05-12 20:28, spp wrote:

> [...]
    > (no, choć i rządowe agendy potrafią się wmieszać) więc nic nie stoi na
    > przeszkodzie aby w budżecie przewidziały także środki na pokrycie tych

    Może w końcu ktoś zrozumie zależność między głosowaniem (lub nie) na
    konkretnych kandydatów w wyborach samorządowych, a takimi kwiatkami.

    A zresztą po co komu zmiana nazwy ulicy? Komu przeszkadzała?

  • 9. Data: 2010-05-12 19:49:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 21:12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > A zresztą po co komu zmiana nazwy ulicy? Komu przeszkadzała?

    Proszę bardzo - przykład:

    Instytut Pamięci Narodowej nalega na zmianę nazwy ulicy, której patronem
    jest Bruno Jasieński. ,,Apeluję do władz gminy Klimontów o podjęcie
    niezwłocznych działań, ukierunkowanych na jak najszybsze dokonanie
    zmiany nazwy, która nie licuje z szacunkiem dla pamięci o ofiarach
    komunizmu oraz utrwala zafałszowany obraz najnowszych dziejów Polski." -
    żąda Zastępca Prezesa IPN Franciszek Gryciuk w liście do do
    Przewodniczącego Rady Gminy.

    .. i ...

    ,,Zarzuty IPN trzeba wziąć pod uwagę. Zważywszy na fakt, że ulica Brunona
    Jasieńskiego znajduje się między dwoma kościołami, uważam, że nazwę
    powinno się zmienić" - powiedział Echu Dnia Jan Rębacz, przewodniczący
    Rady Gminy.

    :(

    --
    spp

  • 10. Data: 2010-05-12 20:30:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-05-12 21:49, spp wrote:

> [...]
    > Jasieńskiego znajduje się między dwoma kościołami, uważam, że nazwę
    > powinno się zmienić" - powiedział Echu Dnia Jan Rębacz, przewodniczący

    Za dużo macie kościołów w Klimontowie :-) Źle wpływają na radnych. A
    wybory samorządowe już za kilka miesięcy...