  • 1. Data: 2006-09-13 14:34:35
    Temat: Zaświadczenie o niekaralności
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    Witam.

    Mam pytanie jakieś 3 lata temu byłem niesłusznie oskarżony o kradzież
    dostałem wyrok w zawieszeniu który właśnie sie kończy. Rok temu tym razem z
    mojej głupoty dostałem wyrok za jazdę pod wpływem alkoholu zawiasy 1.5/3
    lata. Potrzebuję zaświadczenie o niekaralności zdaje sobie sprawę że raczej
    go nie dostane ale warto zapytać. Jeśli tak to po jakim czasie po ukończeniu
    okresu karnego mogę go dostać? Czy istnieje taka możliwość że podaję
    przepisy z jakich potrzebuje to zaświadczenie np. Prawo Gospodarcze?

  • 2. Data: 2006-09-13 14:44:50
    Temat: Re: Zaświadczenie o niekaralności
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Hash" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    Potrzebuję zaświadczenie o niekaralności zdaje sobie sprawę że raczej
    > go nie dostane ale warto zapytać.

    Masz racje - nie dostaniesz go.

    Jeśli tak to po jakim czasie po ukończeniu
    > okresu karnego mogę go dostać?

    art 76 k.k. - 6 m-cy od zakończenia okresu próby, tak więc dolicz sobie do
    tych 3 lat jeszcze pół roku

    Czy istnieje taka możliwość że podaję
    > przepisy z jakich potrzebuje to zaświadczenie np. Prawo Gospodarcze?
    A tego zdania to nie rozumiem ;-) Chyba coś źle kombinujesz ;-)

    Iza

  • 3. Data: 2006-09-13 16:34:40
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    > A tego zdania to nie rozumiem ;-) Chyba coś źle kombinujesz ;-)
    >
    > Iza

    Np. Do licencji na transport drogowy muszę mieć zaświadczenie o
    niekaralności z jakiś tam przepisów dokładnie nie pamiętam ale chodzi o coś
    z prawem gospodarczym

  • 4. Data: 2006-09-13 17:19:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Np. Do licencji na transport drogowy muszę mieć zaświadczenie o
    > niekaralności z jakiś tam przepisów dokładnie nie pamiętam ale chodzi o
    > coś z prawem gospodarczym
    No to go nie dostaniesz, tym bardziej, że zasądzona kara jest w związku
    transportem drogowym.

    To są tzw. konsekwencje wynikłe z własnej głupoty.

  • 5. Data: 2006-09-13 23:34:43
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    > To są tzw. konsekwencje wynikłe z własnej głupoty.

    Heh strasznej głupoty.
    I rzeczywiście masz racje ;-(

    Przedsiębiorcy udziela się licencji, z zastrzeżeniem art. 6, jeżeli:

    1) członkowie organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzające spółką
    jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby
    prowadzące działalność gospodarczą, spełniają wymogi dobrej reputacji; wymóg
    dobrej reputacji nie jest spełniony lub przestał być spełniany, przez te
    osoby, jeżeli:

    a.. zostały skazane prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa umyślne:
    karne skarbowe, przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji, mieniu, obrotowi
    gospodarczemu, wiarygodności dokumentów, ochronie środowiska lub warunkom
    pracy i płacy albo innym przepisom dotyczącym wykonywania zawodu,

    W takim razie nasuwa się pytanie... co zrobić żeby jeździć, jak to ominąć??
    jedno osobowa sp. z o.o. pewnie odpada...

  • 6. Data: 2006-09-14 06:11:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > W takim razie nasuwa się pytanie... co zrobić żeby jeździć, jak to
    > ominąć?? jedno osobowa sp. z o.o. pewnie odpada...

    No jak masz z tego co pamiętam 50.000 zł na zbyciu - taki jest minimalny
    kapitał założycielski, to możesz pomyśleć.