  • 1. Data: 2006-09-13 12:40:10
    Temat: Czy wyroki oraz postanowienia sądów w RP są tajne?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam prośbę do praktyków, bo przed chwilką zgłupiałem.
    Była sprawa w Sądzie Grodzkim, delikwentka (obwiniona) złożyła apelację.
    Właśnie sąd rozpatrzył tę apelację, ale jak sie okazuje są to informacje tajne
    dla osób postronnych :(

    Nie wie ktoś, czy zgodnie z prawem można się dowiedzieć, co zrobił sąd
    (oddalił, odrzucił czy uwzględnił apelację)? Oczywiście przy założeniu, że się
    nie jest stroną?
    Chodzi o zwykłe zakłócanie ciszy nocnej, uporczywe, złośliwe i cykliczne. W
    końcu jeden z sąsiadów wezwał policję, poszedł wniosek do sądu, sąd skazał babę
    na grzywnę. Baba bogata, stać ją na adwokatów, to złożyła sobie apelację.

    Pomóżcie! Cała kamienica z utęsknieniem oczekuje wieści o tej apelacji, na
    posiedzenie sądu nie wzywano żadnych świadków i w sumie nie wiemy, czy babsko
    wyluzuje, czy dalej będzie szaleć po nocach. Czy ewentualnie Spółdzielnia może
    wystąpić do sądu o tę informację? Bo w sumie działo (i dzieje!) się to na jej
    terenie a lokatorzy zamiast wzywać policję przyłażą na skargę do Spółdzielni.
    Od biedy można próbować wykazać interes prawny w uzyskaniu tej informacji, ale
    to chyba trochę takie naciągane.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2006-09-13 12:51:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    > (oddalił, odrzucił czy uwzględnił apelację)? Oczywiście przy założeniu, że się

    Wystąp na piśmie o udzielenie takiej informacji (na podstawie ustawy o
    dostępie do informacji publicznej), jak dostaniesz decyzję odmowną, to
    będziesz się zastanawiał. :)

    KG

  • 3. Data: 2006-09-13 13:17:38
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Wystąp na piśmie o udzielenie takiej informacji (na podstawie ustawy o
    > dostępie do informacji publicznej)

    Chyba nie przejdzie, poza tym to będzie trwało wieki (wiem, bo przechodziłem!).
    A my chcemy tylko wiedzieć, czy babsko sie uspokoi czy znowu bedzie trzeba
    wzywać policję.

    BTW, czytałeś komentarze do pierwszej rozprawy (jeszcze przed NSA) z tejże
    ustawy? To było 22 lipca 2002 r. Skarżący to ja :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2006-09-13 13:37:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Czapla napisał(a):
    > Chyba nie przejdzie, poza tym to będzie trwało wieki (wiem, bo przechodziłem!).

    Dlaczego ma nie przejść? Zresztą spróbować nie zaszkodzi... A kto
    odmówił udzielenia informacji?
    Możesz też wybrać się do przewodniczącego wydziału, a jak nie pomoże, to
    do prezesa sądu.

    > BTW, czytałeś komentarze do pierwszej rozprawy (jeszcze przed NSA) z tejże
    > ustawy? To było 22 lipca 2002 r. Skarżący to ja :)

    nie :)

    KG

  • 5. Data: 2006-09-13 13:45:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > nie :)

    Tak.
    Moje perypetie opisała Rzepa na żółtych stronach, chyba 26 lipca 2002 r. i
    jeszcze raz jakiś czas później. Mogę jutro podesłać link, ale wejście do
    archiwum Rzepy jest płatne.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2006-09-13 17:59:26
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Czapla napisał(a):
> [...]
    > dla osób postronnych :(
    >
    > Nie wie ktoś, czy zgodnie z prawem można się dowiedzieć, co zrobił sąd

    Witam:-)

    takie nie sa niejawne. Wszystkie wyroki w sprawach jawnych stanowia
    informacje publiczna w rozumieniu ustawy o dostepie do informacji i
    mozna (a niekiedy nalezy) zwracac sie o ich udostepnienie zgodnie z ta
    ustawa, czyli np. takze e-mailem (jesli sad ma dostep do internetu...:-)

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 7. Data: 2006-09-13 19:02:06
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozna (a niekiedy nalezy) zwracac sie o ich udostepnienie zgodnie z ta
    > ustawa, czyli np. takze e-mailem (jesli sad ma dostep do internetu...:-)

    Spróbuję, ale nie bardzo wierzę. Przecież ta baba z sekretariatu mogła mi od
    razu powiedzieć, na e-maila pewnie nie odpowiedzą (o ile w ogóle go mają). Ja
    rozumiem, że mogłaby zachodzić sprzeczność z ustawą o ochronie danych
    osobowych, ale ja nie chcę przecież żadnych danych, tylko informację, czy w
    sprawie o konkretnej sygnaturze apelacja została oddalona czy nie.

    Ta pierwsza sprawa z tej ustawy jest tu:
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020726/prawo/prawo_a
    _1.html

    BTW, ile teraz kosztuje skarga do WSA? (w 2002 do NSA jakieś 5 czy 10 zł.)

    Pozdrawiam

    Czapla