  • 1. Data: 2008-09-30 11:51:22
    Temat: Zastawienie garażu - dozwolona samopomoc
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Sytuacja z życia - dom z garażem. Na wjeździe do garażu ktoś stawia
    samochód, uniemożliwiając wyjazd z garażu właścicielowi nieruchomości i
    daje nogę w miasto. Oczywiście pojazd stoi na terenie danej nieruchomości.

    Czy przepchnięcie/przeholowanie samochodu z podjazdu celem umożliwienia
    wyjazdu z garażu mieści się w zakresie dozwolonej samopomocy (art. 343
    par. 2 KC) ? Moim zdaniem posiadacz nieruchomości którego prawo
    posiadania zostało naruszone (poprzez naruszenie swobody korzystania z
    tejże) ma prawo w krótkim czasie po naruszeniu przywrócić tą swobodę
    korzystania właśnie w opisany sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2008-09-30 11:55:32
    Temat: Re: Zastawienie garażu - dozwolona samopomoc
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebcio napisał:

> [...]
    > korzystania z tejże) ma prawo w krótkim czasie po naruszeniu przywrócić
    > tą swobodę korzystania właśnie w opisany sposób.
    Telefon do SM a jak nie poskutkuje to ponancinana naklejka najlepiej A4
    na przednia szybe przykleic lub maslo/smalec/smar i wysmarowac szyby i
    tak do skutku :-)
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------
    Oskar Wilde

  • 3. Data: 2008-09-30 13:43:36
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 30 Wrz, 13:51, Sebcio <s...@n...com> wrote:
> [...]
    >
    >         Czy przepchnięcie/przeholowanie samochodu z podjazdu celem umożliwienia
    > wyjazdu z garażu mieści się w zakresie dozwolonej samopomocy (art. 343

    W tym przepisie jest takie małe słówko "niezwłocznie".

  • 4. Data: 2008-09-30 14:00:39
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    przypadek pisze:

    > W tym przepisie jest takie małe słówko "niezwłocznie".

    Wyobraź sobie że znam dokładnie treść podanego artykułu :) Już nie
    chciało mi się pisać że "gość zastawia wyjazd i się ulatnia co widzę
    przez okno, ale gdy udaje mi się je otworzyć czy też zejść na dół, jego
    już nie ma". To jest niezwłoczne działanie - nie czekam aż dopiję kawę
    do końca i obejrzę do końca poranne wydanie wiadomości. Idę od razu na
    dół i np. przy pomocy auta sąsiada oraz linki przeholowuję auto
    delikwenta na miejsce obok.

    Chodzi mi o to, czy takie działanie jest dozwoloną samopomocą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2008-09-30 20:38:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Telefon do SM a jak nie poskutkuje to ponancinana naklejka najlepiej A4
    > na przednia szybe przykleic lub maslo/smalec/smar i wysmarowac szyby i
    > tak do skutku :-)
    > pozdrawiam

    Pomijając fakt, ze podżegasz go do przestępstwa/wykroczenia, to niby w jaki
    sposób rzeczona naklejka ma umożliwić pytającemu wyjechanie z garażu? Taż
    jak facet z miasta wróci, to nie odjedzie dłużej, bo będzie z tą makulaturą
    walczył.

  • 6. Data: 2008-09-30 20:40:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejsce obok.
    > Chodzi mi o to, czy takie działanie jest dozwoloną samopomocą.

    Moim zdaniem możesz ten samochód przepchnąć, przeholować nie powodując jego
    uszkodzenia. A niezwłoczność ja rozumiem jako niezwłoczne po zauważeniu
    działanie. Chodzi o to, że masz go przepchnąć, jak zauważysz ten fakt, a
    nie po dwóch dniach od zauważenia i 10 telefonach.

  • 7. Data: 2008-09-30 21:55:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2008 22:40:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > działanie. Chodzi o to, że masz go przepchnąć, jak zauważysz ten fakt, a
    > nie po dwóch dniach od zauważenia i 10 telefonach.

    A co w sytuacji kiedy nie ma za bardzo gdzie go przepchnąć?
    Inaczej - co w takiej sytuacji, kiedy przesunięcie tego auta dowolnymi
    środkami oznacza, że będzie ono stało np. na ulicy (może być droga wewn)?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2008-09-30 22:11:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co w sytuacji kiedy nie ma za bardzo gdzie go przepchnąć?

    No to się nie da go przepchnąć i już.

    > Inaczej - co w takiej sytuacji, kiedy przesunięcie tego auta dowolnymi
    > środkami oznacza, że będzie ono stało np. na ulicy (może być droga wewn)?

    Jesli nie blokuje ruchu, to bedzie to dobro mniejszej wagi, niż brak
    możliwości wyjechania z garażu.

  • 9. Data: 2008-09-30 22:43:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Jesli nie blokuje ruchu, to bedzie to dobro mniejszej wagi, niż brak
    > możliwości wyjechania z garażu.

    Jak dla mnie jest to blokowanie ruchu. Co więcej jakby stał na środku
    drogi można by go objechać - pewne utrudnienie, ale nie całkowita blokada.

  • 10. Data: 2008-10-01 06:34:15
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > jaki sposób rzeczona naklejka ma umożliwić pytającemu wyjechanie z
    > garażu? Taż jak facet z miasta wróci, to nie odjedzie dłużej, bo będzie

    Pomijając już fakt, że SM ani Policja nic by tu nie zrobiła. Nie
    odpisywałem na posta, bo jak sam widzisz niczego madręgo nie wniósł do
    dyskusji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio