  • 1. Data: 2008-09-30 10:23:01
    Temat: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Witam,

    Proszę o poradę prawną jak skutecznie wypowiedzieć umowę z Tele-2.
    Umowę podpisałem 29.07 br. i był to jedyny krok zgodny z ich harmonogramem
    wdrażania podłączenia i realizacji tejże umowy.
    W treści samej umowy nie widzę żadnego punktu o który możnaby się zaczepić
    :(

    pzdr
    olo

  • 2. Data: 2008-09-30 10:43:56
    Temat: Re: Tele-2
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
> [...]
    > wdrażania podłączenia i realizacji tejże umowy.
    > W treści samej umowy nie widzę żadnego punktu o który możnaby się zaczepić

    Poszukaj w regulaminie. Na przykład jeśli chodzi o regulamin na
    telefon, to okres wypowiedzenia wynosi jeden pełny miesiąc kalendarzowy
    (par. 7)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-30 10:51:26
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    > Poszukaj w regulaminie. Na przykład jeśli chodzi o regulamin na telefon,
    > to okres wypowiedzenia wynosi jeden pełny miesiąc kalendarzowy (par. 7)

    Raczej chodzi o to że usługi z tej umowy nie zaczęły być realizowane, ta
    umowa nie weszła w życie a Tele2 ma już prawie 2 miesięczny poślizg w
    realizowaniu jej w zapowiedzianym trybie. Dodatkowo zero powiadomień o
    ewentualnych powodach tego stanu rzeczy. Nie chcę czekać kolejnych kilku
    miesięcy, znalazłem innego dostawcę usług.

    pzdr
    olo

  • 4. Data: 2008-09-30 10:54:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
> [...]
    > ewentualnych powodach tego stanu rzeczy. Nie chcę czekać kolejnych kilku
    > miesięcy, znalazłem innego dostawcę usług.

    Tak czy siak umowę możesz wypowiedzieć w normalnym trybie. Umowa
    weszła w życie z dniem zawarcia, a umowę zawiera się przez telefon z
    telemarketerem, tudzież pisemnie z jakimś przedstawicielem.

  • 5. Data: 2008-09-30 11:02:48
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Tak czy siak umowę możesz wypowiedzieć w normalnym trybie. Umowa weszła
    > w życie z dniem zawarcia, a umowę zawiera się przez telefon z
    > telemarketerem, tudzież pisemnie z jakimś przedstawicielem.

    Nie bardzo, bo to umowa w wersji z okresem lojalnościowym :(

    pzdr
    olo

  • 6. Data: 2008-09-30 11:09:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:

    > Nie bardzo, bo to umowa w wersji z okresem lojalnościowym :(

    Jakiej usługi dotyczy umowa?

  • 7. Data: 2008-09-30 11:17:43
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    > Jakiej usługi dotyczy umowa?

    Pełnego, telefon, internet i preselekcja na liniach TP SA.

    pzdr
    olo

  • 8. Data: 2008-09-30 11:23:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pełnego, telefon, internet i preselekcja na liniach TP SA.

    Tutaj zatem mamy dwumiesięczny okres wypowiedzenia. Co do rozwiązania
    umowy z powodu nieświadczenia usług, to trudno mi się wypowiedzieć.
    Jakie terminy realizacji usługi były obiecywane? Sporo tutaj zależy od
    drugiej strony, czyli TP.

  • 9. Data: 2008-09-30 11:39:17
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Tutaj zatem mamy dwumiesięczny okres wypowiedzenia.

    tylko z zastrzeżeniem:
    4. W przypadku wyboru przez Klienta opcji Umowy lojalnościowej, Klient
    zobowiązuje się nie rozwiązywać Umowy w terminie 24 albo 36 miesięcy (w
    zależności od wybranej przez Klienta opcji) od dnia Aktywacji Usługi ADSL,
    tj. dnia wskazanego w §4 ust. 4 (bądź § 3 ust. 4) niniejszej Umowy (Okres
    lojalnościowy), pod rygorem skutków opisanych w ust. 6 poniżej.
    i pkt.6
    6. W przypadku jednostronnego rozwiązania umowy przez Klienta lub przez
    TELE2 z winy Klienta przed upływem Okresu lojalnościowego, TELE2 uprawniona
    będzie do obciążenia Klienta opłatą w wysokości stanowiącej równowartość
    wszystkich przyznanych Klientowi ulg. TELE2 uprawniona będzie również do
    obciążenia Klienta karą umowną z tytułu rozwiązania umowy oddania Zestawu
    Instalacyjnego do używania, w wysokości stanowiącej sumę rat pozostałych do
    zapłaty z powyższego tytułu do końca Okresu lojalnościowego.

    > Co do rozwiązania umowy z powodu nieświadczenia usług, to trudno mi się
    > wypowiedzieć. Jakie terminy realizacji usługi były obiecywane? Sporo tutaj
    > zależy od drugiej strony, czyli TP.

    Takie też zastrzeżenia umieszcza Tele2, że nie wszystko od nich zależy.
    Tylko obecny status umowy jest taki że umowa zostałą zawarta, usługi nie są
    i nie wiadomo czy będą świadczone. Mam spore wątpliwości czy na łączach TP
    SA uda się Tele2 osiągnąć 6 Mb, skoro nie udało się to TP SA.
    Tak z ciekawości, gdybym cofnął pełnomocnictwo do wypowiedzenia poprzez
    Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa po
    36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?

    pzdr
    olo

  • 10. Data: 2008-09-30 11:45:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:

> [...]
    > Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa po
    > 36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?

    A ile już czekasz na rozpoczęcie usługi? Pamiętaj, że samo
    wypowiedzenie umowy w TP trwa miesiąc kalendarzowy, więc w skrajnym
    przypadku może to trwać ponad 2 miesiące od podpisania umowy z tele2
    (kilka dni na wysłanie pisma z rozwiązaniem + miesiąc + 29 dni
    wypowiedzenia).