  • 1. Data: 2003-09-26 08:44:15
    Temat: Zakres gwarancji na nowy samochód?
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Witam i pytam!
    Czy już ktoś miał przypadek że autoryzowany serwis miga się od naprawy
    gwarancyjnej, podpierając się punktem w warunkach gwarancji który mówi że
    nie dotyczy ona części podlegających naturalnemu zużyciu?
    Najlepsze jest to że po liście takich elementów (np. pióra wycieraczce,
    świece, klocki hamulcowe, amortyzatory) są trzy "magiczne" literki "itp."
    O ile gwarancja trwa 12 miesięcy nie ma ograniczenia przebiegu, i teraz
    jeżeli jeżdżę dużo to zaczynają się schody z "itp.".
    Okazało się że po 10 miesiącach i przejechaniu 45tys. km wybiły mi sie
    sworznie w przednim zawieszeniu, serwis stwierdził że to naturalne zużycie i
    podlega pod punkt w umowie gwarancyjne o .........., ale tam sworznie nie są
    wymienione.
    Oczywiście podciągnęli to pod "itp." ale tym sposobem to można wszystko
    podciągnąć jako naturalne zużycie, gdyby mi się łożyska rozsypały -
    naturalne zużycie, gdyby rozsypała się skrzynia biegów - naturalne zużycie.

    Czy jest szansa na dochodzenie praw, czy idzie podważyć to "itp." w
    warunkach gwarancji??

    Pozdrawiam
    Tomek

    -------
    www.autofocus.pl

  • 2. Data: 2003-09-26 11:29:25
    Temat: Re: Zakres gwarancji na nowy samochód?
    Od: MarcinJM <m...@k...inetia.pl>

    tompac wrote:

> [...]
    > naturalne zużycie, gdyby rozsypała się skrzynia biegów - naturalne zużycie.
    >
    > Czy jest szansa na dochodzenie praw, czy idzie podważyć to "itp." w

    Skrobnij pismo "do gory" z zadaniem wyjasnien, napomnknij mimichodem, ze
    odpowiedz opublikujesz na forum publicznym "ku, jak sadzisz, swietlanej
    pamieci".
    nie ma ograniczenia przebiegu, niech robia.
    Poza tym, niech zdefiniuja "naturalne zuzycie", bo jak mniemasz
    wystepuje jeszcze "nienaturalne zuzycie" i jaka jest miedzy nimi roznica.
    Kto jest arbitrem, przy ustalaniu co jest "naturalne" a "nienaturalne".

    Na koniec mozesz "z ubolewaniem zastanowic sie nad jakoscia ogolna
    produktu, ktory sie w blyskawiczny sposob >naturalnie< zuzywa".

    Zalecam ton uprzejmo-sarkastyczno-przesadnie-grzeczny. Skutek murowany

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 3. Data: 2003-09-26 13:22:17
    Od: "Pawel Gredecki" <p...@N...gazeta.pl>

    tompac <t...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > podlega pod punkt w umowie gwarancyjne o .........., ale tam sworznie nie są

    NIe jestem prawnikiem a podobne problemy znam troche z innej strony, dlatego
    przepraszam za, byc moze zbyt techniczne nazewnictwo
    Serwis kiepsko uzasadnil odmowe uznania reklamacji. NIe wiem sworzen czego
    zostal wybity ale nic nie dzieje sie bez przyczyny. Prawdopodobnie najpierw
    wybite zostaly tuleje metalowo gumowe (prawie na pewno nie podlegajace
    gwarancji) wspolpracujace z tym sworzniem, a potem uszkodzeniu ulegl sam
    sworzen. Jezeli tuleje sa ok a uszkodzony jest sworzen to nie powinni
    odrzucic reklamacji. W zasadzie list ze skarga, jak radzi kolega wyzej,
    powinien zalatwic sprawe.

    Gdyby jednak okazalo sie, ze wybite sa rowniez tuleje to serwis moglby
    powiedziec, ze ich nie wymieniles na czas a to spowodowalo uszkodzenie
    sworznia. Jezeli wykonywales przeglady we wlasciwych terminach i w stacji
    autoryzowanej to rowniez nie powinienes miec problemow, bo podobne
    uszkodzenie tuleji powinni wykryc i wymieniec je - co prawda nie na gwarancji.

    Gdyby jednak interwencja u importera/producenta nie pomogla pozostaje Ci
    federacja konsumentow oraz sad. Zanim wykonasz jednak taki ruch powolaj
    najpierw "swojego" rzeczoznawce PZMot, ktory oceni co bylo przyczyna i czy
    sworzen ulegl "naturalnemu" zuzyciu. Jezeli werdykt bedzie dla Ciebie
    korzystny to wszedzie wygrales. Nawet jezeli producent powola swojego
    rzeczoznawce PZMot to on i tak uwzgledni opinie "Twojego" rzeczoznawcy -
    sprawdzaja czy nie zostala wczesniej wydana opinia w takiej sprawie. NIe
    spotkalem sie z opinia rzeczoznawcy, ktora podwazalaby opinie kolegi ;)

    Powodzenia
    Pawel