  • 1. Data: 2003-09-26 09:33:55
    Temat: NIE PŁAĆMY PODATKÓW !!!
    Od: "freelander" <f...@o...pl>

    Zastanawiam się czemu i po co, i dla kogo płacimy podatki w Naszym kraju ???
    Sejm i parlament-przekręty, do tego na Naszym utrzymaniu ciągną nielicha
    kasę oficjalnie, no i są nietykalni-mają immunitety. Urząd skarbowy-szuka
    tylko frajerów, żeby nałożyć jakąś karę a firmę postawić w stan upadłości,
    szczują pierwszego-lepszego, który się da. Policja, prokuratorzy...ha ha
    ha - śmiechu warte, lekarze i służba zdrowia-bez komentarza (długi, reformy,
    kolejki, łapówki-to taki delikatny skrót), sądownictwo-chyba nie muszę
    komentować, każdy dobrze wie ile oczekuję się na orzeczenie (zawsze
    sprawiedliwe?). Acha, jeszcze pozostała nam edukacja...szkoły i uczelnie,
    nauczyciele-na pewno wszyscy jesteśmy zadowoleni z publicznego
    szkolnictwa...ha ha ha. Zapomniałbym o kierowcach, których kasa idzie na
    płatne autostrady (śmiechu warte) i co raz gorsze i bezsensowne inwestycje.
    KTO MI PODA CHOĆ JEDEN KONKRETNY I ROZSĄDNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIAŁBYM
    PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?
    -tylko darujcie dygresje typu:obowiązek obywatelski.

    ... pozdrawiam Marcin ...

  • 2. Data: 2003-09-26 09:59:13
    Temat: Re: NIE PŁAĆMY PODATKÓW !!!
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > KTO MI PODA CHOĆ JEDEN KONKRETNY I ROZSĄDNY POWÓD, DLA
    > KTÓREGO MIAŁBYM
    > PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?

    Po to, żeby Cię komornik nie odwiedził i żebyć nie wylądował w kryminale
    ;-).

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-26 10:01:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > KTO MI PODA CHOĆ JEDEN KONKRETNY I ROZSĄDNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIAŁBYM
    > PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?

    Powód jest banalny - państwo dysponuje aparatem przymusu
    i jest w stanie grabić swoich poddanych bez względu na to czy im
    się to podoba czy nie.

    BTW - niektóre podatki płacisz automatycznie być może
    nawet nie zdając sobie z tego sprawy (VAT, akcyza)

    > -tylko darujcie dygresje typu:obowiązek obywatelski.

    Z przyjemnością sobie daruję :-))

    Pix

  • 4. Data: 2003-09-26 10:10:41
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "freelander" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > KTO MI PODA CHOĆ JEDEN KONKRETNY I ROZSĄDNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIAŁBYM
    > PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?
    > -tylko darujcie dygresje typu:obowiązek obywatelski.

    Nie ma takiego powodu. Ale niepłacenie podatków też niczego nie rozwiązuje.
    Problem leży w tym, że stastystyczny Polak dostaje kopa w tyłek, po czym
    idzie sobie popłakać/ponarzekać. Jedynym momentem w którym może
    się"niby-odegrać" są wybory, więc na miejsce obecnych pasożytów wybiera
    innych pasożytów. Pasożytom to jak najbardziej odpowiada. Oni wiedzą
    doskonale, że mimo tego iż po wyborach kto inny będzie pasożytował na tym
    samym organiźmie, to nic nie stoi na przeszkodzie by za jakiś czas znów
    wrócić przy następnych wyborach. A Polak siedzi i sie cieszy że ma prawo
    wyboru ... tego kto go będzie przez następne 5 lat po tyłku kopał czyli tak
    zwana demokracja. A pasozyt siedzi i sie śmieje, że tak tanim kosztem
    (daniem prawa wyboru pasożyta i wmówieniem nam że to święta i niepodważalna
    wartość hehe) zapewnia swojemu pasożytniczemu gatunkowi żywiciela po
    wszeczasy.

    Pzdr.
    P.D.

  • 5. Data: 2003-09-26 14:36:31
    Od: "Greg" <elgreg2@[WYTNIJTO]op.pl>

> [...]
    > ROZSĄDNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIAŁBYM PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy,
    > obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ? -tylko darujcie dygresje

    Instytucje i sluzby miejskie i panstwowe (w tym wojsko np)

    Grezegorz

  • 6. Data: 2003-09-26 17:10:53
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "freelander" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się czemu i po co, i dla kogo płacimy podatki w Naszym kraju
    ???

    W teorii:
    - za sądownictwo i prokuratury, czyli żeby była sprawiedliwość.
    - za wojsko i policję, czyli za poczucie bezpieczeństwa
    - za administrację państwową, czyli żeby ktoś mądrzejszy od tzw. ogółu
    ustalał politykę gospodarczą i zagraniczną państwa.

    W praktyce:
    - dla spłacania zadłużenia i łatania dziur budżetowych ciągnących się od
    czasów Gierka.
    - dla bezrobotnych i emerytów, żeby nie zrobili jakiejś rewolucji i nie
    umierali z głodu na ulicach.
    - dla kolesiów, żeby nachapali się, zanim ktoś pogoni ich ze stołków (a
    rotacja całkiem spora...)

    Pzdr

    A.

  • 7. Data: 2003-09-26 18:40:29
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "freelander" <f...@o...pl> wrote in news:bl117m$e30$1@news.onet.pl:

> [...]
    > wie ile oczekuje sie na orzeczenie (zawsze sprawiedliwe?). Acha,
    > jeszcze pozostala nam edukacja...szkoly i uczelnie, nauczyciele-na
    > pewno wszyscy jesteśmy zadowoleni z publicznego szkolnictwa...ha ha
    > ha. Zapomnialbym o kierowcach, których kasa idzie na platne autostrady
    > (śmiechu warte) i co raz gorsze i bezsensowne inwestycje. KTO MI PODA
    > CHOC JEDEN KONKRETNY I ROZS DNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIALBYM PLACIC
    > PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?
    > -tylko darujcie dygresje typu:obowiązek obywatelski.

    Taki jeden XIX-wieczny ekonomista o nazwisku Wagner kiedys powiedzial ze w miare
    wzrostu zadan panstwa wzrastaja rowniez wydatki.Niby oczywista prawda ale od ilus
    tam lat wiadomo ze podstawowa rola panstwa jest wydawanie pieniedzy w takich
    dziedzinach jak obrona narodowa,sadownictwo,opieka zdrowotna
    obywateli,bezpieczenstwo publiczne,edukacja.Wiadomo,kase na te wydatki mozna
    zdobyc tylko w jeden sposob:poprzez legalne i przymusowe naruszenie prywatnej
    wlasnosci poprzez podatki.I teraz tak:budzet naszego panstwa obejmuje finansowanie
    tych podstawowych zadan panstwa a jakze,tyle ze ogolne wydatki na to obejmuja
    niewiele ponad 10% ogolu wydatkow.Pytanie co jest finansowane w drodze 90%?Tego
    nawet przyslowiowa,klasyczna,cholera nawet nie wie.Podatki podatkami a za niedlugo
    przekroczymy 55% stosunku dlugu publicznego do PKB.Juz za poprzednich rzadow o
    malo co do tego nie doszlo gdyby minister Bauc nie wymyslil tzw dlugu
    ekonomicznego ktory zrolowal zadluzenie na przyszlosc i pozwolil fikcyjnie
    utrzymac konstytucyjne wymiary dlugu publicznego.Tak podatki w naszym kraju
    finansuja worek bez dna zwany MARNOTRAWSTWEM.Przynajmniej w wiekszosci.
    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2003-09-27 14:54:38
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "freelander" <f...@o...pl> wrote in message

    > KTO MI PODA CHOĆ JEDEN KONKRETNY I ROZSĄDNY POWÓD, DLA KTÓREGO MIAŁBYM
    > PŁACIĆ PODATKI (vat, dochodowy, obrotowy, cit, pit, akcyzy...etc) ? ? ?

    Bo inaczej możemy zbankrutować (jak Argentyna) i długo będziemy się z tego
    podnosić. Inna sprawa, że nasze pieniądze są w pewnej części marnowane i z
    tym trzeba walczyć, ale nie odcinając Państwu kasę całkowicie.
    Są wybory. Teoretycznie można wybierać tylko ludzi, którzy potrafią
    przedstawić sensowny "biznesplan". Ale Polacy wolą głosować na demagogów. To
    potem płacą za mrzonki. Postaw przeciw sobie ekonomistę i demagoga i zobacz,
    komu w Polsce uwierzą ludzie.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2003-09-27 18:30:19
    Od: Adam Kochanowski <k...@a...pl>

    > Instytucje i sluzby miejskie i panstwowe (w tym wojsko np)

    Wojsko??? Nazbiera sie nam z kilkaset zolnierzy w brygadzie na miare 21
    wieku?. IMHO rezygnacja z sluzby zasadniczej i utworzenie armii
    zawodowej to jedyna szansa by mowic o wojsku. Na razie placimy na tzw.
    (wybaczccie wojacy) mieso armatnie. I to mial sens w epoce szabelek.
    Dzis wojsko to technika. Tak z sufitu sobie policze... niech armia nasza
    ma 100 tys. zolniezy. Rozbimy redukcje do 10 tys. 90 tys razy hmmm....
    zalozmy 50 zl dziennie - powiedzmy ze w tych kosztach utrzymania sie
    miescza. 90 * 50 * 365 to daje kwote 1.642.500.000,00. Oczywiscie to
    kalkulacja uproszczona i potwornie zanizona.... przypuszczam, iz gdyby
    przeprowadzic ja bardziej realistycznie to wyszloby, iż w przeciagu
    kilku lat utworzylibysmy 100 samolotowa eskadre lotnicza na najnowszym
    sprzecie, oddzialy z extra-fjuczerowym wyposazeniem i inne. Pod
    warunikiem, ze bylaby szansa aby pieniadze szly fakycznie na wyposazenie
    i na wojakow a nie w kieszenie oficjeli i posrednikow...

    Adam

  • 10. Data: 2003-09-28 11:25:28
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > demagogów. To potem płacą za mrzonki. Postaw przeciw sobie
    > ekonomistę i demagoga i zobacz, komu w Polsce uwierzą ludzie.

    Hmmm... To co robić? Wyjechać? (ale gdzie indziej też są demagodzy)

    A może wypędzić tych wszystkich frajerów, co się łaszczą na kiełbasy
    wyborcze? ;) (ciekawe, ile wtedy zostanie obywateli ;)