  • 1. Data: 2002-03-05 07:57:11
    Temat: Wypadek na nartach
    Od: "Krzyś" <n...@k...net.pl>

    Zaistniała taka sytuacja:
    Stoję w kolejce do wyciągu narciarskiego w tym momencie ze stoku zjeżdża
    jakiś gostek i udeżając we mnie łamie mi nogę. W związku z tym mam pytanie:
    czy w takiej sytuacji można domagać się odszkodowania od właściciela
    wyciągu?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Nowicki

  • 2. Data: 2002-03-05 14:16:17
    Temat: Re: Wypadek na nartach
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Mar 2002, Krzyś wrote:

    > czy w takiej sytuacji można domagać się odszkodowania od właściciela
    > wyciągu?

    Z jakiej racji? Nie prowadzi przecież "przedsiębiorstwa poruszanego siłami
    przyrody", a gdyby nawet, to w przypadku wyłącznej winy osoby trzeciej
    od ryzyka może się łatwo uwolnić.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-05 15:01:18
    Od: "Krzyś" <n...@k...net.pl>

    > Z jakiej racji? Nie prowadzi przecież "przedsiębiorstwa poruszanego siłami
    > przyrody", a gdyby nawet, to w przypadku wyłącznej winy osoby trzeciej
    > od ryzyka może się łatwo uwolnić.

    Rozumiem to wszystko. Moje pytanie było czysto teoretyczne.
    Tylko zastanawiam się nad tym, że jeżeli ktoś organizuje jakąś atrakcję typu
    np. wyciąg narciarski, pobiera pieniądze za używanie powyższego, a
    jednocześnie nie zapewnia podstawowego bezpieczeństwa to czy nie powinien
    ponosić jakiejś odpowiedzialności? Trasa zjazdowa nie jest zabezpieczona i
    możliwe jest wjechanie na ludzi stojących w kolejce do wyciągu.
    Za pomoc dziękuję i pozdrawiam
    Krzyś

  • 4. Data: 2002-03-05 16:00:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 5 Mar 2002, Krzyś wrote:

    > jednocześnie nie zapewnia podstawowego bezpieczeństwa to czy nie powinien
    > ponosić jakiejś odpowiedzialności? Trasa zjazdowa nie jest zabezpieczona i
    > możliwe jest wjechanie na ludzi stojących w kolejce do wyciągu.

    Sytuacja raczej podobna do żądania od zarządu dróg miejskich odszkodowania
    za to że nie oddzielił jezdni od chodnika barierką, przez co ty nie
    zatrzymałeś się w porę i poturbowałeś jakiegoś pieszego. Po prostu trzeba
    uważać gdzie się jedzie :-)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-06 07:24:03
    Od: "Krzyś" <n...@k...net.pl>

> [...]
    > za to że nie oddzielił jezdni od chodnika barierką, przez co ty nie
    > zatrzymałeś się w porę i poturbowałeś jakiegoś pieszego. Po prostu trzeba

    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Krzyś

  • 6. Data: 2002-03-06 07:36:18
    Od: "Bellatrix" <a...@p...onet.pl>

    Wydaje mi sie, ze odszkodowania za zlamana noge mozesz sie domagac, ale od
    tego faceta, ktory na Ciebie wpadl, a nie od wlasciciela wyciagu. Dziwi mnie,
    ze Gwidon nic o tym nie wspomial ....
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2002-03-06 18:22:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 6 Mar 2002, Bellatrix wrote:

    > Wydaje mi sie, ze odszkodowania za zlamana noge mozesz sie domagac, ale od
    > tego faceta, ktory na Ciebie wpadl, a nie od wlasciciela wyciagu. Dziwi mnie,
    > ze Gwidon nic o tym nie wspomial ....

    Nie wspomniałem, bo przedpisca o to nie pytał, zatem założyłem że dla
    niego jest to oczywiste (a po co pisać truizmy?)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)