  • 1. Data: 2007-05-19 12:24:20
    Temat: Wyjazd dziecka lat 15 za granicę , na wycieczkę -pozwolenie.
    Od: "a...@p...op" <n...@o...pl>

    Dziecko wyjeżdza za granicę do Czech,na dwa dni.Oczywiście ma świerzutki
    paszport.Toczy się dyskusja czy powinno mieć do tego pisemne pozwolenie obojga
    rodziców na przekroczenie granicy.Przecież rodzice sie podpisują przy złożeniu
    wniosku o poszport,który w końcu upoważnia do wyjazdów.Czy ktoś się spotkał z
    taką sytuacją?Skąd Straż Graniczna będzie niby wiedzieć że są to podpisy
    rodziców a nie jakieś fałszywy dokument?

    Pozdrawiam Ola

  • 2. Data: 2007-05-19 12:29:24
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 19 May 2007 14:24:20 +0200, a...@p...op w wiadomości
    <news:47ba.00000012.464eec73@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Dziecko wyjeżdza za granicę do Czech, na dwa dni.Oczywiście ma świeżutki
    > paszport.Toczy się dyskusja czy powinno mieć do tego pisemne pozwolenie obojga
    > rodziców na przekroczenie granicy.

    Gdzie się toczy ta dyskusja?

    --
    Sz.

  • 3. Data: 2007-05-19 12:40:30
    Od: "wytnij to s...@p...op" <n...@o...pl>

    > Gdzie się toczy ta dyskusja ?

    Wsród rodziców dzieci wyjeżdzających.Grupa 80 osób :)

  • 4. Data: 2007-05-19 12:57:04
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 19 May 2007 14:40:30 +0200, wytnij to s...@p...op w wiadomości
    <news:47ba.00000016.464ef03d@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Wsród rodziców dzieci wyjeżdzających.Grupa 80 osób :)

    A kto z nich i na jakiej podstawie ma to bzdurne przekonanie, że potrzebne
    są jakieś dodatkowe podpisy? Czy to wycieczka szkolna?

    --
    Sz.

  • 5. Data: 2007-05-19 16:20:36
    Od: n...@o...pl

    > A kto z nich i na jakiej podstawie ma to bzdurne przekonanie, że potrzebne
    > są jakieś dodatkowe podpisy? Czy to wycieczka szkolna?

    Tak, to wycieczka szkolna (było napisane "Wyjazd dziecka lat 15 za granicę" a
    potem "80 osób")Przekonanie jednak nie było bzdurne.Po telefonie do Strazy
    Granicznej okazało się że w przypadku wyjazdu małoletniego dla strony czeskiej
    takie oświadczenie jest wymagane.Przekonanie zatem nie było bzdurne,lecz sam
    wymóg jest bzdurny.

  • 6. Data: 2007-05-19 18:33:12
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 19 May 2007 18:20:36 +0200, n...@o...pl w wiadomości
    <news:47ba.00000042.464f23d3@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Tak, to wycieczka szkolna

    Więc rodzice podpisują regulamin wycieczki.

    > (było napisane "Wyjazd dziecka lat 15 za granicę" a potem "80 osób")

    Gdzie tak było napisane?

    > Przekonanie jednak nie było bzdurne.

    Było.

    > Po telefonie do Strazy Granicznej okazało się że w przypadku wyjazdu małoletniego
    > dla strony czeskiej takie oświadczenie jest wymagane.

    A jakąż to niby "dla strony czeskiej" podano podstawę prawną?

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2007-05-19 19:05:31
    Od: n...@o...pl

    > Więc rodzice podpisują regulamin wycieczki.

    Młodziez podpisuje regulamin

    > Gdzie tak było napisane

    80 osób to raczej wycieczka :) czy sie mylę ?

    > A jakąż to niby "dla strony czeskiej" podano podstawę prawną?

    Nie mamy zamiaru dyskutować ze strona czaska o podstawach
    prawnych .Informacja pochodzi z chyba najbardziej wiarygodnego żródła,a danie
    dziecku takiego oświadczenia nie stanowi żadnego problemu.Oczywiście jest to
    głupota, ale dlaczego dzieci maja nie wiechać do czech?

    Sprawa zakończona,dzięki za dyskusję

  • 8. Data: 2007-05-19 20:06:22
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 19 May 2007 21:05:31 +0200, n...@o...pl w wiadomości
    <news:47ba.00000068.464f4a7a@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Młodziez podpisuje regulamin

    Nieprawda. Do 18. roku życia na wycieczkę szkolną musi być zgoda rodziców.
    Jakiś amator organizuje ten wyjazd.

    > 80 osób to raczej wycieczka :) czy sie mylę ?

    Bełkoczesz z lekka i nie odpowiadasz na pytanie. Gdzie "było napisane"?
    Jaki dokument cytujesz?

    > Nie mamy zamiaru dyskutować ze strona czaska o podstawach
    > prawnych. Informacja pochodzi z chyba najbardziej wiarygodnego żródła

    Po pierwsze zdanie: "w przypadku wyjazdu małoletniego dla strony czeskiej
    takie oświadczenie jest wymagane" jest niegramatycznym bełkotem,
    uniemożliwiającym zrozumienie, o co ci właściwie chodzi.
    Po drugie wiarygodność źródła, które nie podaje podstawy prawnej swojego
    twierdzenia jest mocno dyskusyjna.

    > Sprawa zakończona,dzięki za dyskusję

    Nie jest zakończona, bo coś tu popierdzieliłeś/-aś.

    --
    Sz.

  • 9. Data: 2007-05-19 20:25:10
    Od: "Wytmnie @@po.pl" <n...@o...pl>

    > Nie jest zakończona, bo coś tu popierdzieliłeś/-aś.
    Miły panie/i , czytać należy ze zrozumieniem i proszę się nie
    unosić .Regulamin podpisują dzieci i już go PODPISAŁY.Rodzice wyrażają i
    podpisują zgodę na wyjazd.Dodatkowo napisali zgodę na przekroczenie granicy
    polsko-czeskej(bo taką będą przekraczać ).A wycieczkę organizuje szkoła oprzy
    udziale biura turystycznego.To wszystko i niczego nie cyt.popierdzieliłam.Też
    byliśmy tym zaskoczeni,choć ok 1/3 rodziców od razu twierdziła że taka zgoda
    musi być.Powienm więcej.Jedna z matek pokazała taką zgodę na wyjazd dziecka do
    Dani na zawody sportowe.Zgodę na przekroczenie granicy.
    Zgoda był anawet notarialna bo ojciec dziecka jest na innym kontynencie a
    chodziło o jego podpis.
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-05-19 21:06:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wytmnie @@po.pl pisze:
> [...]
    > Dani na zawody sportowe.Zgodę na przekroczenie granicy.
    > Zgoda był anawet notarialna bo ojciec dziecka jest na innym kontynencie a

    Ludzie uwielbiają komplikować sobie życie. Oto fakty:

    - przez kilka lat moje nieletnie dzieci wyjeżdżały na obozy/wycieczki
    szkolne bez żadnych zgód rodziców. W większości trasa prowadziła
    tranzytem przez Czechy. Wystarczył paszport, a po wejściu do UE dowód
    osobisty.

    - rok temu syn, 17-latek (czyli niewątpliwie nadal nieletni) sam sobie
    pojechał do Brna. Wystarczył dowód osobisty.

    Czy u Was na wyjazd do sąsiedniego powiatu też potrzeba zgody? A może i
    wizy? :-)

    M.