  • 1. Data: 2007-11-08 09:54:17
    Temat: Wstępne sprawdzenie dewelopera.
    Od: Simon_di_Gaddo <s...@i...pl>

    Witam.

    Chciałbym wstępnie - przed wpłaceniem zadatku na poczet rezerwacji
    mieszkania - sprawdzić dewelopera. Liczę na to, że przed wpłatą
    udostępni mi różne dokumenty, żeby potwierdzić swoją wiarygodność, ale
    co mogę sprawdzić we własnym zakresie mając nip i regon?

    Jest to jednoosobowy przedsiębiorca, także nie figuruje w KRS - mylę się?

    Aha... Czy żeby otrzymać odpis księgi wieczystej terenu, na którym jest
    realizowana inwestycja wystarczy adres, czy muszę mieć jej numer?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-08 10:19:37
    Temat: Re: Wstępne sprawdzenie dewelopera.
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zapytaj samego developera. W moim przypadku miał już przygotowany komplet
    dokumentów na taka okazję. Pamiętam, że były tam m.in.
    - dokument nadania REGON
    - świeży wyciąg z k.w.
    - zaswiadczenie o niezaleganiu z podatkami i z ZUS-em
    i wiele, wiele innych.

    We własnym zakresie pozostaje już tylko sprawdzić wiarygodnośc tych dokumentów.
    Dobrze też posprawdzać np. na listach dyskusyjnych klientów, którzy wczesniej
    korzystali z danej firmy. Zabierz też umowę przedwstępną i wszystkie dokumenty
    do prawnika specjalizującego się w developerce. Koszt ok. 150zł to nie pieniądze
    przy takiej transakcji, i zdecydowanie warto. Zdolny prawnik zauważył kruczki, o
    których nie wiedziałem i zaproponował, w których punktach mogę negocjować.

    Np. różnica między zadatkiem a zaliczką to już klasyka, ale zdarzają się np.
    zapisy w rodzaju "jak wyjdzie większe mieszkanie, to dopłata, a za mniejsze już
    nie" (oczywiście tak napisane, że się nie zorientujesz), nieokreślony termin
    odbioru, brak odszkodowań za nieooddanie w terminie itp.

    Poza tym dobrze sprawdzić k.w. przed samą wizytą u notariusza podczas
    finalizacji. Zdarzają się czasem przekręty.

    --
    Lukasz