  • 1. Data: 2007-11-08 08:15:41
    Temat: Zrzeczenie sie dziedziczenia.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Jest nas dwoje rodzeństwa, ja i mój brat. Nasza mam jest w podeszłym
    wieku, więc chcieliśmy uregulować sprawę majątku, który po smierci
    zostawiłaby nasza mama. Ponieważ mój brat jest osobą bardziej majetną ode
    mnie, zrzekł się dobrowolnie przed notariuszem prawa do spadku. W obecności
    mojej mamy i notariusza podpisał dokument o nazwie "Zrzeczenie sie
    dziedziczenia". Następnie moja mama sporządziła testament , w którym
    zapisuje mi swoje mieszkanie. To cały majątek. Jest jedno "ale". Mój brat
    posiada nieletnią córkę. Czy w przypadku dokonanego przez niego, zrzeczenia
    sie dziedziczenia, jego córka ma jakieś prawa do części spadku?

    wiatrak

  • 2. Data: 2007-11-08 08:38:30
    Temat: Re: Zrzeczenie sie dziedziczenia.
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    wiatrak pisze:
    > Czy w przypadku dokonanego przez niego, zrzeczenia
    > sie dziedziczenia, jego córka ma jakieś prawa do części spadku?

    nie, chyba że w zrzeczeniu inaczej postanowiono

    KG

  • 3. Data: 2007-11-08 10:19:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > nie, chyba że w zrzeczeniu inaczej postanowiono

    ale dodaj, ze tylko i wylacznie dlatego, ze jeszcze nie ma zadnego spadku, matka
    zyje i napisala testament, jakby matka juz nie zyla, to jak najbardziej corka
    miala by prawa do spadku mimo jego zrzeczenia (po smierci matki)

  • 4. Data: 2007-11-08 11:23:06
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > matka zyje i napisala testament, jakby matka juz nie zyla, to jak
    > najbardziej corka miala by prawa do spadku mimo jego zrzeczenia (po

    No przecież zrzeczenie się dziedziczenia dotyczy właśnie sytuacji po śmierci
    matki. Wczesniej dziedziczyć sie nie da, mozna najwyzej być obdarowanym.
    Chodzi mi o to, czy córka mojego brata może domagać się jakiegoś majątku po
    babci z tytułu prawa do spadku lub zachowku w sytuacji, gdy jej ojciec
    zrzekł sie tych praw, a testament czyni mnie jedynym spa.dkobiercą.

    wiatrak

  • 5. Data: 2007-11-08 11:36:09
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > matka zyje i napisala testament, jakby matka juz nie zyla, to jak
    > najbardziej corka miala by prawa do spadku mimo jego zrzeczenia (po

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Czy inna sytuacja prawna
    jest , gdy mój brat zrzeka się prawa do dziedziczenia jeszcze za życia mojej
    mamy, a inna gdyby zrzekł się spadku już po jej śmierci?

    wiatrak

  • 6. Data: 2007-11-08 11:46:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > ale dodaj, ze tylko i wylacznie dlatego, ze jeszcze nie ma zadnego
    > spadku, matka zyje

    A powiedz mi jak można zaw3rzeć umowe o zrzeczeniu się dziedziczenia
    (art. 1048 kpc) po śmierci spadkodawcy, który musi być stroną umowy.
    Nie rozumiesz nawet o czym piszesz i o co chodzi w wątku, a mieszasz
    autorowi w głowie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 7. Data: 2007-11-08 11:48:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wiatrak pisze:

    [ciach ...]

    Twoja odpowiedź jest w art. 1049 kc. I nie słuchaj robaków ;)

  • 8. Data: 2007-11-08 11:49:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:
> [...]
    > jest , gdy mój brat zrzeka się prawa do dziedziczenia jeszcze za życia mojej
    > mamy, a inna gdyby zrzekł się spadku już po jej śmierci?

    za życia spadkodawcy można się ZRZEC spadku i wówczas nie dziedziczy on
    ani jego dzieci (chyba, że umówiono się, że dziedziczą).
    Po śmierci można ODRZUCIĆ spadek i wówczas przechodzi on na dzieci.

  • 9. Data: 2007-11-08 12:04:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > nawet o czym piszesz i o co chodzi w wątku, a mieszasz autorowi w głowie.

    nawet pytajacy zrozumial o co chodzi, a ty jak widac nie, bo zbyt duza wage
    przywiazujes do slow zrzeczenia i odrzucenia, bo jak rozumiem tego slowa sie
    czepiasz, wyraznie napisalem ze chodzi o czas po smierci spadkodawcy

    chodzilo mi o sprostowanie do tego co napisal kam, bo z tego co napisal ktos
    inny moze wywnioskowac ze identyczna sytuacja jest, jak sie odrzuca spadek po
    smierci spadkodawcy

  • 10. Data: 2007-11-08 12:06:13
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Johnson" pisze:

    > Twoja odpowiedź jest w art. 1049 kc. I nie słuchaj robaków ;)
    >
    > --
    > @2007 Johnson
    >
    > "Mądrość jest córką doświadczenia"

    Dzięki. Teraz mam jasność. Zrzeczenie jest jednoznaczne, bez żadnych
    wyjątków.

    wiatrak