  • 1. Data: 2006-03-09 12:19:51
    Temat: Wspolnota mieszkaniowa!!
    Od: i...@w...pl

    Witam
    Mam pytanie czy jesli jestem we wspolnocie mieszkaniowej podlegajacej
    ZGM ( zaklad Gospodarki Mieszkaniowej) to moge sie odlaczyc od tej
    wspolnoty? Mieszkam w domu gdzie sa 2 lokale i 2 wlascicieli kazy z nas
    ma wykupione mieszkanie czy musimy tworzyc wspolnote czy nie Jesli nie
    to jakie poniose konsekwencje odlaczenia sie od niej ?
    Przepraszam ze tak haotycznie Zgory dziekuje za odpowiedz Iza

  • 2. Data: 2006-03-09 13:41:06
    Temat: Re: Wspolnota mieszkaniowa!!
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Jako wszyscy mieszkancy budynku mozecie zalozyc wlasna wspólnote niezalezna
    od nikogo. Oczywiscie, jesli budynek jest Wasz - czyli, czy czesc wspólna
    (klatki, piwnice, kotlownia itd.) jest Wasza. Nie musicie przynalezec do
    innej wspólnoty (np. wspólnoty 5-ciu innych bloków).

    Nie mozna zrobic jednak tak, ze mieszkacie w budynku z 50 mieszkaniami i
    chcecie z tego budynku wyodrebnic kilkanascie mieszkan jako osobna
    wspólnote.

    Mialem poodbna sytuacje. Moja czesc budynku (sekcja C) zostala dobudowana do
    budynku juz istniejacego (A i B) i zostalem sila przypisany do istniejacej
    wspólnoty A/B. Tamta zle sie rzadzila i nie bylo mozliwosci wyodrebnienia
    wspólnoty skladajacej sie tylko z mieszkancow sekcji C.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-03-09 13:42:52
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Aha zapomniałem. Chyba jest tak, że wspólnota musi zrzeszac co najmniej iluś
    tam członków. 5 czy 7 - nie pamietam. To może być u Was przeszkodą.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-03-11 15:41:17
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    Uzytkownik <i...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > to jakie poniose konsekwencje odlaczenia sie od niej ?
    > Przepraszam ze tak haotycznie Zgory dziekuje za odpowiedz Iza

    wedlug mojego rozeznania wspolnot tworza mieszkancy pojedynczych budynkow...
    czyli jezeli w waszym calym budynku sa tylko i wylacznie 2 lokale (nie ma
    innych np uzytkowych) to mozecie stworzyc wlasna wspolnote mieszkaniowa tzw
    "mala wspólnote" (ponizej 6 czlonków) i wtedy mozecie w kazdej chwili
    zmienic zarzadce swojej wspolnoty...

  • 5. Data: 2006-03-18 00:35:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.03.2006 i...@w...pl <i...@w...pl> napisał/a:
    > Mam pytanie czy jesli jestem we wspolnocie mieszkaniowej podlegajacej
    > ZGM ( zaklad Gospodarki Mieszkaniowej) to moge sie odlaczyc od tej

    Co to znaczy podlegającej? Zarządca?

    > wspolnoty? Mieszkam w domu gdzie sa 2 lokale i 2 wlascicieli kazy z nas
    > ma wykupione mieszkanie czy musimy tworzyc wspolnote czy nie Jesli nie

    Musicie bo wspólnota powstaje z mocy ustawy w momencie wyodrębnienia
    lokali. Inaczej mówiąc, jak masz kilku właścicieli lokali wchodzących w
    skład nieruchomości to jest to wspólnota.

    > to jakie poniose konsekwencje odlaczenia sie od niej ?
    > Przepraszam ze tak haotycznie Zgory dziekuje za odpowiedz Iza

    Lepiej napisz w czym konkretnie problem.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-03-18 00:44:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.03.2006 Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał/a:
    > Aha zapomniałem. Chyba jest tak, że wspólnota musi zrzeszac co najmniej iluś
    > tam członków. 5 czy 7 - nie pamietam. To może być u Was przeszkodą.

    Nie musi. Jeśli liczba lokali to 7 lub mniej - zarząd nieruchomością
    reguluje Kodeks Cywilny, w pozostałych przypadkach Ustawa z dnia 24
    czerwca 1994 r. o własności lokali.

    --
    Marcin