  • 1. Data: 2006-03-09 10:53:59
    Temat: Formaty plików
    Od: "Wit\(old\)" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy można sobie napisać programy (np. viewery lub konwertery)
    czytające różne dziwne formaty plików i je sprzedawać?. Jak to wygląda
    prawnie? Pytanie nie dotyczy oczywiście popularnych formatów plików, ale
    spotykanych tylko w branżowych softach - mało popularnych. Czy producenci
    takiego softu zastrzega sobie prawa do formatów plików? A może reguluje to
    jakieś prawo? Zna ktoś przypadek ograniczenia praw do formatów plików?
    --
    *****
    Wit(old)

  • 2. Data: 2006-03-09 20:02:25
    Temat: Re: Formaty plików
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Wit(old) wrote:
    > Zna ktoś przypadek ograniczenia praw do formatów plików?

    GIF -- był do niedawna objęty patentem na metodę kompresji.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-09 21:43:17
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 09 Mar 2006 21:02:25 +0100,
    Paweł Sakowski <p...@s...pl> screamed:

    > GIF -- był do niedawna objęty patentem na metodę kompresji.

    Co akurat dla pytającego jest zupełnie nieistotne - on chce
    zrobić przeglądarkę.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 22:42:51 user up 10910 days, 10:37, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    God must love assholes -- She made so many of them.

  • 4. Data: 2006-03-09 21:56:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur M. Piwko napisał:

    > Co akurat dla pytającego jest zupełnie nieistotne - on chce
    > zrobić przeglądarkę.

    Jest też nieistotne dlatego, że patent już wygasł. Ale wskazuje w jakiej
    formie prawnej może być zastrzeżone prawo do implementacji
    interesującego go formatu.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-03-09 22:50:51
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Jest też nieistotne dlatego, że patent już wygasł. Ale wskazuje w jakiej
    > formie prawnej może być zastrzeżone prawo do implementacji
    > interesującego go formatu.

    Nieistotne jest także dlatego, że patent był w USA. W UE nie da się
    opatentować algorytmu ni metody matematycznej (próbowałem). Przeglądarka
    może odczytywać co chce, pod warunkiem, że wie jak. A to już nie zawsze
    jest takie łatwe do wykoncypowania.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki