  • 1. Data: 2007-11-01 21:46:58
    Temat: Wspólne mieszkanie
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Właśnie kupujemy z moją dziewczyną mieszkanie i mamy mały problem.
    Nie jesteśmy małżeństwem, każdy z nas dał po połowie kasy.
    Chcemy aby to mieszkanie było nasze wspólne czy można tak zrobić? czy
    właścicielem może być tylko jedna osoba?

  • 2. Data: 2007-11-01 21:55:40
    Temat: Re: Wspólne mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007, Tomek wrote:

    > Witam
    > Właśnie kupujemy z moją dziewczyną mieszkanie i mamy mały problem.
    > Nie jesteśmy małżeństwem, każdy z nas dał po połowie kasy.

    Odmiana Ci się plącze ;) (każdy <-> dziewczyna :))

    > Chcemy aby to mieszkanie było nasze wspólne czy można tak zrobić?

    A dlaczego by nie?

    > czy właścicielem może być tylko jedna osoba?

    _117.html
    Czytać od art. 195
    Później przeczytać resztę od art. 1 do tysiącktóregoś, bo to prawo
    NAS obowiązuje, Ciebie też :> (BTW: nie jestem prawnikiem)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-01 22:08:38
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcemy aby to mieszkanie było nasze wspólne czy można tak zrobić? czy
    > właścicielem może być tylko jedna osoba?

    Można tak zrobić aby było wspólne (nawet w dowolnych proporcjach). Zazwyczaj
    okazuje się to fatalnym pomysłem. :-)

    marekz

  • 4. Data: 2007-11-01 22:19:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > Chcemy aby to mieszkanie było nasze wspólne czy można tak zrobić? czy
    > właścicielem może być tylko jedna osoba?

    Jak najbardziej.
    To problem notariusza jak to zapisac w akcie notarialnym żeby było jasne
    ile jest czyje.

  • 5. Data: 2007-11-02 10:41:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Można tak zrobić aby było wspólne (nawet w dowolnych proporcjach). Zazwyczaj
    > okazuje się to fatalnym pomysłem. :-)

    Sądząc z opisów na grupie, to nie jest tak źle, znaczy "bywa gorzej".
    Fatalnymi to są pomysły w stylu "kupienia na jedną osobę", kiedy
    dokładają się dwie, i ewentualnego dochodzenia bezpodstawnego wzbogacenia
    powstałego wskutek art. 191 KC :)

    pzdr, Gtofryd

  • 6. Data: 2007-11-02 20:26:45
    Od: "Andrzej Rosnowski" <andrzej.rosnowski[nospamku]@onet.eu>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711021128230.3584@athlon64...

    > Sądząc z opisów na grupie, to nie jest tak źle, znaczy "bywa gorzej".

    Najwyżej dobrze zarobi na tym jakis adwokat:-)

    AR