  • 1. Data: 2008-11-27 22:01:11
    Temat: Wpis do ewidencji
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie wyciągnąłem ze skrzynki Zaświadczenie o wpisie do EDG po poprawieniu
    na nowe PKD. Całość zajmuje 3 kartki i zastanawiam się po grzyba te PKD.
    Nie można po prostu napisać ,,wszystko'' i już? Co im dają te numerki?

    Druga sprawa: Genialna Urzędniczka wpisała mi

    4. Adres zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania
    działalności:

    Gierałtowice, ul. Teren ca łego kraju.

    i zastanawiam się, co z tym fantem zrobić.

    Trzecia rzecz: Na piśmie jest, że kopie dostaje US oraz GUS o/Gliwice, ale w
    Gliwicach nie ma już oddziału GUS od lat ZTCW...

    Czwarta sprawa: Co ja mam dalej robić? Składać aktualizację REGON, a NIP
    też?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-11-27 22:51:48
    Temat: Re: Wpis do ewidencji
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 23:01:11 +0100, Tristan napisał(a):

    > Całość zajmuje 3 kartki i zastanawiam się po grzyba te PKD.
    > Nie można po prostu napisać ,,wszystko'' i już? Co im dają te numerki?

    Cały sztab ludzi z Głównego i Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego zbiera te
    wiadomości, grupuje, przetwarza, tworzy zestawienia, mapy, wykresy.
    Teoretycznie dzieki tym zestawieniom można planować na przyszłość np.
    gospodarkę narodową, a co za tym idzie budżet, wpływy do budżetu i inne...
    wyciągać daleko idące wnioski.

    Czy praktycznie ktoś z tego korzysta ? Z osób tzw. zwykłych, pewnie nikt...

    Teoria jest taka, że do DG wpisujesz to czym się zajmujesz i zamierzasz
    zajmować w przyszłości i mijałoby się z celem aby każdy wpisywał 'wszystko'
    bo wtedy statystyka publiczna przestałaby mieć sens.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna

  • 3. Data: 2008-11-27 23:34:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 listopad 2008 23:51
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ggn8a4$fl1$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > Teoretycznie dzieki tym zestawieniom można planować na przyszłość np.
    > gospodarkę narodową, a co za tym idzie budżet, wpływy do budżetu i inne...

    Bosko...

    > Teoria jest taka, że do DG wpisujesz to czym się zajmujesz i zamierzasz
    > zajmować w przyszłości i mijałoby się z celem aby każdy wpisywał
    > 'wszystko' bo wtedy statystyka publiczna przestałaby mieć sens.

    No więc ja wpisałem wszystko... Tylko wymienione. Połową się nigdy nie
    zajmę... Ale już się raz wpakowałem w to, że wystawiłem FV na coś, czego
    nie miałem wpisanego. Pewnie nikt nie zauważy, ale dla bezpieczeństwa
    naciapałem różnych dziwnych PKD, których nigdy pewnie nie użyję... Ale na
    wszelki wypadek.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-11-28 11:56:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2008, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Teoria jest taka, że do DG wpisujesz to czym się zajmujesz i zamierzasz
    > zajmować w przyszłości i mijałoby się z celem aby każdy wpisywał 'wszystko'
    > bo wtedy statystyka publiczna przestałaby mieć sens.

    Nienienie.
    Mieszasz ze sobą dwa różne zgłoszenia: to co jest wpisane do EDG to
    *jedno*, i zasadniczo powinno obejmować wszystkie te dziedziny
    którymi prowadzący DG się zajmuje i *ma zamiar zajmować* (w niektórych
    przypadkach, np. obowiazku zgłoszenia lub zezwolenia, brak wpisu
    zaskutkuje odmową), i tu mogą być wpisane "duże punkty" PKD (AFAIK).

    Natomiast to co *podaje się do GUS*, to "działalność podstawowa" oraz
    bodaj dwie "działalności uboczne", dla których kryterium jest wartość
    przychodu (dla firm z pracownikami można przyjąć kryterium wielkości
    zatrudnienia). I tam należy podać wartości rzeczywiste lub przewidywany
    w najbliższym okresie (a nie "a może tym się też zajmę").

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-28 12:00:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2008, Tristan wrote:

    > Czwarta sprawa: Co ja mam dalej robić? Składać aktualizację REGON, a NIP
    > też?

    Też.
    I jest głupio, bo literalnie ustawa o NIP nakazuje o dokonaniu obu
    zgłoszen "terminowo", a jednocześnie termin uzyskania potwierdzenia
    REGON może spokojnie przekroczyć termin NIP.
    IMVHO składanie dwu "pałnych" zgłoszeń NIP jest bez sensu, ja to
    zrobiłem tak że wraz z kopią wpisu do EDG złożyłem NIP a po otrzymaniu
    potwierdzenia od GUS do kopii potwierdzenia dołączyłem informację
    z prośbą o dołączenie do tego NIPu.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-11-28 12:14:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 12:56
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811281252200.3020@quad>):

> [...]
    > przypadkach, np. obowiazku zgłoszenia lub zezwolenia, brak wpisu
    > zaskutkuje odmową), i tu mogą być wpisane "duże punkty" PKD (AFAIK).

    ja podałem małe. Miałem duże, to mi w gusie marudzili. Ale i tak po co komu
    ta PKD? Wpisałem wszystko (poza typowo dużoprzemysłowymi) i tylko w cholerę
    jest punktów...

> [...]
    > zatrudnienia). I tam należy podać wartości rzeczywiste lub przewidywany
    > w najbliższym okresie (a nie "a może tym się też zajmę").

    jaaaasne... Ja podałem Programowanie jako główną, a ani jednego programu nie
    sprzedałem, za to teraz moja podstawowa działalność to szkolenia. Ale pół
    roku temu podstawowy był serwis sprzętu... I tak bym kuźwa co kwartał
    musiał regon aktualizować.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-11-28 12:16:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 13:00
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811281256560.3020@quad>):

    > I jest głupio, bo literalnie ustawa o NIP nakazuje o dokonaniu obu
    > zgłoszen "terminowo", a jednocześnie termin uzyskania potwierdzenia
    > REGON może spokojnie przekroczyć termin NIP.

    Na jakim formularzu się składa aktualizację REGON? Chciałem se druknąć i im
    wysłać...

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-11-28 21:34:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Tristan wrote:

    > ja podałem małe. Miałem duże, to mi w gusie marudzili.

    Weź sobie kawę, lody, piwo, co tam chcesz.
    I przeczytaj jeszcze raz ;)

    Wielkimi literami: DO WPISÓW W EDG MOŻNA PODAĆ "duże" PUNKTY!
    I można podawać planowane rodzaje DG (również mało prawdopodobne).

    Dla GUS *trzeba* podać *rzeczywiste* (lub w razie planowania
    zmiany rodzaju - niemal pewne) rodzaje DG i trzeba je uszczegółowić.

> [...]
    > sprzedałem, za to teraz moja podstawowa działalność to szkolenia. Ale pół
    > roku temu podstawowy był serwis sprzętu... I tak bym kuźwa co kwartał

    Teoretycznie możesz oberwać mandatem.
    Acz nie znam przypadku aby GUS przyszedł na kontrolę do małej firmy.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-28 21:35:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Tristan wrote:

    > Na jakim formularzu się składa aktualizację REGON?

    Nie pamiętam, sprawdź w formularzach druków IPS :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-29 09:54:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 22:34
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811282231110.2800@quad>):

> [...]
    > Dla GUS *trzeba* podać *rzeczywiste* (lub w razie planowania
    > zmiany rodzaju - niemal pewne) rodzaje DG i trzeba je uszczegółowić.

    Tak, rozumiem. Marudzili, że przyniosłem wpis z dużymi punktami. Pomstowali,
    że baby w UG się nie znają, że tak nie powinno być.

    > Teoretycznie możesz oberwać mandatem.
    > Acz nie znam przypadku aby GUS przyszedł na kontrolę do małej firmy.

    No mam nadzieję, bo ja robię to, co chce klient, więc się zmienia cały czas.

    --
    Tristan