  • 1. Data: 2003-10-12 23:04:03
    Temat: Re: Windykacja rzekomego zadłużenia za rachunek.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, WaLdI wrote:

    >+ Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    [...]
    >+ > Ja bym złośliwie czekał, jak ją pozwą do sądu. [...]
    >+ > firma windykacyjna upadła na samo dno. Trzeba być niezłym desperatem, by
    >+ > przyjąć zlecenie na odzyskanie 25 złotych po 7 latach.
    >+
    >+ A nie mam na to przedawnienia po 2-3 latach?

    Ależ jest :)
    Robert proponuje żeby windykatorom dać nauczkę...
    Natomiast pytaniem jest, czy to nie są jeszcze NALEŻNE
    odsetki ! (IMHO - mogą być).
    Bo jest tak: mamy 100 zł długu. Od tego rosną odsetki.
    Przychodzi moment przedawnienia - i mamy 100 zł długi
    oraz 15 zł odsetek. Dług się przedawnia, ale odsetki *nie* !
    (one przedawnią się dopiero, jak minie przedawnienie
    od momentu *kiedy są należne*).
    Czy od przedawnionego długu (do momentu "przepadnięcia",
    a ten ma miejsce dopiero przy powołaniu się na przedawnienie)
    odsetki też się liczą ? (nie chce mi się szukać, idę spać ;))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-13 16:51:58
    Temat: Windykacja rzekomego zadłużenia za rachunek.
    Od: Andrzej<i...@o...pl>

    Witam! Niedawno otrzymałem pismo z firmy windykacyjnej w sprawie
    windykacji długu 0 zł + odsetki 25 zł i koszty postępowania. Sprawa
    dotyczy (wg tej firmy) rachunku telefonicznego, co najmniej z przed
    siedmiu lat. Wezwanie adresowane jest na moją mamę, która zmarła
    w 1996 roku. Ok. pół roku później rozwiązałem umowę z TP SA i
    podpisałem nową na siebie. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-13 19:44:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym złośliwie czekał, jak ją pozwą do sądu. A co, może się zgłosi.
    Zawsze będzie ich to kilka złotych wpisu kosztowało. No bo w tym wypadku

  • 4. Data: 2003-10-13 21:34:21
    Od: "WaLdI" <waldi_korekantyspamowy_@info2_itukorek_.pl>

  • 5. Data: 2003-10-14 00:21:10
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003 21:44:40 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > firma windykacyjna upadła na samo dno. Trzeba być niezłym desperatem, by
    > przyjąć zlecenie na odzyskanie 25 złotych po 7 latach.

    Ciekawa jestem jak to jest powiedzmy z firmami przejmującymi długi.
    Jakie mają uprawnienia wobec dłużnika.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja

  • 6. Data: 2003-10-14 07:40:48
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Kaja wrote:

    > Ciekawa jestem jak to jest powiedzmy z firmami przejmującymi długi.
    > Jakie mają uprawnienia wobec dłużnika.

    Dokładnie takie same jak pierwotny wierzyciel

  • 7. Data: 2003-10-14 10:17:58
    Od: Andrzej<i...@o...pl>

    Niepokoi mnie taki fakt - słyszałem, że w tym kraju podobno razem
    ze spadkiem rodzina dziedziczy też długi? Czy to prawda? Czy
    komornik może żądać zwrotu długu od rodziny - od dzieci?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-10-14 11:27:03
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Andrzej wrote:

    > Niepokoi mnie taki fakt - słyszałem, że w tym kraju podobno razem
    > ze spadkiem rodzina dziedziczy też długi? Czy to prawda? Czy
    > komornik może żądać zwrotu długu od rodziny - od dzieci?

    Poszukaj w archiwum tej grupy dyskusji sprzed mniej więcej 2 tygodni. W
    googlach słowa kluczowe to "z dobrodziejstwem inwentarza"

  • 9. Data: 2003-10-14 16:35:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Spadkobiercy przejmują również długi. Dla tego lepiej jest przyjmować
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza, bo wówczas odpowiadasz tylko do
    wysokości spadku.