  • 1. Data: 2005-09-16 06:14:55
    Temat: Weranda od strony ogrodu
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Witam,
    mam drewniana werande(8m kw) z przylegajacym do niej tarasem od strony
    ogrodu. Chcialabym wymienic ja na nowa, tej samej wielkosci i takze z
    drewna.
    Byc moze jest to wazny szczegol, ale nie istnieja plany budynku, nie ma
    planu miejscowego, sa tylko mapki geodezyje poszczegolnych dzialek z
    naniesionymi budynkami. Weranda z tarasem sa tam ujete.
    W UM dowiedzialam sie, ze potrzebuje pozwolenia na rozbiurke a nastepnie
    pozwolenia na budowe.
    Jeden z budowlancow poinformowal mnie, ze moge poczekac az sie zawali, wtedy
    bede prosila tylko o pozwolenie na budowe, ale nie koniecznie moge ja
    uzyskac, skoro werandy z tarasem juz nie bedzie.
    Kolejny, ze nie potrzebnie sobie zawracam glowe, bo ja nie chce budowac,
    tylko modernizowac i slowo "modernizacja" tak naprawde jest bardzo pojemne.
    Nikt nie wie jak bardzo trzeba bedzie ta werande rozebrac i co robic, okaze
    sie to dpoiero podczas robot. W tarasie prawdopodobnie trzeba bedzie
    wymienic wszystkie deski.
    Kto ma racje? Czy bedzie to rozbiurka i budowa czy modernizacja?

    Magda

  • 2. Data: 2005-09-16 22:20:10
    Temat: Re: Weranda od strony ogrodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiedź na to pytanie silnie zależy od tego, czy żyjesz w zgodzie z
    sąsiadami :-)

  • 3. Data: 2005-09-17 06:03:44
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    > Odpowiedź na to pytanie silnie zależy od tego, czy żyjesz w zgodzie z
    > sąsiadami :-)

    Dziekuje za odpowiedz :-)
    Na 100% doniosa jesli tylko uznaja, ze maja na co. Dlatego chce wiedziec co
    tak _naprawde_ znaczy ta modernizacja.
    I co mi grozi, bo weranda i taras sa ujete _tylko_ w planach geodezyjnych
    (inne dokumenty nie istnieja, a plany sa powiedzmy dyskusyjne, bo nie
    pokrywaja sie zbytnio z istniejacymi granicami dzialek), wiec jesli po
    fakcie w planach bedzie sie zgadzal ksztalt i wielkosc to jaki ktokolwiek
    bedzie mial dowod na to, co ja tam robilam z ta weranda, czy jej wymienilam
    dach, okna czy cala.

    Magda

  • 4. Data: 2005-09-17 13:40:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na 100% doniosą jeśli tylko uznają, ze maja na co. Dlatego chce
    wiedzieć co
    > tak _naprawdę_ znaczy ta modernizacja.

    W znanych mi wypadkach Inspektorzy Nadzoru Budowlanego przyjmowali, ze
    możesz wymienić wszystko, co nie jest konstrukcją nośną budowli, czyli
    de facto nie przenosi naprężeń innych, niż pochodzące od własnej masy.
    To naukowo.

    W praktyce dla typowej werandy (nie wiem jaka jest akurat ta) możesz
    wymienić okna, drzwi, pokrycie i wypełnienie ścian, pokrycie dachu,
    podłogę. Nie możesz wymienić słupów i konstrukcji dachu.

    Ja w sytuacjach wątpliwych zawsze doradzam pewien wybieg piszemy
    zgłoszenie i wysyłamy do urzędu opisując dokładnie zaplanowane roboty.
    Jeśli do 30 dni Urząd się nie oburza, że na taki zakres robót jest
    wymagane uzyskanie pozwolenia, to przyjmuję, ze nie jest i tyle.
    Wydaje mi się, że gdyby nawet później się okazało, że pozwolenie było
    wymagane, to żaden sąd inwestora winy nie powinien uznać. Ale
    oczywiście piszę o sytuacjach wątpliwych, jak w Twoim wypadku.