  • 1. Data: 2004-12-13 14:10:28
    Temat: Weksel
    Od: "Merkuriusz" <M...@p...onet.pl>

    Przejrzałem archiwum i stronki podrzucane w odpowiedziach,
    ale nie ma tam informacji mnie interesującej.
    Chodzi o samą formę weksla własnego.
    Ktoś chce mi wystawić weksel jako gwarancję platności,
    ale nie jest to tzw urzędowy formularz wekslowy ( który się
    kupuje np w sądzie) tylko normalny wydruk na drukarce,
    tyle że w treści są wszystkie inforacje które na takim
    blankiecie są zawarte.
    Czy taka forma weksla jest dopuszczalna ?

    Merkuriusz

  • 2. Data: 2004-12-13 14:34:10
    Temat: Re: Weksel
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Merkuriusz napisał(a):
> [...]
    > tyle że w treści są wszystkie inforacje które na takim
    > blankiecie są zawarte.
    > Czy taka forma weksla jest dopuszczalna ?

    jeżeli ma wszystkie istotne cechy, to nie jest ważne na czym jest
    sporządzony
    nn

  • 3. Data: 2004-12-13 16:27:13
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Merkuriusz napisał(a):

    > Czy taka forma weksla jest dopuszczalna ?

    Prawo Wekslowe Art.1
    A swoją drogą, bez zmian od 1936 r., czy się mylę?
    nn

  • 4. Data: 2004-12-13 16:30:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Merkuriusz rzecze:
    [..]
    > Czy taka forma weksla jest dopuszczalna ?

    Tak

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 5. Data: 2004-12-13 16:42:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Prawo Wekslowe Art.1
    > A swoją drogą, bez zmian od 1936 r., czy się mylę?

    Bez zmian, bo to międzynarodowa konwencja. Dawniej jak coś uchwalali, to
    głową i na wieki :-)

  • 6. Data: 2004-12-13 18:31:11
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Prawo Wekslowe Art.1

    Kolega pytał o weksel własny - art. 101pw.

    > A swoją drogą, bez zmian od 1936 r., czy się mylę?
    > nn

    Bez zmian, obrosło jedynie w mnóstwo orzecznictwa.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

    PS. Odnośnie tego weksla - niech wystawca nie zapomni o opłacie skarbowej!

  • 7. Data: 2004-12-13 19:26:51
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2004 17:27:13 +0100, Nikodem Nijaki
    <n...@g...com> napisał:

    > Prawo Wekslowe Art.1
    > A swoją drogą, bez zmian od 1936 r., czy się mylę?

    bez. Swoisty ewenement w polskim systemie prawnym... No ale profesorowie
    ją napisali, a prezydent wprowadził. Posłowie się jej nie dotykali to i
    nie ma czego w niej zmieniać...

    Czekowe się też prawie nie zmieniło, zmieniał się tylko przepis karny.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2004-12-13 19:33:42
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 13 Dec 2004 19:31:11 +0100, Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał:

    > Kolega pytał o weksel własny - art. 101pw.

    > Bez zmian, obrosło jedynie w mnóstwo orzecznictwa.

    A, tam mnóstwo. Przedwojenne tylko się liczy. To komunistyczne jest ni
    przypiął nie wypiął bo zapadało gównie na płaszczyźnie dziwoląga prawnego
    nazywanego wekslem gwaracyjnym.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 9. Data: 2004-12-13 19:36:05
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...com> napisał w
    > wiadomości

    > Bez zmian, bo to międzynarodowa konwencja. Dawniej jak coś uchwalali, to
    > głową i na wieki :-)

    I co komu szkodził dawny dobry Kodeks Handlowy :(
    nn

    ---

  • 10. Data: 2004-12-13 19:48:17
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2004 20:36:05 +0100, Nikodem Nijaki
    <n...@g...pl> napisał:

    > wiadomości news:cpkou3$ar0$9@atlantis.news.tpi.pl...

    > I co komu szkodził dawny dobry Kodeks Handlowy :(

    Zwłaszcza patrzac na to co teraz spłodzili (o upadłościowym juz przez
    litość nie wspomnę)

    A tak nawiasem mówiąc KK z 1932 r też by się dobrze nadał.

    --
    Falkenstein
    skazania.