  • 1. Data: 2004-12-13 13:15:03
    Temat: Czy obcokrajowiec dziedziczy
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Zmarł teść. Zostawił testament w którym nieruchomość zapisał równych częściach
    dwom córkomm i synowi. Syn od 23 lat mieszka za granicąi nie polskiego
    obywatelstwa. Cz ten fakt ma wpływ na rozstrzygnięcie przez sąd spadku po
    zmarłym?

  • 2. Data: 2004-12-13 13:23:42
    Temat: Re: Czy obcokrajowiec dziedziczy
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Andrzej napisał(a):
> [...]
    > dwom córkomm i synowi. Syn od 23 lat mieszka za granicąi nie polskiego
    > obywatelstwa. Cz ten fakt ma wpływ na rozstrzygnięcie przez sąd spadku po

    dziedziczenie i nabycie nieruchomości przez cudzoziemca to dwie różne
    kwestie
    nn

  • 3. Data: 2004-12-13 13:25:44
    Od: a...@o...pl

    > dziedziczenie i nabycie nieruchomości przez cudzoziemca to dwie różne
    > kwestie
    > nn

    Czyli mam rozumieć, że nie ma przeszkód w otrzymaniu spadku?

  • 4. Data: 2004-12-13 13:39:02
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    a...@o...pl napisał(a):

    > Czyli mam rozumieć, że nie ma przeszkód w otrzymaniu spadku?

    Są - zgoda MSWiA, o ile dobrze pamiętam.
    Ale stwierdzenie/nabycie praw do spadku i jego dział, to też dwie różne
    sprawy ;)
    sorry - może jakiś specjalista Ci odpowie, ja nie jestem aż taki biegły :(
    nn