  • 1. Data: 2010-06-26 05:51:32
    Temat: Walczę ze Strażą Miejską, poszukuję sekundantów :)
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    Witam.
    Nie mam doświadczenia w praktykowaniu "prawa", a wdałem się w spór ze
    S.M., który zaczyna nabierać kolorów.
    Dotychczasową i planowaną wymianę korespondencji opisałem na stronce:
    http://l.pl/9v3
    Chętnie wysłucham (no - przeczytam :) ) sugestii pod adresem upixb -
    małpka - lykamspam - kropka, dwie literki.
    (Ten adres działa, wbrew pozorom.)

    Może, przy weekendzie komuś z Was będzie się chciało spojrzeć ze swojej,
    innej strony i podpowiedzieć coś.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 2. Data: 2010-06-26 07:02:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Młotkowy" <n...@...co.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > S.M., który zaczyna nabierać kolorów.
    > Dotychczasową i planowaną wymianę korespondencji opisałem na stronce:

    Co do parkowania, to moim zdaniem masz sporo racji. Przepis po prostu jest
    źle skonstruowany i tyle.

    Co do ulotek, tomoim zdaniem nie masz racji zarówno od strony procesowej
    jak i materialnej. Niewykrycie sprawcy wykroczenia jest powzechnym
    zjawiskiem i tyle. NIe należy postrzegać tego jako jakiejś
    nieprawidłowości. Sprawca oddalił się i nie ma mozliwości ustalenia, kim
    jest. Od strony materialnoprawnej również obawiam się, że szkodliwość
    społeczna pozostawienia na parapecie klatki schodowej oferty pizzerii jest
    cokolwiek dyskusyjne. Najprędzej czepiłbym się strony prawnoskarbowej w
    kontekście powierzenia przez PIZZERIĘ nieustalonej osobie wykonania pracy -
    jak odprowadzają zatem choćby zaliczkę na podatek dochodowy?

  • 3. Data: 2010-06-26 08:10:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jun 2010, Robert Tomasik wrote:

> [...]

    > przez PIZZERIĘ nieustalonej osobie wykonania pracy - jak odprowadzają zatem

    Zakładam, że (sądząc z pisma komendanta), chodzi o bezpośrednie
    zlecenie roznoszenia ulotek osobom fizycznym, a nie jak usiłuje to
    przedstawić w zarzucie (jako jedyną możliwość) "Młotkowy" - inna
    firma. Znaczy pismo do komendanta powinno obejmować obie możliwości,
    aby wyczerpać pole manewru "ale to nie było przez firmę, jacyś
    chłopcy roznieśli").

    Formalnie: ryczałtem :), ustawodawca przewidział rozliczanie drobnych
    umów osobistych (coś do 100 czy 150 zł, nie chce mi się zaglądać do
    ustawy) ryczałtowo, należałoby dodać: "niestety" (bo nie ma możliwości
    skorzystania z zasad ogólnych, a ograniczono w ten sposób prawo do
    rozliczenia kosztów uzyskania!)
    Określenie kwoty należnej zaliczki jest więc możliwe (co sprzeczności
    z przepisami nie wyklucza, patrz niżej).
    W praktyce, to jak wszyscy (jak sądzę) podejrzewamy - wobec odpowiedzi
    dla SM, - "wcale" :>

    Ale, co trzeba zastrzec, masz absolutnie rację - o ile sposób rozliczania
    ryczałtowego pozwala na prawidłowe naliczenie i odprowadzenie zaliczki
    "bezosobowo" (bo na deklaracji przedsiębiorcy dla US nie wskazuje się
    komu wypłacono, a nie ma potrzeby ujmowania na indywidualnym PIT
    zarabiającego), to przepisy nie zwalniają z obowiązku ewidencjonowania
    wydatków na wynagrodzenia ("wypłaty dla osób fizycznych").
    W przypadku KPiR odpowiedni przepis to dyspozycja z załącznika do
    rozporządzenia:
    +++
    12. Kolumna 12 jest przeznaczona do wpisywania wynagrodzeń brutto
    wypłacanych pracownikom [...]
    W kolumnie tej ewidencjonuje się również wynagrodzenia wypłacane
    osobom z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło.
    ---

    Oczywiście nie wiem w jaki sposób rozlicza się opisywany podmiot
    (pizzeria), ale sądzę że dla każdej formy obowiązek ewidencji
    "wypłat" istnieje.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-06-26 08:33:57
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > (Ten adres działa, wbrew pozorom.)
    >
    > Może, przy weekendzie komuś z Was będzie się chciało spojrzeć ze swojej,

    ja tez zaczalem walke. Zaczelo sie od tego, ze nie moglem wyjechac z
    prywatnego podworka gdzie parkuje na droge publiczna bo jakis debil zastawil
    wjazd.

    Zaczalem pisac pisma. Okazuje sie, ze SM we Wroclawiu przez pierwsze 150 dni
    (5 miesiecy) odholowala 89 zle zaparkowanych pojazdow a sam komendant
    przedstawia to jako sukces podleglej mu jednostki.

    Pojechalem w miasto. W 2 razy po 30 minut natrzaskalem 271 fotek zle
    poparkowanych pojazdow (www.sm-wroclaw.pl) wlaczajac w to auta zaparkowane
    na miejscach dla inwalidow pod sama komenda strazy miejskiej we Wroclawiu.

    Icek

  • 5. Data: 2010-06-26 08:37:52
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 26-06-2010 o 07:51:32 Młotkowy <n...@...co.pl> napisał(a):

    Podepne sie niejako pod temat. Ostanio mam zagwozdke. Jest sobie:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
    z dnia 3 lipca 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
    drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich
    umieszczania na drogach
    (Dz. U. z dnia 23 grudnia 2003 r.)

    I teraz problem. Czy jezeli jest znak drogowy, który nie spełnia warunków
    technicznych opisanych w powyższym np: odległości od skrzyżowania,
    odległości od krawędzi jezdni, umiesczenie znaku pod kątem znacznie
    przekraczającym dopuszczalny, brak innych znaków wymaganych w
    rozporządzeniu, to czy taki znak nadal jest wazny z punktu zakrasu Prawa o
    ruchu drogowym? Czy zignorowanie go będzie miało następstwa prawne?

    leon

  • 6. Data: 2010-06-26 09:47:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > 12. Kolumna 12 jest przeznaczona do wpisywania wynagrodzeń brutto
    > wypłacanych pracownikom [...]
    > W kolumnie tej ewidencjonuje się również wynagrodzenia wypłacane
    > osobom z tytułu umów zlecenia i umów o dzieło.

    Warto rowniez wspomniec o par. 11 pkt 4 ust 3., ktory wprawdzie dopuszcza w
    KPiR bledy, w wyniku ktorych zawyzona zostala podstawa opodatkowania - czyli
    np. zawyzenie pojedynczego przychodu badz zanizenie lub pominiecie kosztu,
    ale wylacza z tego zaniżenie kosztów zakupu materiałów podstawowych, towarów
    handlowych oraz kosztów robocizny.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-06-26 09:58:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > to czy taki znak nadal jest wazny z punktu zakrasu Prawa o
    > ruchu drogowym? Czy zignorowanie go będzie miało następstwa prawne?

    jest wazny, nawet jakby go tam fizycznie nie było...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 8. Data: 2010-06-26 14:32:15
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 26-06-2010 o 11:58:47 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > Osobnik posiadający mail l...@g...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > jest wazny, nawet jakby go tam fizycznie nie było...

    Podasz podstawe ?

    leon

  • 9. Data: 2010-06-26 14:58:44
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zik61.poznan.pl
    *Budzik* napisał(-a):

    > Osobnik posiadający mail l...@g...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > jest wazny, nawet jakby go tam fizycznie nie było...

    Że jak? Mam na każdym metrze bieżącym drogi domyslać się jakiego znaku w
    tym miejscu nie ma i stosować się do niego?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2010-06-26 20:09:39
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Młotkowy pisze:
> [...]
    > (Ten adres działa, wbrew pozorom.)
    >
    > Może, przy weekendzie komuś z Was będzie się chciało spojrzeć ze swojej,

    Z jednej strony, aż się ciśnie na usta, że jednak wiesz kto zaparkował.
    Ale prawo pozwala Ci nie wiedzieć.

    A sprawa ulotek, wyślij list do komendanta, może opuść informację o
    prez. miasta i mediach. Ale jestem ogromnie ciekaw, co komendant odpowie.

    Seco