  • 1. Data: 2008-09-21 18:34:36
    Temat: Użyczenie konta a komornik
    Od: "autor" <a...@w...pl>

    Mam taki problem.

    Ktoś z rodziny ma na głowie komornika (niby nieduża sprawa, ale jednak).
    Podjął teraz pracę oficjalnie i chciałby podać mój numer konta na który
    miałyby być przelewane zarobki.

    Czy warto zgodzić się na podanie konta?
    Co może mi grozić?

    Chciałbym pomóc, ale boję się, że ktoś (skarbówka, komornik) może przyczepić
    się do mnie.
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2008-09-21 18:44:32
    Temat: Re: Użyczenie konta a komornik
    Od: "Nika" <n...@i...pl>

    Witam
    Miałam podobną sprawę i nawet dzwoniłam w tej sprawie do banku, jeśli
    uczynisz tą osobę współwłaścicielem to komornik może zająć pieniądze, jedyne
    rozwiązanie to pełnomocnictwo. Jeśli ta osoba będzie tylko pełnomocnikiem to
    pieniądze będą mogły wpływać na twoje konto, ale ta osoba nie będzie defacto
    właścicielem więc komornik nie może zająć tego konta.

  • 3. Data: 2008-09-21 19:05:26
    Od: "autor" <a...@w...pl>

> [...]
    > pełnomocnikiem to pieniądze będą mogły wpływać na twoje konto, ale ta
    > osoba nie będzie defacto właścicielem więc komornik nie może zająć tego

    A czy coś grozi mi ze strony skarbówki?

  • 4. Data: 2008-09-21 19:08:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A czy coś grozi mi ze strony skarbówki?

    z tego co pamietam to Jaroslaw K ma identycznie. Kasa z kancelarii sejmu
    wplacana jest na konto jego mamusi bo on konta nie ma ;)

    i jemu skarbowka nic nie zrobila ;P

    Icek

  • 5. Data: 2008-09-21 19:14:56
    Od: NoName <n...@n...pl>

    autor pisze:

    > A czy coś grozi mi ze strony skarbówki?

    Ten twoj czlonek rodziny jest chyba lekko niedorozwiniety co ?

    W momencie jak podejmie prace i komornik sie o tym dowie to wysyla pismo
    do pracodawcy o zajeciu kasiory. A konto moze miec w 3 bankach i
    komornik sie o nich nigdy nie dowie jak mu nie powie.

  • 6. Data: 2008-09-21 20:16:42
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Podjął teraz pracę oficjalnie i chciałby podać mój numer konta na który
    > miałyby być przelewane zarobki.

    To nic nie da. Komornik wyśle pismo księgowości do firmy, w której pracuje, żeby
    pieniądze przelewała jemu.

  • 7. Data: 2008-09-21 20:17:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NoName pisze:

    > W momencie jak podejmie prace i komornik sie o tym dowie to wysyla pismo
    > do pracodawcy o zajeciu kasiory. A konto moze miec w 3 bankach i
    > komornik sie o nich nigdy nie dowie jak mu nie powie.

    Komornik może się dowiedzieć w banku, czy dłużnik ma tam konto.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-09-21 20:21:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "autor" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Takie użyczenie konta ma kilka aspektów. Twoje działanie opisane w poście:

    1) Stanowi pomocnictwo do przestępstwa opisanego w art. 300§2 kk
    polegającego na ukryciu majątku przed egzekucją.

    2) Naraża Cię na działania wierzycieli wynikające z treści art. 527 kc, w
    konsekwencji czego będziesz musieć wierzycielom oddać całą kwotę uzyskaną
    od dłużnika. Może to być o tyle niekorzystne, że podejrzewam, iż otrzymane
    przelewem pieniądze będziesz oddawać dłużnikowi. Z tym, że to będzie
    nieskuteczne wobec jego wierzycieli.

    Pewnie dało by się wymyślić jeszcze kilka innych możliwych zawirowań, ale
    już te dwa opisane wyżej - w mojej ocenie - wystarczą, by zalecić Ci daleko
    idącą ostrożność przy wyrażeniu zgody na tego typu przedsięwzięcie.

  • 9. Data: 2008-09-21 21:10:09
    Od: "autor" <a...@w...pl>

> [...]
    > już te dwa opisane wyżej - w mojej ocenie - wystarczą, by zalecić Ci
    > daleko idącą ostrożność przy wyrażeniu zgody na tego typu przedsięwzięcie.

    To mi chyba wystarczy. DZIĘKI :)

  • 10. Data: 2008-09-22 01:41:52
    Temat: Re: U?????????????????????????
    Od: witek7205 <w...@g...pl.invalid>

    autor wrote:
    > Mam taki problem.
    >
    > Kto? z rodziny ma na g?owie komornika (niby niedu?a sprawa, ale jednak).
    > Podj?? teraz prace oficjalnie i chcia?by podaae mój numer konta na który
    > mia?yby byae przelewane zarobki.
    >
    > Czy warto zgodziae sie na podanie konta?
    > Co mo?e mi groziae?
    >
    > Chcia?bym pomóc, ale boje sie, ?e kto? (skarbówka, komornik) mo?e przyczepiae
    > sie do mnie.
    > Co o tym s?dzicie?

    Ze możesz pójść za to siedzieć.