  • 1. Data: 2004-12-07 11:55:50
    Temat: Uwaga - komornik!
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    Coraz częściej wierzyciele (banki, firmy telekomunikacyjne i inne podmioty)
    stosują element zastraszenia dłużnika grożąc egzekucją komorniczą.
    Jeżeli uda się zastraszyć klienta odwiedza go komornik wraz z
    przedstawicielem wierzyciela okazując mu dokumenty na podstawie których
    zajmuje ruchomości i nierzadko kończy się to licytacją samochodu, mebli
    i.t.p.

    Pamiętajcie:
    Jakiekolwiek działania komornika bez uprzedniej rozprawy sądowej, na której
    powinniście być lub otrzymać zawiadomienie (z Sądu - nie od komornika!) o
    przeprowadzonym postępowaniu w trybie zaocznym zakończonym wyrokiem
    nakazującym zapłatę, - są niezgodne z prawem!
    Komornik na Wasze żądanie musi przedstawić tzw. tytuł wykonawczy opatrzony
    klauzulą wykonalności wydaną przez Sąd. (art 776, 777 Kodeksu Cywilnego).
    Zazwyczaj komornik ma ze sobą sporządzony tylko przez siebie tytuł
    wykonawczy z pieczątką Sądu ale nie podparty klauzulą wykonalności Sądu,
    którą ten wydaje tylko na mocy zapadniętego, prawomocnego wyroku.
    Jeżeli wyrok nie zapadł i komornik nie okaże Wam klauzuli wykonalności
    (najlepiej zażądać odpisu dla siebie) możecie z czystym sumieniem pokazać mu
    drzwi i jak najbardziej zgodzić się na wezwanie policji, którą lubi w takiej
    sytuacji straszyć komornik.
    Nie dajcie się zastraszyć wierzycielom, którzy "na wydrę", w majestacie
    prawa próbują wyciągnąć od Was pieniądze!
    Sprawy cywilne (zwłaszcza w Sądzie gospodarczym) rozpatrywane są latami i
    często zanim dojdzie do rozprawy sprawa ulega przedawnieniu. Wiedzą o tym
    chieny żerujące na wyzysku i paskarskich kredytach.
    Jeżeli zatem nie otrzymaliście pozwu do Sądu złożonego przez wierzyciela
    przeciwko Wam i żadna sprawa sądowa z Waszym udziałem się nie odbyła -
    komornik nie ma prawa wszczęcia jakiejkolwiek egzekucji. Nie dajcie się
    zastraszyć mechanizmowi "demokracji", który omijając prawo stara się
    wyegzekwować swoje należności.
    Jeśli macie kłopoty tego typu - piszcie na priva, Założyliśmy firmę, która
    pomaga w tego typu przypadkach.

    Pzdr
    Edel

  • 2. Data: 2004-12-07 12:25:10
    Temat: Re: Uwaga - komornik!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    > Jeśli macie kłopoty tego typu - piszcie na priva, Założyliśmy firmę, która
    > pomaga w tego typu przypadkach.

    poczytaj archiwum grupy to dowiesz się wiecej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-07 14:44:35
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Sprawy cywilne (zwłaszcza w Sądzie gospodarczym) rozpatrywane są latami i
    > często zanim dojdzie do rozprawy sprawa ulega przedawnieniu. Wiedzą o tym
    > chieny żerujące na wyzysku i paskarskich kredytach.

    Ogólnie nie znoszę komorników, ale chyba obraliście złą drogę. Chieny (czy
    Hieny) rzeczywiście żerują na wyzysku i paskarskich kredytach, ale równie
    często pewni obywatele, czy też firmy, biorą pożyczki, kredyty itd. lub nie
    płacą za wykonaną usługę i myślą, że to się im przedawni. Zjawisko jest tak
    powszechne, że nawet sami komornicy (oczywiście nie wszyscy) stosują takie
    uniki. Ja np. odebrałem swoje pieniądze dłużniczce dopiero po ponad pięciu
    latach przepychanek sądowych (dłużniczką była komornik rewiru VIII z Warszawy)
    ale już zobowiązania pani komornik wobec Spółdzielni zdążyły się w tym czasie
    przedawnić.

    > Jeżeli zatem nie otrzymaliście pozwu do Sądu złożonego przez wierzyciela
    > przeciwko Wam i żadna sprawa sądowa z Waszym udziałem się nie odbyła -
    > komornik nie ma prawa wszczęcia jakiejkolwiek egzekucji.

    Wprowadzacie ludzi w błąd. Rzeczywiście znane są przypadki niezwykle szybkiego
    załatwienia sprawy, niedawno Rzeczpospolita opisała jak za 1000 zł. długu
    komornik błyskawicznie zajął aktywa wielomilionowej wartości, bo zaginęło jedno
    awizo. Ale w tej sprawie jeden wspólnik chciał po prostu pozbyć się drugiego
    wspólnika i pewnie dogadał się z komornikiem. Komornik ma nie tylko prawo ale i
    obowiązek wszcząć egzekucję, nawet jeśli żadna sprawa sądowa z udziałem
    dłużnika się nie odbyła, bo to zależy od sądu a nie komornika. Gdyby było
    inaczej żaden dłużnik nie przychodziłby na rozprawy, tylko wyrzucałby wezwania
    do kosza i czekałby na przedawnienie.

    > Jeśli macie kłopoty tego typu - piszcie na priva, Założyliśmy firmę, która
    > pomaga w tego typu przypadkach.

    No cóż, rynek olbrzymi. Ale chyba lepiej założyć partię a nie firmę... Niejaki
    Solon z miasta Ateny wypraktykował już coś takiego w VI w. p.n.e. Nazywało sie
    to "strząśnięciem długów" ;).

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 4. Data: 2004-12-07 16:44:40
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5d7a.00001d6f.41b5c1d2@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > dłużnika się nie odbyła, bo to zależy od sądu a nie komornika. Gdyby było
    > inaczej żaden dłużnik nie przychodziłby na rozprawy, tylko wyrzucałby

    Przeczysz samemu sobie - na jakiej podstawie zatem komornik ma prawo wszcząć
    postępowanie jeżeli nie ma ku temu żadnych podstaw poza oświadczeniem
    wierzyciela?
    Równie dobrze ja Tobie wmówię, że jesteś mi winien 1000 USD i uchylasz się
    od 5 lat od płacenia. Wówczas jako hiena (sorry za ortografię w poprzednim
    poście, ale to z pośpiechu) wjeżdżam do Ciebie z komornikiem, który "na
    kolanie" wystawia tytuł wykonawczy i (z tego co piszesz) rozumiem, że mam
    prawo Cię naliczyć (choć tak naprawdę - przecież nie jesteś mi nic winien!)
    bez klauzuli wykonalności Sądowej tylko na podstawie oświadczenia - ten jest
    mi winien!
    Jakby tak było - to wszystcy, którym ktoś jest coś winien - jechaliby na
    takim wózku, bez wyroku sądowego.
    Nie płacz zatem, że ktoś o tym napisał i uważaj - jak wyciągasz od innych
    kasę.

    Pzdr
    Edel

  • 5. Data: 2004-12-07 16:52:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Edel wrote:
    > Jeżeli zatem nie otrzymaliście pozwu do Sądu złożonego przez wierzyciela
    > przeciwko Wam i żadna sprawa sądowa z Waszym udziałem się nie odbyła -
    > komornik nie ma prawa wszczęcia jakiejkolwiek egzekucji.

    Jedno pytanie - jakie znasz tytuły egzekucyjne?

    KG

  • 6. Data: 2004-12-07 16:53:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Edel wrote:
    > Przeczysz samemu sobie - na jakiej podstawie zatem komornik ma prawo wszcząć
    > postępowanie jeżeli nie ma ku temu żadnych podstaw poza oświadczeniem
    > wierzyciela?

    A kto napisał że na podstawie oświadczenia wierzyciela? Chociaż jakby
    się tak zastanowić nad pewnymi instytucjami...

> [...]
    > mi winien!
    > Jakby tak było - to wszystcy, którym ktoś jest coś winien - jechaliby na

    Problemy z czytaniem? Nie odbyła się _rozprawa_ sądowa a jest tytuł
    wykonawczy. Twoim zdaniem niemożliwe?

    KG

  • 7. Data: 2004-12-07 16:58:16
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    > Problemy z czytaniem? Nie odbyła się _rozprawa_ sądowa a jest tytuł
    > wykonawczy. Twoim zdaniem niemożliwe?
    >
    > KG

    O.K - jeżeli możliwe i zgodne z prawem to podaj proszę stosowny artykuł KC.

    Pzdr
    Edel

  • 8. Data: 2004-12-07 16:59:34
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    > Jedno pytanie - jakie znasz tytuły egzekucyjne?
    >
    > KG

    Może nie znam?... Zatem poproszę Cię o przytoczenie stosownych, podpartych
    odpowiednim artykułem.

    Pzdr
    Edel

  • 9. Data: 2004-12-07 17:01:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Edel wrote:
    > O.K - jeżeli możliwe i zgodne z prawem to podaj proszę stosowny artykuł KC.

    kc to będzie trudno...
    ale zobacz co może być tytułem egzekucyjnym (art.777 kpc)
    a bankowych tytułach egzekucyjnych nie słyszałeś?

    KG

  • 10. Data: 2004-12-07 17:15:37
    Od: "Edel" <e...@p...onet.pl>

    > kc to będzie trudno...
    > ale zobacz co może być tytułem egzekucyjnym (art.777 kpc)
    > a bankowych tytułach egzekucyjnych nie słyszałeś?
    >
    > KG

    Nie rozumiem - po co na własną prośbę ładujesz się na minę? Zgodnie z art.
    777:
    Tytułami egzekucyjnymi są:
    ... 3) inne orzeczenia, ugody i akty, kt óre z mocy ustawy podlegają
    wykonaniu w drodze egzekucji SĄDOWEJ.

    Dotarło??

    Jeżeli nie to przeproś znajomego komornika, że nie udało mu się wykonać
    egzekucji bez klauzuli wykonalności.

    ..4 i 5) Akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji... i.td.

    Jeżeli dłużnik dobrowolnie nie poddał się egzekucji to można mu...
    rozumiesz.

    Brak argumentów? Może usilne staranie do interpretacji KC pod własne
    korzyści.

    nie chce mi się z Tobą gadać.

    Pzdr
    Edel