  • 1. Data: 2011-08-28 18:11:45
    Temat: Uwaga Pirat - program w tv
    Od: "dr_indy" <t...@g...pl>

    Witam,

    jeżeli temat był już na forum to przepraszam serdecznie,

    abstahując od słuszności zatrzymań i mandatów, dziś widziałem jedną z
    historii, gdzie kobieta wyraźnie powiedziała, że nie życzy sobie filmowania.
    Oczywiście Policjant mówił o zamazaniu twarzy, nr rejestracyjnych i
    modyfikacji głosu - lecz ona powtórzyła, że "nie chce". Materiał
    wyemitowano.
    Czy nie wydaje się Wam, że naruszono jej prawo?

    Zatrzymanie jest sytuacją dosyć stresującą, podczas jego trwania należy
    podjąć ważką decyzję "przyjmuje/nie przyjmuję mandat/u". Sama obecnośc ekipy
    działa dodatkowo strsująco w takiej chwili i z pewnością nie pomaga zebrać
    myśli. Wydaje mi się, że na wyraźną prośbę powinni kamerę wyłączyć.

    Osobiście gdybym był w takiej sytuacji i z jakiejś przyczyny filmowanie by
    mi przeszkadzało, a Policja by to olała - zadzwoniłbym na 997 z informację,
    że nie mam możliwości złożenia wyjasnień i zażądał innych funkcjonariuszy
    ( z doświadczenia wiem, że mam do tego Prawo - kiedyś taksiarz z koleżką
    policjantem próbowali wmówić mi przewinienie).

    --
    dr_indy

  • 2. Data: 2011-08-28 18:17:08
    Temat: Re: Uwaga Pirat - program w tv
    Od: "polsha_curica" <p...@w...pl>

    > jeżeli temat był już na forum to przepraszam serdecznie,

    był 28 razy.
    Zamiastr pisnasć gupoty użej googla

    jk

  • 3. Data: 2011-08-28 19:11:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-28 20:11:45 +0200, "dr_indy" <t...@g...pl> said:

    > jeżeli temat był już na forum to przepraszam serdecznie,

    Przeprosiny przyjęte.

    > kobieta wyraźnie powiedziała, że nie życzy sobie filmowania.

    Ale nie była przełożonym filmowanego przy pracy policjanta?
    To niewiele ma do powiedzenia w tej sprawie.

    > Czy nie wydaje się Wam, że naruszono jej prawo?

    Nie.(*)

    > Zatrzymanie jest sytuacją dosyć stresującą

    Dlatego unikamy takich działań, które mogą nas na takie (wykroczenie
    drogowe) narazić.

    > , podczas jego trwania należy podjąć ważką decyzję "przyjmuje/nie
    > przyjmuję mandat/u".

    To jest koszt braków w wykształceniu elementarnym.

    > Sama obecnośc ekipy działa dodatkowo strsująco w takiej chwili i z
    > pewnością nie pomaga zebrać myśli.

    Bo trzeba myśleć przed, nie po.
    Wtedy stres jest mniejszy...

    > Wydaje mi się, że na wyraźną prośbę powinni kamerę wyłączyć.

    Tak, wydaje ci się.

    > Osobiście gdybym był w takiej sytuacji

    Inaczej się nie da.
    ;>>>

    > z doświadczenia wiem, że mam do tego Prawo

    Nie Prawo, a prawo, a doświadczenie i prawo to dwie różne rzeczy.

    (*-to teraz podaj jej dane osobowe i zdjęcie jej twarzy)

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-08-28 19:16:17
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-28 20:11, dr_indy wrote:
> [...]
    > funkcjonariuszy ( z doświadczenia wiem, że mam do tego Prawo - kiedyś
    > taksiarz z koleżką policjantem próbowali wmówić mi przewinienie).

    "Dzień dobry panie policjancie, telewizja TVX to największy syf"

    "Nie przekroczyłem prędkości, a w faktach kłamią"

    "Spieszyłem się kupić dekoder cyfrowego polsatu"

    gacek

  • 5. Data: 2011-08-28 20:53:48
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.08.2011 21:16, gacek pisze:
    > "Spieszyłem się kupić dekoder cyfrowego polsatu"

    Hahaha, umarlem! Teraz musze sie specjalnie dac zatrzymac i na pytanie
    "gdzie sie pan tak spieszy?" odpowiem wlasnie tak. Chcialbym widziec ich
    reakcje :D

  • 6. Data: 2011-08-28 21:56:15
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 21:11:26 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Ale nie była przełożonym filmowanego przy pracy policjanta?
    > To niewiele ma do powiedzenia w tej sprawie.
    A tak konkretniej, na jakiej podstawie jest mozliwe dokumentowanie i
    publikowanie przebiegu postępowania o wykroczenia? Coś na pewno jest w kpw,
    na pewno wiesz, rzuć konkretem.

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2011-08-29 07:55:01
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 20:11:45 +0200, "dr_indy"
    <t...@g...pl> napisał:

> [...]
    >historii, gdzie kobieta wyraźnie powiedziała, że nie życzy sobie filmowania.

    Tak soboe pogdybam...

    A czy nie zachodzi tu bezprawne ujawnienie i kopiowanie danych
    osobowych osobom trzecim? Zwróćcie uwagę, że często filmowane są
    dokumenty, mimo iż są zamazane, to dopiero później, na etapie
    produkcji, więc osoby z poza policji mają do nich wgląd bez zgody
    właściciela dowodu...

    Jaki przepis reguluje obecność osób trzecich podczas kontroli policji?

    Na ile trzeba zamazać "szczęśliwca" i zniekształcić jego głos,
    wielokrotnie samochód i ubranie wystarczą do bezbłędnej identyfikacji.

    Czy nie jest to dodatkowa kara /naznaczenie/ nieujęta w kodeksie
    wykroczeń?

    Czy jest możliwa odmowa okazania dokumentów do momentu opuszczenia
    pojazdu przez osoby nieuprawnione do kontroli?

    Paweł

  • 8. Data: 2011-08-29 11:51:02
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy jest możliwa odmowa okazania dokumentów do momentu opuszczenia
    > pojazdu przez osoby nieuprawnione do kontroli?

    A policjant nie jest uprawniony? Nigdy w "piracie' nie widziałem, by ktoś
    poza policją kontrolował.

  • 9. Data: 2011-08-29 14:18:25
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2011 09:55, Paweł pisze:
    /.../
    > Czy jest możliwa odmowa okazania dokumentów do momentu opuszczenia
    > pojazdu przez osoby nieuprawnione do kontroli?

    Z tego co wiem odmowa mandatu i wezwanie ekipy na świadków.

  • 10. Data: 2011-08-29 16:21:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Dzień dobry panie policjancie, telewizja TVX to największy syf"
    >
    > "Nie przekroczyłem prędkości, a w faktach kłamią"
    >
    > "Spieszyłem się kupić dekoder cyfrowego polsatu"

    Moze tak to nie, ale wlasnie rzucac czesto gesto reklamami konkurencyjnych
    produktow.

    Pozdrawiam
    SDD