  • 1. Data: 2011-08-28 06:37:22
    Temat: Rozliczanie platnosci on-line / sms za dostep do strony www
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Jest koncepcja, nie nowa. Jest strona WWW zawierająca
    porady/zdjęcia/gry/hgw co jeszcze. Do tego płatności on-line
    i płatności przez SMS. O ile w przypadku sms sprawa jest prosta:
    - klient dostaje fakturę za telefon od operatora,
    - ja wystawiam fakturę operatorowi płatności sms,
    wszystko jest proste. Jest faktura, jest firma, która płaci.

    Natomiast zastanawia mnie, jak rozliczać płatności on-line.
    Klient przelewa 100 zł operatorowi płatności. Operator mi
    przelewa 97 zł i wystawia mi fakturę na 3 zł. Zatem mam
    przychód 97 zł i brak jakiegokolwiek dokumentu. Usługa świadczona
    dla zwykłych konsumentów, a nie firm. Prawdopodobnie muszę od tego
    zapłacić 23% vat i 19% dochodowego, ale jak z kwitkami?
    Jak to rozliczyć, żeby za chwilę nie nękał mnie US?

    Rychu

  • 2. Data: 2011-08-28 11:30:29
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rychu

> [...]
    > nie firm. Prawdopodobnie muszę od tego zapłacić 23% vat i 19%
    > dochodowego, ale jak z kwitkami? Jak to rozliczyć, żeby za chwilę nie

    Założyć DG i wystawiać klientom faktury/paragony.

  • 3. Data: 2011-08-28 14:57:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem mam
    > przychód 97 zł i brak jakiegokolwiek dokumentu. Usługa świadczona

    Błąd!
    Masz przychod 100 zl oraz koszty uzyskania przychodu 3 zl!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-08-28 14:58:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości

    > Założyć DG i wystawiać klientom faktury/paragony.

    Albo ewidencjonowac jako sprzedaz nieudokumentowana rachunkami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-08-28 15:01:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Klient przelewa 100 zł operatorowi płatności. Operator mi
    > przelewa 97 zł i wystawia mi fakturę na 3 zł. Zatem mam

    Jezeli jestes zwolniony z VAT, to 100 zl zapisujesz w ewidencji sprzedazy
    jako przychod nieudokumentowany rachunkami.

    Jezeli jestes VATowcem, to 1200 zl traktujesz jako brutto i zapisujesz w
    ewidencji sprzedazy jako przychod nieudokumentowany rachunkiem 81,30 zl +
    18,70 zl VAT.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-08-28 16:25:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 28 Aug 2011 08:37:22 +0200, Rychu <r...@a...pl>
    wrote:

> [...]
    >przelewa 97 zł i wystawia mi fakturę na 3 zł. Zatem mam
    >przychód 97 zł i brak jakiegokolwiek dokumentu.
    Wystawiasz Klientowi FV/paragon na kwotę 100 zł. To jest Twój
    przychód. Klient zapłacił 100 zł i na taką kwotę będzię chciał od
    Ciebie dokument.

    WAM

  • 7. Data: 2011-08-28 19:38:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Wystawiasz Klientowi FV/paragon na kwotę 100 zł. To jest Twój
    > przychód. Klient zapłacił 100 zł i na taką kwotę będzię chciał od

    Zalezy co on sprzedaje. Przy pewnych uslugach lienci nie beda zainteresowani
    faktura a kasy fiskalnej Rychu moze i nie ma.
    Wtedy - tak jak napisalem - Rychu sam generuje papierkologie w postaci
    zapisow w ewidencji sprzedazy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-08-29 06:58:44
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-28 18:25, WAM pisze:

    > Wystawiasz Klientowi FV/paragon na kwotę 100 zł. To jest Twój
    > przychód. Klient zapłacił 100 zł i na taką kwotę będzię chciał od
    > Ciebie dokument.

    ...a co jeśli klient jest 400 km dalej, a usługa została wykonana
    on-line? Czy mam obowiązek wysłać klientowi paragon/fakturę,
    czy to on jeśli chce to ma się pofatygować? Jestem VATowcem,
    więc jak najbardziej mógłbym wystawić fakturę, jeśli ktoś sobie
    życzy. W ostateczności można zrobić to jako eFakturę. "Problem"
    w tym, że usługa jest kierowana do osób prywatnych.

    Z tego co widzę, to od 40 000 zł rocznie jest obowiązek posiadania
    kasy fiskalnej. Czyli jeżeli ktoś o 2 w nocy zapłaci 12,30zł to ja to
    muszę nabić teoretycznie w tej samej chwili na kasę? Mógłbym zrobić po
    prostu eFakturę, ale z tego co czytam, wystawienie Faktury VAT dla
    osoby bez NIPu nie zwalnia z wystawienia paragonu (to prawda?).

    Na upartego można sprzęgnąć drukarkę fiskalną z serwerem, żeby sobie
    sprawdzała co chwilę czy ktoś coś kupił i jeśli kupi, to nabijała.
    Pytanie jednak czy jest to konieczne. Prawdę mówiąc wolałbym tego
    uniknąć i zrobić eFakturę dla każdego - oszczędność czasu, miejsca,
    pracy i papieru.

    PS. Fakt błąd z tym... 97 to dochód. 100 zł przychód, 3 zł koszt
    odliczony z tych stu, zostaje 97 na rachunku.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 9. Data: 2011-08-29 10:45:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > życzy. W ostateczności można zrobić to jako eFakturę. "Problem"
    > w tym, że usługa jest kierowana do osób prywatnych.

    Ludzie, co Wy z tymi fakturami? To jakis nowy fetysz?
    O "sprzedazy nieudokumentowanej fakturami/rachunkami" slyszeli?

> [...]
    > prostu eFakturę, ale z tego co czytam, wystawienie Faktury VAT dla
    > osoby bez NIPu nie zwalnia z wystawienia paragonu (to prawda?).

    Oczywiscie, ze prawda. IMHO spokojnie wystarczy nabic po fakcie (np. po
    przebudzeniu sie rano).

    > Pytanie jednak czy jest to konieczne. Prawdę mówiąc wolałbym tego
    > uniknąć i zrobić eFakturę dla każdego - oszczędność czasu, miejsca,
    > pracy i papieru.

    Jesli "wpadniesz" w kase, to konieczne jest wystawienie papierowego
    paragonu. Poki co e-paragonu jeszcze nei wymyslili (a teoretycznie by sie
    pewnie dalo generowac elektroniczne paragony zapisywane w pamieci fiskalnej)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-08-29 11:25:50
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-08-29 12:45, SDD pisze:

    > Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie, co Wy z tymi fakturami? To jakis nowy fetysz?
    > O "sprzedazy nieudokumentowanej fakturami/rachunkami" slyszeli?

    Technicznie jest to dużo prostsze i nie wymaga posiadania kasy
    fiskalnej i wszystkiego co z nią związane.

    > Oczywiscie, ze prawda. IMHO spokojnie wystarczy nabic po fakcie (np. po
    > przebudzeniu sie rano).

    Tylko, że to rozwala całe założenie, że system sobie sam działa bez
    "pomocy" człowieka. Tu niestety cały czas trzeba będzie tego pilnować,
    nie mówiąc o tym, że przy niedziałające kasie w zasadzie nie można
    dokonywać "sprzedaży".

> [...]
    > paragonu. Poki co e-paragonu jeszcze nei wymyslili (a teoretycznie by
    > sie pewnie dalo generowac elektroniczne paragony zapisywane w pamieci

    "Obawiam się", że bardzo szybko wpadnę. Dlatego szukam jakiegoś prostego
    wyjścia z tej sytuacji. Czyli jeżeli wystawiam komuś bez NIPu eFakturę,
    to i tak muszę mu wystawić paragon? Paranoja.

    Ponowię jeszcze pytanie. Czy mam obowiązek wysłać komuś fakturę/paragon?
    Czy dodatkowo sam muszę ponosić ten koszt?

    Rychu