  • 1. Data: 2006-11-05 16:23:53
    Temat: Umowa przyrzeczenia
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem.
    Chcę kupić działkę rolną, która jest w trakcie przekwalifikowania.
    Okazało się, że powstał mały błąd w dokumentacji (w gminie pomylili
    numery działek przy wpisie w dokumentację) i właściciel poinformował o
    tym urząd (na piśmie) po czym otrzymał słowną odpowiedź, że przed
    wyłożeniem studium zagospodarowania przestrzennego, zostanie to poprawione.

    Urzędy jak to urzędy, szybko nie działają. Studium miało był na początku
    listopada a już się dowiedziałem, że będzie raczej pod koniec.

    W każdym razie chciałbym zawrzeć jakąś wstępną umowę (lub przyrzeczenia)
    - nie bardzo znam tą nomenklaturę - aby ktoś mi tej działki nie
    sprzątnął sprzed nosa (trochę już czasu włożyłem w transakcję).
    Notariusz podpowiedział, że nie ma potrzeby takiej umowy zawierać
    notarialne a tylko prywatnie.

    Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak ją sformułować?
    Jakie są założenia:
    - Przekazuję właścicielowi procent od ustalonej ceny sprzedaży.
    - czekamy do wprowadzenia studium zagospodarowania.
    - Jeśli w studium działka będzie przeznaczona pod budowę to idziemy do
    notariusza.
    - Jeśli nie to właściciel zwraca mi kasę.
    - Jeśli umowa nie dojdzie do skutku z innej przyczyny (ktoś się
    rozmyśli) to wpłacona kasa zostaje u właściciela lub on oddaje mi
    podwójną wartość.

    Jakich użyć sformułowań itp.

    PS: Zaznaczam, że kwota którą przekazałbym teraz właścicielowi nie jest
    specjalnie wysoka. W przeciwnym razie korzystałbym z fachowej pomocy
    prawniczej lub notarialnej.
    Jednak chciałbym aby było wszystko OK.

    --
    M.