eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego... › Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego...
    From: "MAGISTER" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW
    roszczenia z niej wynikajacego...
    Date: Tue, 26 Oct 2004 19:48:54 +0200

    Witam,

    mam takie pytanie do Was, moze ktos sie z tym spotkal, moze wie...

    jest umowa przedwstepna dotyczaca zakupu (pierw wyodrebnienia) lokalu od
    developera. Inwestycja dopiero sie rozpoczyna, jest na etapie piwnic.
    Natomiast na zyczenia (wyrazne) developera jest taki oto zapis:

    "Strony oświadczają, że nie żądają ujawnienia w księdze wieczystej
    roszczenia wynikającego z tego aktu, lecz nie wyłączają możliwości jego
    ujawnienia w księdze wieczystej w przyszłości i wyrażają na to zgodę, przy
    czym ujawnienie roszczenia przez stronę zobowiązaną do kupna wymaga zgody
    Spółki.
    Strony ustalają, że w przypadku złożenia przez stronę zobowiązaną
    do kupna wniosku o ujawnienie roszczenia wynikającego z tej umowy do księgi
    wieczystej bez zgody spółki wyrażonej na piśmie niniejsza umowa ulega
    rozwiązaniu, a spółka zwróci wpłacone kwoty w wysokości nominalnej w ciągu
    30 dni od daty rozwiązania umowy"

    Moje pytanie, czy takie zapisy sa standartem w dzisiejszym obrocie
    nieruchomosciami, a jesli tak to z jakich wzgledow - podatkowych,
    biznesowych jakies innych?

    Jestem swiadomy, ze brak wpisu roszczenia wynikajacego z przedwstepnej nie
    jest najbezpieczniejszy (mozna sprzedac kilka razy to samo mieszkanie - tj.
    w stosunku do mnie jako pierwszego (ostatniego:))) nie zadziala rekojmia)
    ale podobno wszystkie umowy tak byly podpisywane...

    Co prawda jest zapis, ze strony nie wylaczaja mozliwosci, ale jest to
    uzaleznione od zgody developera, ktory nie musi jej wyrazac. Natomiast
    jakiekolwiek posuniecie do zabezpieczenia moich praw moze spowodowac
    natychmiastowe rozwiazanie umowy.

    Dziekuje za odpowiedz.

    marcin