  • 1. Data: 2006-01-12 10:57:44
    Temat: Ugoda czy sąd ?
    Od: -=SpiDer=- <l...@p...com>

    Witam!

    Prosze o pomoc w mojej sprawie. Mianowicie do jutra musze zdecydować
    czy w mojej sprawie w której jestem oskarżony o korzyść majątkową za
    nielegalne oprogramowanie które zostało wycenione na ok. 30 000zł idę na
    ugode która przedstawia prokurator (rok i 4 miesiące w zawieszeniu +
    400zł + pewnie koszty biegłego jak się domyślam tj. 4700zł) czy nie
    przyznaje sie i sprawa idzie do sądu ? Jak to może wyglądać ? na czym
    lepiej wyjde biorąc pod uwage że w sądzie można też przegrać. Prosze o
    poważne popdowiedzi za które z góry dziękuje.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-12 11:08:50
    Temat: Re: Ugoda czy sąd ?
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witam

    moze wiecej szczegolow?
    a moze "wpisz to w straty"
    i dodaj do nastepnych cen ;-))

    alojzy

  • 3. Data: 2006-01-12 12:21:44
    Od: -=SpiDer=- <l...@p...com>

    slonzok62 napisał(a):
    > witam
    >
    > moze wiecej szczegolow?
    > a moze "wpisz to w straty"
    > i dodaj do nastepnych cen ;-))

    Więcej szcegołów, cóż moge dodać, jestem studentem, miałem normalne
    przeszukanie ponad rok temu mieszkania i został zabrany mi komputer z
    oprogramowaniem i płytami CD na którym również było oprogramowanie. W
    więszkości są to niezbędniki na moje studia (te najdroższe). Pozostałość
    to kilanaście gier i innych drobniejszych użytków i system operacyjny.
    Nie wiem czy ugoda to to samo co przyznanie się do winy bo z tego co mi
    proponowano to chyba właśnie przyznanie się teraz do winy i
    przedstawiono mi jaki dostane wyrok albo sąd. Nie wiem, może lepiej
    wydać tą kase na adwokata ? uniknąć jakiegoś wyroku ? nie wiem, to
    pierwsza moja taka przygoda....

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-12 12:31:52
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witam

    eee.......... adwokata
    chyba jednak przyznaj sie a potem kiedys probuj to sobie odbic na panstwie,
    ale nie daj sie zlapac
    coz takie panstwo i paragrafy
    w cesarstwie rzymskim byly podatki2-3%
    i ludzie sie skarzyli ze to duzo.....

    alojzy

  • 5. Data: 2006-01-12 12:47:06
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    "Normalne" przeszukanie z jakiego powodu?

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 6. Data: 2006-01-12 13:38:19
    Od: -=SpiDer=- <l...@p...com>

    Jacek23 napisał(a):
    > "Normalne" przeszukanie z jakiego powodu?

    a czy to coś wniesie do mojego pytania ? Nie chce snuć opowieści... chce
    aby ktoś pomógł mi z wyborem którego musze dokonać jak najszybciej.

  • 7. Data: 2006-01-12 14:17:00
    Od: Olo <l...@k...pl>

    -=SpiDer=- wrote:

    > a czy to coś wniesie do mojego pytania ? Nie chce snuć opowieści... chce
    > aby ktoś pomógł mi z wyborem którego musze dokonać jak najszybciej.

    hmmm
    może jednak jest coś więcej niż tylko zwykłe przeszukanie - np.
    nielegalnie sprzedawałeś kopie i zostałes złapay na gorącym uczynku itd...

  • 8. Data: 2006-01-12 14:43:41
    Od: -=SpiDer=- <l...@p...com>

    Olo napisał(a):
    > może jednak jest coś więcej niż tylko zwykłe przeszukanie - np.
    > nielegalnie sprzedawałeś kopie i zostałes złapay na gorącym uczynku itd...

    Nie nie, naprawdę chodzi tylko i wyłącznie o ten nieszczęsny komputer,
    zarzuty są wyraźnie za oprogramowanie (korzyść majątkowa). Nie
    sprzedawałem, wszystko na własny użytek co miałem. Problem w tym że
    głupi autocad który jest mi niezbędny został wyceniony np. na 12000 :|
    no i wiele innych inżynierskich programów. Przecież to absurd, gdy pytam
    na uczelni o jakieś licencje dla studentów to każdy kiwa głową i padają
    odpowiedzi typu "przecież krążą kopie po akademikach"...

  • 9. Data: 2006-01-12 15:42:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    -=SpiDer=- wrote:

    > Nie nie, naprawdę chodzi tylko i wyłącznie o ten nieszczęsny komputer,
    > zarzuty są wyraźnie za oprogramowanie (korzyść majątkowa). Nie

    Ja bym się czepiał tej korzyści majątkowej - skoro wykorzystywane to
    było tylko i wyłącznie do celów edukacyjnych (a nie w celu np. jakichś
    pobocznych chałturek).

    A po zdobyciu wykształcenia w karierze zawodowej oczywiście planowałeś
    nabycie oryginalnej kopii oprogramowania - ale dopiero po
    zarejestrowaniu działalności.

  • 10. Data: 2006-01-12 15:59:07
    Od: -=SpiDer=- <l...@p...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    >
    > A po zdobyciu wykształcenia w karierze zawodowej oczywiście planowałeś
    > nabycie oryginalnej kopii oprogramowania - ale dopiero po

    No właśnie tylko zdaniem prokuratora to korzyść majątkowa jest już wtedy
    gdy nabywam to oprogramowanie taniej niż wyceniła to jakaś tajemnicza
    firma która się tym zajmuje :). Przecież mogę chyba coś kupić na jakiejś
    promocji i nie znać się na tym czy jest to oryginalne bo może być super
    podrobione itp... nie wiem brakuje mi pewności :).