  • 1. Data: 2008-01-28 16:27:50
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne zony i dziecka.
    Od: "Michał" <m...@g...com>

    Sytuacja jest taka.

    Ja jestem w Anglii, a żona i dziecko jeszcze ze 2 miesiace w kraju

    wlasnie skonczyl sie jej macierzynski, umowa o prace rozwiazana w dniu
    porodu.
    najprosciej zglosic sie jako bezrobotna i objac ubezpieczeniem, ale co
    dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

  • 2. Data: 2008-01-28 16:46:32
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne zony i dziecka.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    > miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

    a nie da się płacić składki bezpośrednio do NFZ?

  • 3. Data: 2008-01-28 17:07:54
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2008 08:27:50 -0800 (PST), Michał napisał(a)
    w:<news:f09c7790-5301-4575-a14e-5da39db3185b@s19g200
    0prg.googlegroups.com>:

    Poszedł bezrobotny po zasiłek, ale spotkał go zawód.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 4. Data: 2008-01-29 07:14:19
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 28 Sty, 17:27, "Michał" <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    > miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

    A czy przypadkiem dziecko nie jest ustawowo objete opieka lekarska z
    racji tego ze jest dzieckiem?

  • 5. Data: 2008-01-29 07:22:32
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Michał <m...@g...com> popełnił(a):

> [...]
    > dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    > miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

    Do głowy przyszły mi takie rozwiązania:

    1. Mając status bezrobotnego może dwukrotnie odrzucić ofertę pracy, bez
    uzasadnionej przyczyny (w tym przypadku moim zdaniem odrzucenie może być
    uzasadnione - np. opieka nad dzieckiem) - ów status traci po trzecim
    odrzuceniu bez uzasadnionej przyczyny.

    2. Rodzice bądź teściowie (jeśli pracują) - mogą żonę z dzieckiem "dopisać"
    do ubezpieczenia zdrowotnego na ten okres - pod warunkiem, że pozostają we
    wspólnym gospodarstwie.

    3. http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=
    1&artnr=1443

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 6. Data: 2008-01-30 00:05:44
    Od: "Annie" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" napisał :
> [...]
    >dziwne znalezli jej prace. zona nie chce wracac do pracy na 2 m-ce czy
    >miesiac bo to bez sensu. jak mozna inaczej ubezpieczyc zone i dziecko?

    a to nie jest tak ze ubezpieczenie jest wazne 3 miesiace od ostatniej
    wplaty?
    jesli sie myle niech to ktos sprostuje......
    pozdrawiam
    Annie

  • 7. Data: 2008-01-30 09:14:36
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 08:22:32 +0100, robal napisał(a):

> [...]
    > uzasadnionej przyczyny (w tym przypadku moim zdaniem odrzucenie może być
    > uzasadnione - np. opieka nad dzieckiem) - ów status traci po trzecim

    To było tak dawno, że już prawie nikt o tym nie pamięta...
    Od dłuższego czasu jednokrotna nieuzasadniona odmowa skutkuje pozbawieniem
    statusu osoby bezrobotnej na okres 90 dni.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2008-01-30 10:43:04
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> popełnił(a):

    > To było tak dawno, że już prawie nikt o tym nie pamięta...
    > Od dłuższego czasu jednokrotna nieuzasadniona odmowa skutkuje
    > pozbawieniem statusu osoby bezrobotnej na okres 90 dni.
    >
    > 3mcie się.

    Jaka podstawa prawna tegoż? Nie było zmiany tego przepisu w ustawie.

  • 9. Data: 2008-01-30 13:05:44
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl> popełnił(a):

    > Jak nie było, jak był i to daaawno...
    > Aktualnie obowiązujący akt to Ustawa o promocji zatrudnienia i
    > instytucjach rynku pracy z 20 kwietnia 2004 r.
    > A konkretnie art. 33 ust. 4 pkt 3
    >
    > 3mcie się.

    :) Nie w te ustawe patrzyłem :))) Przyznaję rację :)

  • 10. Data: 2008-01-30 13:34:57
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>