  • 1. Data: 2008-12-18 10:26:00
    Temat: Szkoda z OC - muszę naprawiać samochód czy nie?
    Od: "danynxo11212" <d...@o...pl>

    Mam pytanie. Miałem kolizję samochodową, której byłem ofiarą. PZU zrobiło
    kosztorys na kwotę 4 000 zł. Szkoda jest dość poważna a przy naprawie jej
    konieczne będzie wycinanie części samochodu (próg, słupek, część błotnika -
    dot. samochodu 3-drzwiowego) Kwota wydała mi się zbyt mała, co potwierdzone
    było zastosowaniem w swoim kosztorysie przez PZU amortyzacji części.
    Pojechałem do Serwisu ASO i sporządzono mi kosztorys naprawy na 8 000 zł.
    Napisałem odwołanie do PZU przedstawiając im ten kosztorys. Odpowiedź była
    typu: proszę w takim razie zaprowadzić samochód do tego zakładu a my
    zwrócimy im pieniądze na podstawie przedstawionych faktur. Rzecz w tym że
    ja, z powody dużej ingerencji w konstrukcję auta nie chcę go naprawiać, z
    powodów bezpieczeństwa, tylko uzyskać zadośćuczynienie (odszkodowanie) a
    samochód sprzedać.
    I stąd moje pytanie: czy mam szansę w sądzie wygrać z PZU? A drugie pytanie:
    po jakim max. czasie od otrzymania odpowiedzi z PZU mogę sprawę skierować do
    sądu cywilnego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-18 13:18:46
    Temat: Re: Szkoda z OC - muszę naprawiać samochód czy nie?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Gru, 11:26, "danynxo11212" <d...@o...pl> wrote:
    > Kwota wydała mi się zbyt mała, co potwierdzone
    > było zastosowaniem w swoim kosztorysie przez PZU amortyzacji części.

    przy OC amortyzacji czesci nie moga odliczac...

    wiecej:
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum-ubezpieczonego/czest
    o-zadawane-pytania/Ubezpieczenia_komunikacyjne_odpow
    iedzialnosci_cywilnej_OC_Szkoda_majatkowa_na_mieniu_
    __160

    > I stąd moje pytanie: czy mam szansę w sądzie wygrać z PZU?
    szansa jest, tylko nerwow szkoda (na to zreszta licza)

    prosciej naprawic (najlepiej bezgotowkowo) i sprzedac naprawiony...

    przy wyplatach gotowki wg kosztorysu zazwyczaj bywaja problemy...
    jesli ma sie faktury z naprawy jest duzo prosciej...

    WS