  • 1. Data: 2009-12-06 11:22:02
    Temat: Studia - dług po raz kolejny
    Od: "GM" <g...@g...pl>

    W roku szkolnym 2002/2003 uczęszczałem na studia.
    Po pierwszym semestrze zaniechałem uczęszczania na uczelnie i nie
    poinformowałem o tym uczelni. Uczelnia sprzedała dług firmie windykacyjnej,
    firma windykacyjna wzywa mnie do spłacenia długu + odsetki (około 3000 zł).

    O ile dobrze pamiętam, nie było wezwania do zapłaty za potwierdzeniem
    odbioru, jedynie wrzucane do skrzynki.

    Z tego co wyczytałem, mogę próbować powoływać się na przedawnienie (751 kc).

    Pytanie 1: Jeżeli przeoczyłem pismo polecone z firmy windykacyjnej, tzn
    odebrałem, to okres do przedawnienia liczy się od nowa?

    Pytanie 2: Jeżeli rzeczywiscie nie było wezwania za potwierdzeniem odbioru
    (nie jestem tego pewny, ponieważ nie mieszkam już pod adresem na ktory
    przychodzą wezwania ale jestem tam zameldowany i czasami rodzina odbiera
    polecone w moim imieniu) to jak sprawą dalej pokierować aby się na to
    przedawnienie powołać?

    Wyczytałem, że powinienem czekać aż proces się odbędzie, gdy zostane
    poinformowany o jego zakończeniu wystąpic ze sprzeciwem powołując się na
    wyżej wymieniony art.

    Czy dobrze rozumiem?

  • 2. Data: 2009-12-06 13:02:59
    Temat: Re: Studia - dług po raz kolejny
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 6 Gru, 12:22, "GM" <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wyczytałem, że powinienem czekać aż proces się odbędzie, gdy zostane
    > poinformowany o jego zakończeniu wystąpic ze sprzeciwem powołując się na

    Tak. Wyslanie zawiadomienia nie przerywa przedawnienia (ktore
    nastapilo tak w 2006). Poczekac na zawiadomienie o sprawie.