  • 71. Data: 2021-04-05 15:15:27
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 14:59, Budzik pisze:

    > A gdybys miał sam odpowiedziec na własne pytanie to co byś
    > odpowiedział?

    Które?

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2021-04-05 15:25:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 14:59, Budzik pisze:
    > Nikt sie nie czepia ze wejdzie 5 babc wiecej.
    > Nie o taka skale chodzi. nit sie tez nie czepia ze wejdzie 5 osób
    > wiecej do lidla.

    I tu wychodzi - nie obraź się za osobistą wycieczkę - Twoja znajomości
    prawa. A jak wejdzie 6? 7? Może przy dziesięciu się oburzymy? To może od
    razu ustawić limit 10 większy i obrażać za 11?

    Jak się po pewnym czasie ludzie zwiedzieli, ze Ruch Drogowy nie karze za
    przekroczenie do 10 km/h limitu, to wszyscy zaczęli jeździć limit + 10
    km/h. No i jak komuś licznik trochę źle działał i go złapali przy 11
    km/h, to przed sadem argumentowali, ze to tylko 1 km więcej.

    Ad rem. Najprościej byłoby przekonać ludzi, że w dobie pandemii włażenie
    w tłum ludzi bez istotnego powodu jest głupotą. Nie trzeba byłoby
    limitów. Kary by były zbyteczne. Ale rząd na początku pajacował.
    Najpierw zagrożenie bagatelizowano. Potem w zależności od tego, czym
    akurat handlowali "przyjaciele króliczka", to lekiem były a to maseczki,
    a to przesłony, a to dystans.

    Pasowałoby, by ktoś, do kogo ludzie mają zaufanie wyszedł do telewizora
    i wyjaśnił od początku do końca, o co w tych chodzi, ale podejrzewam, że
    jest kilka problemów:

    1) Nikt nie wie, jak to dokładnie działa, a zatem nikt mający szacunek
    do siebie nie bedzie głupot ludziom opowiadał.

    2) Jakby wyszedł i powiedział coś innego, niż rząd, to by podważył jego
    autorytet, a nie da się powiedzieć tego, co rząd, bo rzad już wiele razy
    zmieniał stanowisko.

    3) Ludzie nie wierzą już telewizji. Choćby najmądrzejszy tam wyszedł i
    powiedział szczerą prawdę, to ludzie mu nie uwierzą.

    Reszta jest pochodną tego.

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2021-04-05 15:27:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Serio? A jak nie maja ksiegowej?

    To osoba, co deklaracje VAT podpisała. Moze to być i właściciel firmy,
    ale poniesie odpowiedzialność nie dlatego, ze jest właścicielem, a
    dlatego, ze deklarację podpisał.

    Ciekawe, czy wiesz o tym, że czasem właściciel firmy nie może sobie w
    firmie zasadniczo niczym zarządzać.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2021-04-05 15:29:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 14:59, Budzik pisze:
    > Nie, stoi ochroniarz i liczy osoby.

    To u Was musi być strasznie niebezpiecznie. U nas ochroniarze są tylko w
    tych sklepach, w których są problemy. Tak z głowy, to powiedzmy w
    kilkunastu procentach. A jak nawet są, to raczej na monitoringu siedzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-04-05 15:32:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2021 o 14:59, Budzik pisze:
    > ksiadz jakby nigdy nic prowadzi dg

    Zwróciłeś uwagę na bardzo istotny aspekt tego zagadnienia. To nie ksiądz
    tam działalność prowadzi. Przecież nie ma opłaty za wejście do kościoła.
    U nas kościoły są otwarte niemal przez cały dzień. Nikt tego nie
    pilnuje. To nie ma nic z działalnością gospodarczą wspólnego. Ksiądz
    jest tylko "zatrudniany" przez wiernych, by przeprowadził nabożeństwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 76. Data: 2021-04-05 15:42:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ksieza jakos radza sobie z ogarnianiem całego majatku to i z taka
    > rzecza musza sobie sami poradzic.
    > Jak maja z tym problem to niech pisza do bizkupa zeby im jakiegos
    > umyslnego przysłał.

    Nadal nie zrozumiałeś :-)

    > Co widac?

    Że starasz się. Otwiersza oczy. Coraz więcej dostrzegasz. Postudiuj
    BUSHIDO. Spróbuj ze światłem księżyca poeksperymentować, bo na razie tak
    w pełnym słońcu działasz. niby widać wyraźnie, ale niekoniecznie to, co
    najważniejsze.

    > Ok, osobiscie nie stałes. Ale naprawde nie widziałes kolejek przed
    > sklepami? Bo stały od rana do wieczora.

    Moze u Ciebie. U nas nie ma takiego zwyczaju. Sklepów masa. Czasem do
    mięsa na dobrych stoiskach się kolejki na kilka osób zdarzają, ale to
    szybko te dobre stoiska otwierają w innych sklepach, albo ludzie
    odkrywają nowe dobre wędliny.

    Zastanawiam sie, z czego moze różnica wynika,, bo nie mam powodu sądzić,
    ze kłamiesz. U nas handel obliczony na masę gości, a nie przyjeżdżają.

    > No i co? Nie macie tam obostrzen ze do sklepu 2 osoby etc?
    > A markety mieliscie otwarte po nocach dlatego ze w ciagu dnia kolejki
    > etc czy nie mieliscie?

    Przyjedź. Zobacz. U nas ludzie jakby mądrzejsi niż w stolicy. Do słupów
    mniej skorzy sie wiązać. Na torach tramwajowych nie siadają. Da sie
    normalnie żyć. jak obserwuję czasem, co się w tej stolicy wyrabia, to
    uważam, że powinno się ją do Krakowa przenieść po prostu.

    > A to juz jest jego problem skoro nie dopilnował na etapie wchodzenia.

    Nie. To problem tego, co chce ukarać kogokolwiek.

    > Naprawde robienie z ksiezy debili nie pomoze.
    > I udawanie ze tutaj chodzi o brak mozliwości liczenia a nie o niechec
    > ksiezy do zastosowania sie do obostrzen to nie jest powazne podejscie
    > do dyskusji.

    Ależ ja nigdy nie twierdziłem, że o brak możliwości liczenia chodzi. U
    nas kościoły są pustawe bez obostrzeń. Już od wielu lat, jak chcesz sam
    się w ciszy pomodlić, to spokojnie znalazłeś sobie kącik, gdzie nie
    tylko w pobliżu nikogo nie ma, ale pewnie nawet w polu widzenia.

    > No to sa te obostrzenia dla kosciołów czy ich nie ma?

    Są. Oczywiście. Inaczej Ty i Kviat byście "wścieku macicy" dostali, ze
    nie ma.

    > Bo ta rozmowa coraz bardziej zaczyna przypominac paragraf 22...

    Ja jestem praktykiem, a nie teoretykiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 77. Data: 2021-04-05 15:44:41
    Od: Kviat

    > Ooo! Bardzo ciekawy wniosek. Jaki - Twoim zdaniem - ma związek mniejsza
    > ilość wiernych z możliwością ich przytrzymania w kościele dłużej?

    A co robią w sklepach, gdy na raz chce wyjść większość klientów?
    Przytrzymują ich siłą?
    Jak oni sobie w tych sklepach radzą? Może niech sukienkowi zapytają się
    jakiegoś pobliskiego sklepikarza jak sobie z tym radzi, skoro sami nie
    potrafią tego ogarnąć.

    Bo widzisz, skoro jest mniej osób w kościele, dużo mniej niż zwykle, to
    ci co siedzą na końcu (bliżej drzwi) specjalnie czekają aż dojdą do nich
    ci z przodu żeby razem przez drzwi się przeciskać? To niech nie czekają.
    Będą wychodzić w takich odstępach, w jakich siedzieli.

    > Jakieś pomysły na uczynnych, co to będą wpuszczali od wewnątrz
    > pukających?

    Niech wpuszczają przez drzwi wejściowo-wyjściowe, a nie wyjściowe.
    Jak idziesz do sklepu to też pukasz do drzwi awaryjnych, które otwierają
    się tylko od wewnątrz?

    > Mieszkałeś kiedykolwiek w akademiku? O waletowaniu słyszałeś?

    Do kościoła chodzą żeby przewaletować?
    Dobre.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 78. Data: 2021-04-05 15:45:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > pilnuje. To nie ma nic z działalnością gospodarczą wspólnego. Ksiądz
    > jest tylko "zatrudniany" przez wiernych, by przeprowadził nabożeństwo.

    Czyli karać za "epidemiologiczne przepełnienia" na pogrzebach i ślubach
    można bo tam "co łaska" jest *fikcją* bezpłatności?

    --
    A. Filip

  • 81. Data: 2021-04-05 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > tylko w tych sklepach, w których są problemy. Tak z głowy, to
    > powiedzmy w kilkunastu procentach. A jak nawet są, to raczej na

    Tak, dokładnie, u nas trup sciele sie gesto.
    I oczywiscie masz racje - niedasie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 79. Data: 2021-04-05 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Nikt tego nie pilnuje. To nie ma nic z działalnością gospodarczą
    > wspólnego. Ksiądz jest tylko "zatrudniany" przez wiernych, by

    CZyli tak samo jak sklepy. Mozna wejsc i poogladac, nic nie kupic i
    wyjsc.
    W kosciele jest tak samo.
    To zreszta tylko kwestai przyjetej nomenklatury a ty jak zwykle,
    zamiast skupic sie na meritum, postanowiłes dorobić didaskalia.

    Dlaczego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."