  • 1. Data: 2004-03-15 14:28:55
    Temat: Sprzedaz mieszkania po 1 roku od wykupu
    Od: "MaJa" <m...@N...wp.pl>

    Wykupiłam mieszkanie od gminy za 5 % jego wartosci, czy jezeli po 1
    roku sprzedam , jakie grożą mi konsekwencje ze stronu Urzedu
    Skarbowego.
    Za uzyskane pieniadze chce kupic mieszkanie w innym regionie kraju.
    Kto ten temat juz przerabiał , gdzie znajde jakies informacji w
    zakresie j.w.

  • 2. Data: 2004-03-15 15:19:39
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania po 1 roku od wykupu
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > Wykupiłam mieszkanie od gminy za 5 % jego wartosci, czy jezeli po
    1
    > roku sprzedam , jakie grożą mi konsekwencje ze stronu Urzedu
    > Skarbowego.

    a przeczytalas uwaznie akt notarialny i zasady sprzedazy mieszkan
    komunalnych z upustem obowiazujace w Twojej gminie?
    pytam, bo np. we Wroclawiu jesli sprzedasz odkupione od gminy mieszkanie z
    upustem cenowym przed uplywem obowiazkowego okresu bycia wlascicielem to
    bedziesz musiala zwrocic gminie caly upust cenowy (czyli 95%). Zapewne
    jeszcze odsetki dolicza. Teoretycznie ma to zapobiec malwersacjom i
    oszustwom. Uwazaj bo nieznajomosc prawa moze zabolec.
    Ja mam podobna sytuacje. Kupilem nowe mieszkanie, zas przed kupnem musialem
    wykupic slums (bo inaczej eksmitowaliby mnie do nowego). Jeszcze 7 lat musze
    bujac sie ze starym mieszkaniem, aby legalnie moc go sie pozbyc.
    pozdrawiam! zbisa

  • 3. Data: 2004-03-15 16:08:34
    Od: "Czarna Wołga" <bodzio(cut it!)1977@o2.pl>

    Witam, jeśli sprzedasz mieszkanie do 5 lat od jego wykupu (zakupu) chyba że
    w akcie notarialnym jest jakaś klauzula - powinnać zapłacić do 14 dni
    podatek 10% do US chyba że w ciągu najbliższych 2 lat zamierzać kupić
    działkę pod zabudowę lub nieruchomość.

  • 4. Data: 2004-03-16 12:29:12
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Czarna Wołga" <bodzio(cut it!)1977@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w akcie notarialnym jest jakaś klauzula - powinnać zapłacić do 14 dni
    > podatek 10% do US chyba że w ciągu najbliższych 2 lat zamierzać kupić

    przecież MaJa napisała że chce kupić inne mieszkanie

    pozdr
    galis

  • 5. Data: 2004-03-16 18:57:18
    Od: "Czarna Wołga" <bodzio(cut it!)1977@o2.pl>

    > przecież MaJa napisała że chce kupić inne mieszkanie

    Ale po co mi to wiedzec, to ma wiedziec US.