  • 1. Data: 2006-07-03 08:26:54
    Temat: Sprzedaz auta przez osobe 3, dwoch wspolwlascicieli za granica
    Od: topek <t...@p...pl-mowilem-ze-bolki>

    Witam,
    jest nastepujaca sytuacja. Ja i mama jestesmy wspolwlascicielami auta.
    Ja przebywam od kilku lat w Niemczech gdzie studiuje, mama na dniach
    wyjezdza do swojej znajomej do Wloch i mysle ze z 2-3 miesiace jej nie
    bedzie a wlasnie w tym czcasie chcialbym sprzedac auto a przynajmniej
    sprobowac sprzedac (przy obecnej sytuacji na rynku :) ale to inny temat).
    Czy mama bedac teraz w Polsce moze upowaznic np u notariusza osobe 3-cia
    (niespokrewniona) do sprzedazy auta. Ja przyjade tym autem za miesiac do
    PL (mamy juz w kraju nie bedzie) i chcialbym je zostawic aby sie
    sprzedawalo/czekalo na kupujaceg i ja rowniez upowaznil bym notarialnie
    ta sama osobe. Teraz wystarczy podpis na umowie kupna sprzedazy tej
    osoby trzeciej i auto bedzie bezproblemowo sprzedane. Da sie tak zrobic?
    Jesli tak to jakie to koszty?

    A moze inny manewr, ktos ma lepszy pomysl?

    --
    topek-> jak zawsze pozdrawiajacy
    S: I ja tylko ten raz pamiętam, że tam była jakaś baba, czarna taka

  • 2. Data: 2006-07-03 08:41:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    topek napisał(a):
    > Da sie tak zrobic?
    > Jesli tak to jakie to koszty?
    >
    > A moze inny manewr, ktos ma lepszy pomysl?

    Jeśli chodzi o kwestie cywilnoprawne, to nie jest konieczne
    pełnomocnictwo notarialne, wystarczy zwykłe pisemne.
    Można też poświadczyć podpis na takim pełnomocnictwie u notariusza
    (osoba, która podpisała stawia się u notariusza i oświadcza, że to jej
    podpis albo podpisuje u notariusza), zapewne będzie taniej niż
    sporządzenie pełnomocnictwa notarialnego.

    KG